blijkbaar niet veel gewoon kom wat meer buiten
Oei, naar wildvreemden dit soort dingen roepen, not done.
Ik geloof dat sommigen hier vergeten dat het altijd helder moet zijn waar je geld vandaan komt.
Als jij 4000 cash betaalt met de opbrengst van je illegale wietplantage dan heb je een probleem.
Waar je je geld aan uitgeeft is aan jou. Maar die 4000 moet wel verklaarbaar zijn.
Dat heeft ook te maken met een criminaliserende samenleving. Waarin drugsgeld witgewassen wordt.
Zodat Peter R. De Vries en Derk Wiersum en vele anderen niet voor Jan Lul vermoord zijn door Marokkaanse drugsbendes. En omdat ome Henk graag alles cash afrekent, vanwege zijn wietplantage.
Maar die nuancering lees ik hier niet. Nogmaals: dat jij cash betaalt om naar de hoeren te gaan is jouw zaak. Maar die hoer heeft wel een probleem. Want die vangt inkomen, als zelfstandige.
Laten we zeggen 200 euro waar ze grof gezegd 80 euro ib over zou moeten betalen. Zodat ze 120 netto overhoudt.
Onverklaarbaar hoge cash uitgaven kunnen niet en konden nooit, omdat altijd duidelijk moet zijn waar je geld vandaan komt.
Daar een theorie aan ophangen dat de overheid totale controle over ons wil hebben is te ver gezocht.
Die tv van ooit van 4000 geloof ik wel, maar ik zou dus volgens deze theorie een nieuwe auto van 55.000 gewoon cash moeten kunnen afrekenen?
Met m'n 1100 briefjes van 50 ofzo? In de aanhanger.
En dan mag niemand weten waar dat geld vandaan komt? En als ze het wel willen weten betekent het dat de overheid ons leven totaal wil controleren?
Kortom: een beetje vergezocht, en een klassiek voorbeeld van conclusie B aan verhaal A plakken.
Maar goed, als jij het prima vindt dat ons land overgenomen wordt door Marokkaanse drugsbendes, dan heb ik niks gezegd.