Hoe ver reizen jullie voor een date ?.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik was zo'n 20 jaar geleden met een maat op vakantie geweest in Spanje. Op de terugweg zag ik in Castelldefels ( net onder Barcelona) een beeldschone jonge dvp tippelen Mijn maat wist niet dat ik wandelde. Toen we thuis waren ben ik de dag erna terug gereden om haar te bezoeken. Toen ik weer daar was kon ik haar niet vinden. Ik heb een goedkoop hotelletje gepakt en wilde de volgende dag weer terug naar huis gaan. Toen ik de volgende ochtend weer langs reed stond ze daar. Ik heb twee heerlijke uurtjes gehad, maar het was de 3500 km in 2,5 dag eigenlijk niet waard.

Ik heb een keer van Amsterdam naar Rotterdam 3,5/4 uur over gereden.
Wel voor alle vernieuwingen bij de A4 in spitstijd.
Zoveel tijd was ik ooit kwijt om eens om vanuit Noord-Holland in Landgraaf te komen, voor Pinkpop.
Daartegenover staat een rit van knap 2 uur van de grens bij Maastricht tot de kop van Noord-Holland.

Langere afstanden met de auto... zoals recent Ella in Genk... of Sophia Sweet in Brugge, dan plan ik de date in het weekend.
Zijn er tenminste (veel) minder vrachtwagens op de snelweg.
Ik vermoed zomaar dat je het meer in de hoeveelheid personenauto's moet zoeken.
In Nederland is de verhouding 120000 vrachtwagens tegenover 8000000 personenauto's. Op televisiebeelden is die verhouding prima te zien als er weer eens een bericht over congestie op de Rijkswegen worden opgeleukt met beelden vanaf een viaduct...

Een auto blijft een heilige koe/status symbool voor een man.
Je kan ook met het openbaar vervoer gaan.

Of zoals Koning-Korting .......

Op de fiets .
Zoveel tijd was ik ooit kwijt om eens om vanuit Noord-Holland in Landgraaf te komen, voor Pinkpop.
Daartegenover staat een rit van knap 2 uur van de grens bij Maastricht tot de kop van Noord-Holland.

Maastricht-Den Helder

3 uur en 4 min 😎

Dat kan en dan vaak 2X langer onderweg zijn als ik van Maastricht naar Antwerpen SKW wil met het OV bijvoorbeeld ben ik zelfs met files als ik alle tijd ga rekenen 1.5 uur uur langer onderweg zonder OV vertragingen.

Om nog maar te zwijgen over de kosten een retour Maastricht Amsterdam bijvoorbeeld is tegen de 60 euro daar vlieg ik met Ryanair ook voor naar Praag bijvoorbeeld.
En stel ik moet in de buitenwijken van Amsterdam zijn voor bijvoorbeeld een privé dame dan is een tientje extra voor de bus ook nog heel normaal.
De auto blijft voor mij dan ook heilig om deze hobby werkbaar te kunnen houden qua tijd sowieso.

Laatst bewerkt:
Daar waar het mogelijk is en met een gemakkelijke verbinding zal ik ook vrij vlug voor het openbaar vervoer kiezen. Helaas zijn veel van de door mij gefrequenteerde adresjes niet zo eenvoudig met het ov te bereiken.
Die bezoekjes doe ik dan met de auto. Sinds ik met pensioen ben staat de auto veel stil, en dan is het wel eens fijn om nog eens een ritje met benefits te doen. En tegelijk kan de auto nog eens lekker op toeren en warm komen.

Om nog maar te zwijgen over de kosten een retour Maastricht Amsterdam bijvoorbeeld is tegen de 60 euro daar vlieg ik met Ryanair ook voor naar Praag bijvoorbeeld.
Zo krom kan het inderdaad zijn; een reis over een lange afstand die goedkoper is per vliegtuig.
Per trein kan overigens wel goedkoper, er zijn abonnementen die het een stuk goedkoper maken.
Dan betaal je bijvoorbeeld iets meer dan €37 per maand en mag je in het weekeinde onbeperkt reizen. Al zou je 8 keer per maand heen en terug reizen van de ene naar de andere kant van het land, de prijs blijft hetzelfde.

Terug
Bovenaan Onderaan