Dat is een terechte vraag, Richard, en ik ga er graag op in.
Ik heb heel lang last gehad van depressies. Tijdens een depressie is mijn gevoel afgestompt: ik voel mijn emoties niet, of ik herken ze niet. Het enige wat ik dan voel is een zware, uitzichtloze somberte waar geen einde aan lijkt te komen. Ik besta dan, maar ik leef niet echt. Niets heeft zin.
Gelukkig gaat het nu stukken beter. Ik voel mijn emoties weer en herken ze ook. Dat is niet altijd gemakkelijk om mee om te leren gaan, maar: elke emotie geeft mij de ervaring dat ik leef, dat ik bewust ben en dat die vreselijke somberte er niet meer is. Dat geldt ook voor de negatieve emoties: boosheid, angst, verdriet... Als ik ze ervaar, besef ik dat ik leef, voor 100%. En daarom zijn ook die emoties welkom.
Toen ik in juni vorig jaar begon met deze wandelhobby, was dat om iets in te halen van wat ik in al die jaren aan seks en intimiteit heb gemist. Ik nam me heilig voor om niet verliefd te worden op een sekswerker. Maar ja, hoe gaat het dan? Ik werd verliefd, op de tweede dame die me een fijn uurtje bezorgde. Ik heb er toen voor gekozen om haar een tijdje niet te bezoeken om van dat gevoel los te komen. Nu bezoek ik haar af en toe weer, voor een fijne betaalde seksdate en een vriendschappelijk praatje. Ze is heel prettig als ik én geil ben, én een geestelijke opkikker nodig heb.
Inmiddels heb ik gevoelens ontwikkeld voor een andere DvP. Hoe dat zich verder gaat ontwikkelen, weet ik nog niet, maar ik ben bereid om alle toppen en dalen van mijn emoties te ondergaan. Laat maar komen, dat liefdesverdriet. Of liefdesgeluk.
nl.wikipedia.org