Een beetje meedenken met de ander is altijd prettig. Had tijd terug afspraak met dame staan. Kreeg dag ervoor vraag of we het uurtje konden verschuiven. Ik weet natuurlijk ook wel dat ze op "mijn tijd" geen boodschappen gaat doen
Maar geen issue voor mij, uurtje verplaatst en hele fijne date gehad.
Dat mensen proberen hun dag "optimaal" te vullen is niet vreemd natuurlijk.
Een loodgieter of schilder kan ook vragen of een ander dagdeel kan, wanneer er toevallig een gat in z'n agenda gevallen is of een spoedje tussendoor kwam.
Ben ik ook niet gepikeerd dat ie een andere pijp wil gaan buigen dan de mijne.
(of toch boodschappen doet, of z'n vrouw naar de dokter brengt )
En ook wel eens een dame die , na de afspraak, vrij snel terug kwam of een uur later ook kon.
Als het mij niet uitmaakt wil ik daar best soepel in zijn, als ik niet kan verplaatsen is het gewoon netjes "sorry, ik kan alleen op <afgesproken tijd>, als dat niet meer goed uitkomt moeten we maar opnieuw plannen".
Als de dame netjes is zegt ze gewoon 'geen probleem, kan het niet dan gaat de afspraak gewoon door op de oorspronkelijke tijd '.
Een enkele keer heb ik zelf ook wel eens laat moeten afzeggen - gelukkig bij een bekende dame die weet dat ik dat niet zomaar doe voor een lullige reden.
En ja, als ik het idee krijg dat er misbruik gemaakt wordt en ik alleen maar goed ben als reserve afspraak vind ik wel andere die daar wat netter in zijn.
Het verhaal van @Hot-Lover klinkt inmiddels dat ie in de fase "al te goed is buurmans gek" zit.