Een vriendschappelijke relatie tussen 2 mensen noemt dat … ik ben ook goede vrienden met mijn baas en dat is ook zakelijk maar toch hebben wij een klik
Zo werkt het toch overal ?
Je kunt collega's , of klanten (niet-seks), werkgevers/opdrachtgevers hebben die het heel strikt zakelijk doen en alles strak afbakenen.
Dat kan, en dat kan ik ook. Altijd alleen z'n eigen ding doen, maar dan opeens mijn hulp nodig ? Hij zoekt het maar lekker zelf uit, ik ben druk, we doen ieder ons eigen werk , toch ?
Groot probleem , of spoedje ? Jammer , 17:00:01, mijn werkdag zit er lang en breed op, morgen is er weer een dag. Overwerk ? Had je maar eerder moeten aanvragen.
Niet mijn voorkeur als het zo moet, maar ik ben natuurlijk niet gek.
Het hoeft niet vaak zo , meestal heb je met geschikte mensen te maken voor wie ik best wat extra wil/kan doen omdat dingen even vervelend voor ze misliepen, is het gewoon lekker om met (cq voor) ze werken, en komt een keer zo'n stapje harder lopen ook wel weer terug.
Het wil niet zeggen dat we boezemvrienden zijn ofzo, gewoon geschikte mensen in een betaald werk setting met een gezamelijk doel.
Het werkt voor mij prima op die basis , in mijn eigen werkomgeving, en ook in de gevallen waarin ik de klant ben.