wat eigenlijk kenmerkend voor een forum is ,is nu hier ook langzamerhand aan het gebeuren..
we hebben mensen met verschillende status/opvoeding/opleiding/mening ,die elkaar vanwege een eerder meningsverschil het leven gaan zuur maken..
Kater heeft in mijn ogen best een punt ,met wel meelezen en niet ervaringen wegzetten hier..is jammer maar het zij zo
de 1 is iets mondige extraverter dan de ander..
mensen die mij irl kennen ,zeggen dikwijls zat dat ik een vlotte babbel heb en in 5 woorden HAARFIJN jou kan uitleggen hoe de vork in de steel zit zonder daar universitaire termen bij te gebruiken..(al was je de directeur van Philips)
maar dat ik ook mijn waffel dichthoud als dat moet.,en ondanks dat ik bijna 50 ben, alles in me opneem als een spons..dagelijks leer je bij..
lees mijn recensies maar, en al snel heb je een beeld van de dame,de setting,de inzet,en de afwikkeling..
aan de andere kant zijn er zat mensen die al moeite hebben met een boodschappenlijstje opstellen voor zichzelf..dat kan..
het word wat anders inderdaad als je zonder verdere feedback gaat lopen reageren is een recensietopic ,terwijl je verder niks loslaat..dat is borderline irritant
NOG wat anders..als je enkel in het of topic gedeelte zit ,en daarin een soort kruistocht begonnen bent tegen iemand anders ,is gewoon ZWAAR irritant..
mensen betichten dat ze dom zijn ,het verstand hebben van een kleuter..terwijl je zit te reageren op iemand die je NIET kent c/q nog nooit gezien hebt?
iedereen heeft een mening..dat begrijp ik ..maar er zitten er altijd tussen die koste wat kost gelijk moeten hebben..
zie je in bedrijven ook..gaat er 1tje die 2 weken er rond loopt tegen iemand die dat werk al 25 jaar doet zeggen hoe het moet..anders zegt hij het tegen de chef..dat hij ongehoorzaam is..zulke dingen..want meneer weet alles beter of beter te verwoorden..
ik krijg ook zat tegengas..pasgeleden schreef ook iemand zoiets 'je bent niet wijs' o.i.d ,daar reageer ik niet /nauwelijks op.
sta je voor mijn neus ?,dan wel..maar niet van achter een toetsenbord..
dan heb ik een beter beeld van je..
wat ik al zei ,dit is typisch forum /Facebook gedrag..ik zit ook nog op wat motorfiets fora ..daar is het net zo..geen uitzondering..
ware het niet dat je dan wel eens meetings hebt op het circuit of een evenement zodat je mensen in het echt leert kennen..
dikwijls liggen de zaken dan ineens heel anders..zo van 'in het echt valt hij/zij best mee,had ik niet verwacht van die kwal'..of men komt zelf nooit opdagen bij zulke gelegenheden omdat men dat niet durft..ben je mooi klaar mee dan..ik in ieder geval wel..
al zie ik dit hier niet gebeuren..dat face to face..
laatst opende iemand het topic 'wat doet iedereen voor de kost'..hooguit 20 reacties ofzo?..
het gros is te bang dat de buurman er achter komt wat hij in zijn vrije tijd doet met de dames van plezier..en ergens begrijp ik dat..maar speel dan niet op de man tot het punt dat het agressie oplevert
ergens begrijp ik ook nog wel dat het voor sommigen een kick zou kunnen opleveren ,zo van..'ik kan alles zeggen,ze komen er toch niet achter dat ik Henk van Veen ben uit Lelystad..getrouwd 2 kinderen ,baan in de IT sector,..ik ben Superlikker en ik bezoek stiekum gangbangs'..
dus wie doet mij wat?..sterker nog ik kan al mijn frustraties vanwege werk ,of mijn vrouw die me al 15 jaar niet meer wilt pijpen hier botvieren..
ik maak dadelijk wel weer een nieuw topic aan..dat gevoelig ligt..kan ik helemaal los,,krijg altijd nog wel 3 of 4 man mee als het moet..
zoiets..
maar daar is zo'n forum eigenlijk niet voor bedoeld..zeker als het anoniem is en blijft, mag het best wat gematigder met consideratie voor de ander..je weet immers niet wie degene is waar je op los gaat..
er bestaan ook nog dingen als fatsoen en inlevingsvermogen..ook al moet dat soms uit je tenen komen..