Tips, vragen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
De plattegrond linkjes van dit onderwerp werken niet:


Kunnen we ze updaten?
 
Tja, dat zijn kaartjes die lang geleden door derden gemaakt zijn en door andere partijen gehost werden. Misschien zijn werkende links nog via web.archive.org te vinden.

Achterhaalde kaartjes zullen alleen geüpdatet kunnen worden als iemand hier zich opwerpt om nieuwe te maken en te onderhouden lijkt me.
 
Als elk lid dat de Wallen bezoekt nu een straatdeel of steeg voor zijn rekening neemt, dan hebben we zo weer een actuele kaart.
Nu nog ergens een lijstje maken met alle straatdelen en stegen.

En dan ook het Singelgebied en de Ruysdaelkade natuurlijk.
 
@admin of mod.

Vraag i.v.m. volgen van een compleet sub-topic.

Stel ik wil een compleet sub-topic volgen:

Voorbeeld:
-WHEM -> Noord-Holland -> Volg -> 3 opties:

-Meldingen bij Nieuwe onderwerpen
-Nieuwe berichten
-Geen

Optie 2: Nieuwe berichten, geldt dit dan voor alle berichten, dus ook Nieuwe onderwerpen (wat dus ook een nieuw bericht is..)?

Of mist hier toevallig een 4e optie met: Nieuwe onderwerpen EN Nieuwe berichten?

Dank.


Screenshot_20240820_213149.jpg
 
Er wordt echt iets gehammerd lijkt het wel. Database, CPU volledig opgeslokt. Of wellicht kapot geheugen (constant herhalende ECC) of een NIC met issues.

Je moet toch middels een iostat, top, mpstat commando in Linux een uitgebreid overview kunnen zien van waar je resources naartoe gaan? Of is het windows hosting? Bij dat laatste moet er ook het e.a te ontdekken zijn.

Check je access logs ook eens - waar gaan de meeste requests naar toe? En wat veroorzaakt het?
 
Er wordt echt iets gehammerd lijkt het wel. Database, CPU volledig opgeslokt. Of wellicht kapot geheugen (constant herhalende ECC) of een NIC met issues.

Je moet toch middels een iostat, top, mpstat commando in Linux een uitgebreid overview kunnen zien van waar je resources naartoe gaan? Of is het windows hosting? Bij dat laatste moet er ook het e.a te ontdekken zijn.

Check je access logs ook eens - waar gaan de meeste requests naar toe? En wat veroorzaakt het?

Ja precies dat. Zo zou ik het ook benoemen 🧐😉
 
Dat is wel hoe het werkt met servers. Je hebt of Windows of Linux. Linux is 95% van software voor websites. Je moet exact uit weten te vogelen waar het probleem nu zit; de "hoge load" waardoor alles zo langzaam lijkt. Het ding is met totaal iets anders bezig dan dat het hoort.

Als je kapotte hardware hebt, dan blijft het net zolang proberen (ECC, Error Correction Control) totdat het wel het juiste antwoord heeft. Dat is noodzakelijk. Het gebruik van consumenten hardware heeft niks in de server wereld te zoeken - de hardware van servers is ontworpen en erop berekend voor 24/7 gebruik voor de komende jaren, en dat moet probleemloos zijn. Kapotte hardware kan tot extreme laadtijden lijden.

Ik zit 15+ jaar in de internet - ik heb vroeger ooit zelf een halve rack aan servers beheerd. Ook met websites die ik voor mezelf of klanten maak, wil ik gewoon snelheid, veiligheid, alles voorop hebben. En de hardware moet gewoon goed zijn.

Ben recent overgestapt van Intel naar AMD Epyc's - totaal geen spijt van. Mischien is dat het wel - https://www.theverge.com/2024/7/26/24206529/intel-13th-14th-gen-crashing-instability-cpu-voltage-q-a
 
Laatst bewerkt:
Is er een specifieke plek voor moderatie vragen?

Bericht is verwijderd in https://www.girlsreview.nl/threads/masha-amsterdam.48458/ met de melding "Reden: de link in #1 werkt gewoon" .

Maar het probleem is niet dat de link het niet doet, maar dat de dame in die link niet de dame is die de topicstarter heeft bezocht (zoals zelf aangegeven). Sterker nog, die advertentie heeft al andere topics op het forum: https://www.girlsreview.nl/search/11751821/?q=2623458&o=relevance

De boeker gebruikt gewoon vele advertenties als breed net om klanten te vangen. Maar hij/zij maakt ook profielen aan voor de dames die er echt zijn op dit moment. Ik vroeg aan de topicstarter welke van de dames dat was met 2 profielen zodat we het kunnen updaten voordat er helaas iemand de boel kwam ontsporen waarna moderatie ingreep :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan