Voormalig lid 18014
Wandelaar
Zoveel mogelijk contant blijven of gaan betalen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenAh nog zo'n verlichte geestLaat dat nou precies de bedoeling zijn, voorstadium van het Digitale EU paspoort waar ze de voorbereidingen aan het doorvoeren zijn....
Het feit dat jij het niet wilt zien betekent niet dat er niet over nagedacht wordt.Ah nog zo'n verlichte geest
Weer een meerwaarde voor dit forum
Wat dacht je van gezondheidszorg? Zorgkosten blijven stijgen (inmiddels 100 miljard op jaarbasis) en stijgen nog steeds sneller dan de economische groei. Wat dacht jij van het belonen van "gezonde keuzes" en het belasten van "ongezonde keuzes", onder de noemer "preventie"?Het lijkt me dat de overheid 0,0 belang heeft bij het monitoren van je individuele koopgedrag bij supermarkten en buurtwinkels enzo.
't Is niet omdat je niet zomaar elke complottheorie achterna loopt dat je dingen niet wil zien. Dat een aantal ontwikkelingen zorgwekkend zijn, dat ontken ik ook niet. Het viel me gewoon op dat er hier een aantal relatief inactieve leden rondhangen die nogal into complotdenken lijken te zijn.Het feit dat jij het niet wilt zien betekent niet dat er niet over nagedacht wordt.
Er zit wellicht geen masterplan achter, maar een aantal losstaande ontwikkelingen van de afgelopen paar jaar zijn objectief zorgelijk.
Dan hadden ze daar tig jaar geleden mee moeten beginnen. Alle winkels stromen over van ongezonde ellende en mensen vreten zich zo recht de dood in. Nog nooit een haan naar gekraaid, want dikke mensen, dikke omzet, dikke inkomsten, dikke btw.Wat dacht je van gezondheidszorg? Zorgkosten blijven stijgen (inmiddels 100 miljard op jaarbasis) en stijgen nog steeds sneller dan de economische groei. Wat dacht jij van het belonen van "gezonde keuzes" en het belasten van "ongezonde keuzes", onder de noemer "preventie"?
Ik zal heel simpel een voorbeeld geven van het nadeel van digitaal geld.
Dan gaan we digitaal betalen. De bank komt er tussen. En vraagt voor iedere transactie 2 euro kosten. Na 20 transactie van 50 euro heeft de bank 40 euro en jij hebt nog maar 10 euro van de oorspronkelijke 50 euro.
Uiteraard heb ik het voorbeeld gesimplificeerd. Het enige wat ik wil aangeven is dat er onnodige kosten bijkomen. Een onnodige banktax. Die zijn misschien lager je. Maar ze zijn er wel. En verder is dan iedere transactie traceerbaar voor de overheid.Wat een drogredenering. Los dat die 2e nergens op slaat is je hele theorie bizar slecht en zit ie zo wankel in elkaar dat het moeite kost om deze EN te begrijpen EN te weerleggen.
Maar goed.
Poging 1:
Volgens jou theorie zal na verloop van tijd niemand meer geld hebben want alles is opgegaan aan "transactie" kosten.
Poging 2:
De HUIDIGE kosten die betaald aan je bank zijn een fractie van de 4% waar je hiermee rekent. Elke onderbouwing waarom die kosten 100x hoger zouden worden ontbreekt.
Blijft nog steeds een zwaar overdreven reactie. Stel he? ivm geld hebben we het over communicatie... en stel he? Als voorbeeld.. dat het nu 1995 is..Uiteraard heb ik het voorbeeld gesimplificeerd. Het enige wat ik wil aangeven is dat er onnodige kosten bijkomen. Een onnodige banktax. Die zijn misschien lager je. Maar ze zijn er wel. En verder is dan iedere transactie traceerbaar voor de overheid.
Wat mij betreft 2 grote nadelen.
Ik weet niet precies in welk land jij de afgelopen jaren gewoond hebt, maar zeker niet in Nederland. Het boeit de regering enorm wat jij en ik doen; anders hadden we geen avondklok gehad, bijvoorbeeld, was er geen coronapas ingevoerd bijvoorbeeld, worden er geen mobiliteitsbeperkende maatregelen genomen, bijvoorbeeld, worden er geen foto's van bad- en slaapkamers gevraagd etc. etc.Kortom het is vooral HEEL veel bangmakkerij om NIETS. "De overheid" is niet eens in staat om huizen te bouwen en tal van echte problemen op te lossen. Denk je nou echt dat het hun boeit wat JIJ of ik of een andere gemiddelde Jan L. doet? No fucking way.
Een complot theorie kan je makkelijk herkennen. Deze gaat er altijd vanuit dat de overheid capabel is!
Je kan er wel 1000 argumenten voor bij bedenken maar het gaat niet gebeuren.@flodg jouw vraag was waarom de overheid belang zou hebben bij het monitoren van koopgedrag, je uiteenzetting heeft mijn argument alleen maar versterkt. Ik kan ook klimaatbeleid noemen in deze context; dat we decennia ongelimiteerd hebben kunnen uitstoten is geen argument om nu de uitstoot niet naar beneden te brengen. Dat geldt ook voor "gezond leven".
Dat suggereer ik helemaal niet. De overheid had geen visie nodig om duizenden in het verderf te storten in de toeslagenaffaire.Je suggereert dat de overheid een visie heeft en daarop beleid maakt.
Daar gaat het al fout.
De overheid heeft 0 visie, waarvan akte na tig jaar beleid dat alleen gericht is op groei groei groei.
Oh, zit het zo!Ik weet niet precies in welk land jij de afgelopen jaren gewoond hebt, maar zeker niet in Nederland. Het boeit de regering enorm wat jij en ik doen; anders hadden we geen avondklok gehad, bijvoorbeeld, was er geen coronapas ingevoerd bijvoorbeeld,
Ik ben wel heel benieuwd hoe jij een maatregel waarvan zowel op voorhand door experts is benoemd als achteraf is aangetoond dat deze geen effect heeft gehad op het aantal besmettingen dan wilt benoemen.Oh, zit het zo!
Als je een avondklok ziet als bewijs van de wil tot overheidsbemoeienis, dan zijn we snel klaar.
Ik weet niet in welk land jij woont, maar ik zou met deze denkwijze sowieso nooit naar China gaan.
Stop toch met dat pedante toontje alsof persoon a de wijsheid in pacht heeft en persoon b, die er anders naar kijkt, 'dingen niet wil zien'.Dat suggereer ik helemaal niet. De overheid had geen visie nodig om duizenden in het verderf te storten in de toeslagenaffaire.
Voor het overige: het is uiteraard je eigen keuze zaken niet te willen zien.
Je kan er wel 1000 argumenten voor bij bedenken maar het gaat niet gebeuren.
Interesseert niemand van die overheid wat.
Dan had je rook en drankverslaving zo kunnen aantonen en de premie verdubbelen.
Gaat niet gebeuren.
Je suggereert dat de overheid een visie heeft en daarop beleid maakt.
Daar gaat het al fout.
De overheid heeft 0 visie, waarvan akte na tig jaar beleid dat alleen gericht is op groei groei groei.
En voor de liefhebbers van cash: ik ben benieuwd waar je je cash uitbetaalde salaris dan verstopt.
En hoe het is om beroofd te worden als je met zoveel rondloopt. Of winkeliers die hun omzet over straat weg moeten
je hebt zelf ook nogal een pedante toontjeStop toch met dat pedante toontje alsof persoon a de wijsheid in pacht heeft en persoon b, die er anders naar kijkt, 'dingen niet wil zien'.
En je koppelt de meest idiote dingen aan elkaar, en legt daar dan een onlogisch verband tussen.
Dat ik dat niet wil zien klopt trouwens. Ik ben allergisch voor onzin.
Domme fout noem je dat dan. Knap als allemaal experts dat al vooraf wisten.Ik ben wel heel benieuwd hoe jij een maatregel waarvan zowel op voorhand door experts is benoemd als achteraf is aangetoond dat deze geen effect heeft gehad op het aantal besmettingen dan wilt benoemen.
Domme fout noem je dat als je die domme fout wilt toegeven, iets dat tot op de dag van vandaag niet gebeurd is (integendeel).Domme fout noem je dat dan. Knap als allemaal experts dat al vooraf wisten.
Ik weet niet precies in welk land jij de afgelopen jaren gewoond hebt, maar zeker niet in Nederland. Het boeit de regering enorm wat jij en ik doen; anders hadden we geen avondklok gehad, bijvoorbeeld, was er geen coronapas ingevoerd bijvoorbeeld, worden er geen mobiliteitsbeperkende maatregelen genomen, bijvoorbeeld, worden er geen foto's van bad- en slaapkamers gevraagd etc. etc.
Wat je punt betreft over een capabele overheid, ook een incapabele overheid leidt nog steeds tot het aanrichten van grote schade aan de levens van individuen.
Nou, punt voor punt dan maar:Nu maak je WEER een klassiek fout.
Ten eerste was het een dom incident dat een ambtenaar ergens om fotos vroeg. Dat is geen beleid. Maar je trekt dit wel gelijk met de corona maatregelen. Je trekt zaken uit zijn verband of legt verbanden die er niet zijn.
Kortom je maakt een opsomming van zaken die je niet zo 1-2-3 KAN opsommen. Daarnaast waren de covid maatregelen (toen) logisch en met doel om verspreiding van een virus te voorkomen. Dit heeft NIETS te maken met een "no cash samenleving waar de overheid weet wat elke burger doet".
Interessant boek. Er zijn wel mensen die het gevaar zien. Maar dat zijn maar weinig. Het verrast me niets hier de meeste reacties. Als je goed gaat lezen over geld en geldcreatie ga je er misschien anders naar kijken. Ik heb me er een beetje in verdiept en weet nog niet lang niet alles. Maar begin het inzicht een beetje te krijgen.En wat die no-cash samenleving betreft: https://www.sp.nl/nieuws/2022/03/mahir-alkaya-presenteert-boek-van-wie-wordt-ons-geld
Pardon? Het digitale EU paspoort kan je gewoon op de website van de overheid vinden hoor dus geen idee wat jij suggereert met je commentAh nog zo'n verlichte geest
Weer een meerwaarde voor dit forum
Jij legt een complotachtige link tussen twee verschillende zaken, ik niet. De e-id bestaat in België trouwens al een hele tijd...Pardon? Het digitale EU paspoort kan je gewoon op de website van de overheid vinden hoor dus geen idee wat jij suggereert met je comment