- 157
- 27/07/21
- 144
Een tijdje geleden werd er hier geopperd dat het woordgebruik 'hoer' van niet veel respect getuigd. Ik ben het hier niet mee eens, zelf heb ik het immers hier ook al eens gebruikt. Meestal gebruik ik wel DVP, dame of meisje. Het is gewoon dat het woord 'hoer' een negatieve connotatie heeft. Een groot aantal mensen denkt dan aan al de slechte zaken rond dit beroep. Ik zie het echter als een term die het beroep omschrijft niets meer of minder. De vorige site heette ook hookers.nl... Het is gewoon vaktaal of jargon.
Volgens mij is het zo dat als je een seks werker voor h**r uitmaakt dan ben je aan het schelden/beledigen net zoals je tegen iemand kan zeggen: je bent een klootzak, eikel, bokkenlul enz.
@AmsterdamTheCity gebruikt in de eerste paar zinnen drie keer het woord h**r, hij herhaald het keer op keer: h**r, h**r, en nog een keer h**r, en dan zie ik dat toch echt als beledigen. En als je iemand beledigt dan heb je volgens mij geen respect voor die persoon.
Stel jezelf eens voor: je maakt een praatje aan de deur met een redelijk Nederlands sprekend (in het verleden in een Hollandse buurt weleens meegemaakt) mooi oost Europees meisje en je zegt: Hé h**r wat zie je er goed uit zeg! wat kost dat nou? 50 Euro? mooi dank je wel h**r dan ga ik met je mee naar binnen h**r.
Ik denk dat je dan toch echt de deur tegen je neus krijgt, als je geluk hebt tenminste.
Zelf praat ik liever over "mooi meisje" of "sletje" dat heeft voor mij wat meer liefelijks, gewoon ff aardig doen tegen het meisje, geef haar een "fooitje" (50 Euro of soms 100 Euro in mijn geval} potje seks, paar kusjes tijdens en na afloop: dag mooi meisje, je bent geweldig, bedankt en tot ziens schatje!
Maar dat jij en andere leden het woord gebruiken, voor mij geen probleem hoor.