Het is zowaar boeiende materie.
Ik heb Alice (zoals ze heet in Den Haag) 3x bezocht in de Geleenstraat en dat was altijd naar wens. Maar toen ik vorige week door het
SKW liep en toch benieuwd was of ze daar, als Maya, stond, was dat idd zo, maar was ik een beetje teleurgesteld.
Op een wat mindere dag in de Geleenstraat (je hebt goede en mindere dagen, zeker de afgelopen 2 Corona-jaren), liep ik na een rondje dus 3x zonder twijfelen bij haar naar binnen.
In het
SKW was ze 1 van de 15 dames die ik evt. wel wilde bezoeken. En uiteindelijk bezocht ik een ander. Notabene de dame die op hetzelfde huisnummer 2 ramen naast haar stond.
Dat kan ook meespelen, waarom Maya liever in Den Haag dan in Antwerpen werkt. Ik ben wel eens rond 16.30 uur door de Schippersstraat gewandeld als er 80 dames op een rij stonden en er maar een wandelaar of 10 rondsjokten.
Hoe kunnen al die dames genoeg klandizie hebben vroeg ik me dan af.
Dus ik geloof wel dat Maya in het
SKW misschien toch meer kan verdienen dan in Den Haag, maar misschien kun je meer de ijskoningin-uitstraling hebben als er niet te veel minstens net zo hard stralende shiners naast je staan, of nog simpeler: meer andere types dan jij bent.
Als Amsterdammer kan ik anders niet verklaren waarom je perse liever in Den Haag dan in Antwerpen zou willen werken danwel wonen.
Voor mijzelf maakt het weinig uit, want Den Haag kom ik vaker en Antwerpen is echt een dagje op stap voor me, dus waar ze ook staat , ik zal er wel weer eens belanden. Als
@Servais echt wil, Den Haag is maar een uur met auto of trein vanuit Antwerpen, het lijkt verder dan het is.
Haar onverschillige houding voordat je binnen gaat is idd haar manco en haar kwaliteit. Toen ik in Den Haag voor haar koos was ik blij verrast dat ze ontdooide zodra ik binnen was en een andere raam uitstraling zou ook niet echt bij haar passen, maar het was in Antwerpen ook de reden dat ik haar toen niet bezocht heb.
Ze keek heel nonchalant en er stonden zoveel mooie dames omheen dat ik nog even wat doorliep en toen had ze langdurig een klant en daarna, toen ik haar wel wilde bezoeken, stond ze minstens 20 minuten met een dame twee ramen verderop te kletsen, niet als 2 stoei-poezen gezamenlijk in een raam (wat ze wel eens doen om juist mannen te trekken), maar heel ongeinteresseerd leunende tegen het zij-muurtje met een, ik heb nu even pauze hoor, houding.
Hoewel ongebruikelijk voor me, bleef ik zelfs even stil staan en probeerde haar aandacht te trekken omdat ik dacht: Wellicht herkent ze me uit Den Haag, maar ze praatte honderduit tegen haar collega, staarde wel de straat in, maar, typisch Maya-achtig, over/door me heen.
En dan is er nog een beetje de 'is ze nou aangekomen of niet' discussie. In het specifieke licht van de ramen van de Geleenstraat, met een bepaalde pose heeft/had ze die ijskoningin-uitstraling die me juist aantrok, in het wat fellere
SKW licht, met erg veel ietwat vergelijkbare mooie dames om haar heen, tegen de muur geleund met wat extra kilootjes (niet heel veel voor mijn gevoel) miste dat wow-element.
Misschien had ik dat op een ander moment meer gehad als ik in het
SKW langs haar liep, was dit een beetje haar eet-pauze, maar dat zal ik dus pas weten als ik weer een keertje in Den Haag ben en voor haar of toch voor een ander kies.