Wat bedoel je met inreis verbod?
Is ze dan niet Europees, of kan bv een belg inreisverbod in Nederland hebben?
Moet ik wel braver worden bij jullie
Geen zorgen
@White Rabbit , jij komt er nog wel in.
Voor haar geldt: Geen EU idd.
We proberen er achter te komen of ze terug kan komen naar de EU, maar de vreemdelingenpolitie wil geen uitspraak doen over of dat wel of niet mag.
Althans, ik mag geen inzage in haar dossier en zij zelf zit in het buitenland en spreekt de taal niet, dus dat is best moeilijk allemaal.
Heel vreemd. Zeg gewoon hoe het zit zou je denken.
Hun advies:
- Vraag een onderzoek aan
Dat doe ik dus nu via de enige mogelijk officiële weg.
- Probeer het gewoon
Kan niet. Zou veel geld kosten en desastreus zijn voor onze band als ik haar naar Nederland laat komen en ze dan aan de grens staande wordt gehouden en terug gestuurd wordt. Dat wil ik ten koste van alles voorkomen.
En grappend zeiden ze telefonisch zelfs:
- Trouw met haar en los het zo op.
Vind ik een vrij absurde reactie als je zegt ex-dvp, slechts 2 weken dit werk gedaan, maar we willen weten of ze Nederland in mag en elkaar beter leren kennen.
Wie trouwt met iemand die je pas 1,5 week kent, louter om de wetgeving te omzeilen?!? En dan ook nog na grappend advies van diezelfde wetgeving?!?
Ze blijven ook naar elkaar verwijzen. Heb inmiddels politie, vreemdelingen politie, IND, AVIM en Ministerie van Buitenlandse Zaken gesproken.
Denk dat dat in de volksmond ontmoedigingsbeleid heet.
Snap ik ergens best, maar dit is de uitzondering op de regel en ik wil weten waar ze aan toe is.
En ik ben een volhouder als het moet.