even niet wandelen ivm spannende privé ontwikkelingen.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Wanneer je Schengen binnen gaat hoef je alleen bij de 1e buitengrens door de paspoort controle. Vlieg je daarna vanaf bijv Budapest, Warschau etc verder dan hoef je alleen nog door de Flight Security. Daar checken ze wel of jij diegene bent die op het ticket staat, maar dat systeem heeft niks met bordercrossing te maken. Eenmaal binnen in Schengen kan men gaan en staan waar me wil, zijn omwegen niet nodig en kan ze direct ri A'dam, etc. Succes, ik blijf het avontuur met aandacht volgen 👍

Wanneer je Schengen binnen gaat hoef je alleen bij de 1e buitengrens door de paspoort controle. Vlieg je daarna vanaf bijv Budapest, Warschau etc verder dan hoef je alleen nog door de Flight Security. Daar checken ze wel of jij diegene bent die op het ticket staat, maar dat systeem heeft niks met bordercrossing te maken. Eenmaal binnen in Schengen kan men gaan en staan waar me wil, zijn omwegen niet nodig en kan ze direct ri A'dam, etc. Succes, ik blijf het avontuur met aandacht volgen 👍
Dank voor het meedenken.

Dan ligt de druk op de eerste plek waar ze Schengen binnen komt en dat is, voor de zekerheid, niet Nederland.

Ik vind het overigens bijna te gek voor woorden om zo te moeten denken als iemand 2 weekjes (niet echt uit eigen keuze) dit werk heeft gedaan, terwijl de persoon die haar hierheen gehaald heeft waarschijnlijk nu doodleuk weer op een nieuwe dame uit haar land aan het parasiteren is en eigenlijk nooit belemmerd wordt wat dat betreft.

Het voelt een beetje als het oppakken van de kleine dealertjes op de Wallen terwijl je nooit op zoek gaat naar de bron.

Ook vind ik het raar dat ik echt iedereen die er enigszins over gaat gecontact heb om dit met twijfel reizen te voorkomen. Het privacy-wetgeving aspect snap ik, maar dat bv een evt inreisverbod naar de persoon die een iemand 'host' wordt gestuurd is vrij ridicuul te noemen.

Want dat is als je bv betrapt wordt en vervolgens met het werk stopt, juist degene waar je niet meer mee in contact wil treden en die persoon zal vaak ook niet de moeite nemen om je goed te informeren, want als dat mensen waren met een goed hart waren het waarschijnlijk geen boekers geworden.

Ok, een beetje hypocriet dit, als dames amper de taal spreken, heb ik in het verleden meermaals contact gehad met boekers en wij denken vaak al snel: goede boeker want aardig/geeft mij voorrang bij drukte/ komt vaak aanzetten met mooie meiden etc. maar dieper doorgedacht is de boeker natuurlijk niet je vriend, hij of zij vervult alleen een slimme doorgeefluik-functie. Ik denk wel dat sommigen daar handig in zijn, maar het zijn niet de meest nobele types doorgaans.

Maar goed, het is nu eenmaal zoals het is en we zijn nu al volop bezig om alle stappen te zetten en kennis te vergaren.

Wat ik degene die nu zeggen 'man, wat jij je allemaal op de hals haalt' wil antwoorden: Ja, daar zit een grond van waarheid in.

Als het me louter ging om het neuken had ik beter dames kunnen blijven bezoeken.
Halve uurtjes, hele uurtjes, meevallers, tegenvallers, hier daar wat over schrijven.

Maar dit was nu eenmaal iemand die ik erg leuk vond en bij mij was die scheidslijn tussen dvp en leuk meisje sowieso altijd al een beetje vaag.

In het echte leven neuk je gewoon minder snel super-aantrekkelijke dames dan als je dvp's bezoekt en er heeft bij mij altijd wel een zekere spanning op gezeten. Of er was geen klik en het was gewoon matig of toch geil door de looks van de dame, of er was iets van een klik.

Vaak is die professioneel, maar dames weten zelf ook half niet waar ze mee bezig zijn. Als het geen dames zijn die al 10 jaar in het vak zitten, die worden wel relaxed met je, maar werken met duidelijke scheidslijnen tussen werk en privé, maar een meisje of vrouw is die dit werk net voor de eerste keer uitprobeert is het gewoon iemand van vlees en bloed die een paar weken geleden nog een studente, kassa-medewerkster of kapster was en die nu opeens per dag met 5 mannen sex heeft.

Ik heb alles bij elkaar 4x gehad dat ik zo'n type beter leerde kennen en 2x werd het uiteindelijk niets, 1x ging het heel ver maar liep het uiteindelijk vast en nu is er dus opeens deze persoon.

Als we voorbij de wetgeving-twijfel zijn (want dat is mijn grootste twijfel-punt, dat vind ik oprecht eng) ben ik inmiddels echt nergens meer bang voor.

In de afgelopen 2 maanden hebben we onderling zoveel informatie uitgewisseld en relaxed over alles wat ons bezig houdt gepraat, daarvoor waren die 2 weken samen er en hopelijk begint de nieuwe periode samen dus binnenkort.

Het voelt als goede timing. Hoewel iets natuurlijk ter plekke altijd nog kan tegenvallen. Voor haar, voor mij, om andere redenen.

Maar op papier ziet het er goed uit: Iemand die precies de looks heeft waar ik ooit mijn specialty topic hier voor gestart heb (slanke dames, grote natuurlijke borsten), knap gezicht, aanzienlijk jonger, maar niet te jong, heel open en levendig, maakt van haar hart geen moordkuil, dus niet iemand waarvan ik verwacht dat er veel ondoorgrondelijke lagen zijn, goede humor, evenveel app contact wederzijds als ze hier niet is, vanochtend werd ik zelfs wakker met 19 appjes op mijn phone en voor het gevoel trouw en loyaal in mijn richting.

Dan vind ik dat ik dat zelf ook moet zijn als dat blijkt te kloppen. Sterker nog, dat wil ik dan ook zijn, zoals ik dat in het verleden ook was als ik een relatie had die op dat moment aanvoelde als een lot uit de loterij.

Er zijn reserves, je weet het nooit, maar de voortekenen zijn goed en de reis-onduidelijkheid vormt nu eigenlijk de enige vorm van twijfel, daar waar ik eerder veel meer bezig was met haar intenties.

Dat zit echt wel goed. Ze deed het vak 2 weekjes, we zijn daar nu 2 maanden voorbij, ze is enorm geschrokken van alle politie-rompslomp die daar uit voortkomt, wil gewoon een andere kant op en vind het zelf bijna vreemd dat we elkaar op die manier zijn tegen gekomen.

Als het lukt om haar het Schengen gebied binnen te krijgen, wat klinkt als iets spannends maar eigenlijk gewoon normaal zou moeten zijn, kan het zijn dat dat lukt omdat ze inderdaad geen inreisverbod heeft (wat ik hoop) of omdat ze puur in Nederland een aantekening heeft (maar ze reist dan dus in via een ander land).

Binnen Schengen is er volgens sommigen van jullie geen paspoort controle meer en dat geloof ik ook, maar wat nou als je langs die mannen moet die af en toe iemand er uit pikken voor baggage controle? Je weet wel, vlak voor de deuren om definitief het reis-deel van het vliegveld uit te lopen.

Checken die mannen alleen je baggage op evt waren die je niet mag invoeren, drugs etc of kunnen die ook nog nog naar je paspoort vragen en kan er dan iets vermeld staan in Nederland wat er bv in een ander Europees land niet in staat?

Het zijn vooraal dit soort twijfels die ik heb. Of is dat puur een baggage check en vragen ze alleen naar je paspoort als je een kilo wiet in je koffer hebt?

Je hart volgen is prima maar wel ook je herseneb altijd gebruiken of bepaalde dingen daadwerkelijk zo zijn. Altijd nuchter blijven.
Zeker.

Ik bekijk het per moment. Maar momenteel is de twijfel omtrent de wetgeving het grootste probleem. De rest loopt eigenlijk heel soepel.

Gaandeweg zullen die wetgeving-problemen verdwijnen, hopelijk binnenkort al. Dan kan echt gaan blijken in hoeverre het raak is tussen ons tweeën. En dat is bij relaties eigenlijk vooral waar het om gaat natuurlijk, de wetgeving is puur een extra, eigenlijk onnodig, obstakel.

Wat deed ze "normaal" voor werk?
Een soort ggz medewerkster vanuit een opleiding om met mensen met een verschillende soort problematiek te werken.

Beetje vrij vertaald dit, maar daar komt het op neer.
Wordt de wetgeving juist niet strenger straks met nieuwe kabinet?
Dat denk ik wel ja. Maar dat geldt volgens mij toch vooral voor asielzoekers. Geen idee eigenlijk wat de verschillen precies zijn tussen asielzoekers, expats of verliefde mensen. Maar als je aangeeft dat je met iemand een relatie hebt, dat die persoon in je huis kan wonen, dat jij financieel voor die persoon garant staat en dat die persoon actief op zoek gaat naar werk zodra dat kan, lijkt het me dat er geen bezwaar kan zijn qua wetgeving. Zo werkt het bv in Amerika toch ook? Als je trouwt met een Amerikaan kan het gewoon, anders heb je een green card nodig.
Ik denk het wel.
In de kern is alles wat hier niet hoort ook niet welkom.
Daar is heel hard om geroepen, dus het zal zeker lastiger worden om hier 'geluk te komen zoeken'.
Dat is de hoofdreden voor het eclatante succes van de PVV.
Ok, maar 'wat hier niet hoort' lijkt me een moeilijk te omlijnen begrip.

Als je verliefd wordt op een Australische, Roemeense of Zuid-Afrikaanse is dat toch grofweg hetzelfde.

Eigenlijk zijn 'gelukszoekers' en 'expats' hetzelfde, alleen wordt het anders benoemd.

Het lijkt me meer wetgeving tegen raddraaiers die de samenleving gevaarlijker maken, dan tegen mensen die een steentje willen bijdragen, die we met de vergrijzing ook echt nodig hebben in sommige bedrijfstakken.

Laatst bewerkt:
Ok, maar 'wat hier niet hoort' lijkt me een moeilijk te omlijnen begrip.

Als je verliefd wordt op een Australische, Roemeense of Zuid-Afrikaanse is dat toch grofweg hetzelfde.

Eigenlijk zijn 'gelukszoekers' en 'expats' hetzelfde, alleen wordt het anders benoemd.

Het lijkt me meer wetgeving tegen raddraaiers die de samenleving gevaarlijker maken, dan tegen mensen die een steentje willen bijdragen, die we met de vergrijzing ook echt nodig hebben in sommige bedrijfstakken.

Voor de duidelijkheid, ik ben het helemaal met je eens hoor.
Lijkt me ook dat we hard genoeg mensen nodig hebben om ons vergrijzende land aan de praat te houden.

Maar voor de PVV is alles wat hier niet geboren is verdacht, en die 35 zetels hebben ze voor een groot deel aan deze stelling te danken.
Dus of je het nou asielzoekers noemt, gelukszoekers, maakt niet uit.
ZE pakken onze huizen af, ZE pakken onze banen af, ZE zijn de oorzaak van alle ellende die we hier hebben.

Ik vind het een trieste en slechte ontwikkeling, maar daar heb jij niks aan.
Ja, onvoorwaardelijke liefde tussen jullie, dat zal schelen.
Anders zal ze hier werk moeten vinden of hebben, als ze hier een toekomst op wil bouwen.
Denk ik hoor, ik heb er ook niet voor doorgeleerd.

Gaat om kiezers die een huizentekort zien en hun welvaart achteruit zien gaan en klaar waren met het kabinet wat er zat en nog banger zijn voor links kabinet mbt miljarden pompen in klimaat en migratie.

Binnen Schengen is er volgens sommigen van jullie geen paspoort controle meer en dat geloof ik ook

Nou, ik vlieg maandelijks binnen het Schengengebied en ik moet toch altijd langs een paspoortcontrole hoor. Alleen bij een overstap hoef ik niet tussendoor langs een controle, maar bij aankomst gewoon weer wel.

Ik weet dan ook niet waar ze aan refereren? Autoreizen?

Nou, ik vlieg maandelijks binnen het Schengengebied en ik moet toch altijd langs een paspoortcontrole hoor. Alleen bij een overstap hoef ik niet tussendoor langs een controle, maar bij aankomst gewoon weer wel.

Ik weet dan ook niet waar ze aan refereren? Autoreizen?
Als ik naar Duitsland vlieg en ik kom aan in Berlijn of Stuttgart wandel ik er zo uit volgens mij.

Misschien verschilt het per land.

Toen ik uit Amerika kwam moest ik wel langs een douanier in een hokje.

Maar nu ben ik toch gaan twijfelen....

Idd, luchthaven is paspoort controle zonder discussie.
Auto, bus is vrij verkeer.
Maar als je bv met EasyJet vliegt is er geen paspoort controle op Schiphol iig. Je gaat met je ticket door de elektronische deurtjes, dan ben je gelijk bij de bagage check, daarna wandel je naar de gate.

Daar moet je wel aan de Easy Jet dame je ticket en paspoort laten zien, maar dat lijkt meer voor de vlucht zelf te zijn, dan dat het een officiele check is zoals waneer je Amerika binnen gaat.

Het zou natuurlijk kunnen dat er dan bij die dame een belletje afgaat, maar daar heb ik geen zicht op.

Vervolgens vlieg je, land je, loop je er uit bij de gate en ga je nog 1x langs een paar mannen bij nothing to declare die evt je trolley kunnen checken.

Maar langs douane kom ik niet als ik reis naar bv Berlijn of Barcelona.

ik dacht alleen: als ze je trolley doorzoeken, vragen ze dan ook naar je paspoort?
Nee, binnen Schengen is er geen paspoort controle op Schiphol...

Rechtstreeks bij de bron vandaan ;-) .
Kijk, dit bedoelde ik!

Ik vraag me wel af wat er precies gebeurt als je aankomt en het Schengen gebied niet in mag. Als ik de lijst met landen die daartoe behoren bekijk vallen Ierland en Cyprus er niet onder. En Engeland ook niet meer.

Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is, maar als je niet naar binnen mag blijf je dus binnen de airport, maar wordt je neem ik aan niet gearresteerd. Je mag namelijk wel elders zijn. Dan zou ze op papier een vlucht van het land waar ze het Schengen gebied binnen wil komen naar Engeland, Ierland of Cyprus kunnen nemen en daar kan ik dan ook heen gaan.

Niet ideaal dit, maar het lijkt een nood-oplossing. Is die Brexit toch nog ergens goed voor. ;)

Laatst bewerkt:
Gelukkig slaan we die plek dan dit keer over.

Zo'n scan moment heb ik ook wel eens gehad bij Schiphol, maar dan kwam ik van buiten de EU.

Maar misschien heeft België ze ook bij EU doorgangen geïnstalleerd omdat het geen extra moeite is.

Volgens de website van de IND wordt een inreisverbod gepubliceerd in de Staatscourant. Dat maakt het dus gewoon publieke informatie en kun je het zelf op die manier opzoeken.

Toch is het zo. Je kunt niet zien waarom, maar hele naam, nationaliteit, geboortedatum en duur van het verbod wordt gepubliceerd.

Inreisverbod geldt overigens voor de hele EU, dus via een ander Schengen land is eveneens een groot risico.

Is ze nu al bij de NL ambassade in haar land geweest om te vragen of er een
reisbeperking is?
Haha, dat is een mooi verhaal.

Je kon ze bellen vanuit haar land en vanuit Nederland.

Vanuit haar land wordt er alleen nooit opgenomen. Heb zelf dat nummer vanuit Nederland ook geprobeerd te bellen, maar hij bleef in gesprek.

Vervolgens heb ik via een omweg een ander nummer verlegen en dat gebeld, maar dan zei iemand dat ie er weinig vanaf wist en je zou doorschakelen en dan kwam je gewoon weer bij het algemene info nummer van het ministerie van buitenlandse zaken in Nederland terecht.

Over reisbeperkingen worden door de ambassades en consulaten geen meldingen gedaan. Ze verwijzen door naar een site waar je 'waarschijnlijk alle info kunt terug vinden.'
Volgens de website van de IND wordt een inreisverbod gepubliceerd in de Staatscourant. Dat maakt het dus gewoon publieke informatie en kun je het zelf op die manier opzoeken.
Heel scherp @Deckx. Dat wist de marechausse bij een derde telefoontje opeens ook te melden.

Nu is het voor mij handig, maar ik kan me ook voorstellen dat het raar is dat je naam op een publiek zichtbare lijst vermeld staat als hebbende een inreisverbod in het Schengen gebied.

Heb tussen honderden namen gezocht van de afgelopen maanden en ze staat er niet tussen. Had ook haar naam kunnen invoeren, maar wilde het 100% zeker weten.

Daarom denk ik dat ze geen inreisverbod heeft, maar je schijnt ook nog een signalering te kunnen hebben voor Nederland of voor de hele EU. Dat is geen inreisverbod, maar wel een kanttekening. Alleen heb ik niet kunnen achterhalen of een signalering op enige wijze ook een inreisverbod-beperking kan opleveren.

Ik dacht trouwens dat een gevaar voor de openbare orde vooral op terrorisme enzo duidde, maar heb enkele artikelen gevonden waarbij ook illegale prostitué wordt aangemerkt als een gevaar voor de openbare orde. Hinderlijk zou ik dan een beter woord vinden dan een gevaar.

De politie beloofde gaandeweg om versneld antwoord te geven op ons verzoek tot inzage in de signaleringen, maar die hebben vervolgens vooralsnog niets meer van zich laten horen.

Ik had aangegeven dat we een ticket hadden gekocht op basis van de info van de marechaussee die aangaf dat als er geen inreisverbod op haar naam vermeld was in de staatscourant dat we dan wel een ticket konden kopen, maar dat ik later er achter kwam dat er ook andere signaleringen kunnen zijn.

Daarom hoopte ik op enige vriendelijkheid. Liever weten dat het niet kan, dan het niet weten, foutieve informatie krijgen en vervolgens hier veel problemen aan de grens krijgen.

Leek mij een heel logisch verzoek. Daar waren ze het mee eens. Maar vervolgens lieten ze niets meer van zich horen.
Wtf, dat is toch schending privacy?
Blijkbaar is hun theorie, je bent staatsgevaarlijk en dat gaat boven de privacy wetgeving dus daar hebben wij maling aan. Ik was er ook erg verrast door, hoewel het voor ons nu een voordeel leek te zijn.
Wtf, dat is toch schending privacy?
Blijkbaar is hun theorie, je bent staatsgevaarlijk en dat gaat boven de privacy wetgeving dus daar hebben wij maling aan. Ik was er ook erg verrast door, hoewel het voor ons nu een voordeel leek te zijn.
Toch is het zo. Je kunt niet zien waarom, maar hele naam, nationaliteit, geboortedatum en duur van het verbod wordt gepubliceerd.

Inreisverbod geldt overigens voor de hele EU, dus via een ander Schengen land is eveneens een groot risico.
Klopt allemaal. Maar ze staat dus niet tussen die eindeloze rijen met namen. Wat op zich hoop biedt.
Een losse signalering geldt voor Nederland of voor heel Europa, dus als die signalering er wel zou zijn en alleen voor Nederland dan lijkt me dat inriepen via een ander Schengen land en dan door naar Nederland een goede optie is.

Maar ik heb hoop dat ze een terugkeerbesluit had, maar geen inreisverbod. Ook omdat ze zelf geen formulier heeft gehad. Alleen hebben we er geen zicht op of haar boeker dat wel via de post heeft gehad. Maar het blijft raar en fout dat je dan bij je pooier moet gaan vragen of je een inreisverbod hebt omdat ze het naar die persoon toesturen. Maar de officiele bekendmaking kan daarom uitkomst bieden. En aangezien ze daar echt niet tussen staat, ben ik hoopvol, maar gezien de manier waarop de instanties dit alles afhandelen nog wel argwanend.

Het is ook heel willekeurig. Want Kinky staat vol met alleen maar illegale prostitutie. Ik denk wel dat ze steviger azen op dames van buiten de EU, want als je in de EU woont kun je überhaupt geen inreisverbod krijgen.

Door de Brexit is Engeland overigens nog wel een goede zijstap. Mocht iemand het Schengen gebied niet in komen dan kun je volgens mij alsnog wel naar Engeland. En ook naar Ierland, want zij behoren wel tot de EU, maar niet tot het Schengen gebied.

Laatst bewerkt:
Als ze zoals je zegt uit een land komt dat geen visum nodig heeft voor NLD dan zal dat ergens in Europa of aan de grens daarvan zijn. Tickets kosten geen fortuin, dus ipv proberen alles op de letter nauwkeurig uit te zoeken en wat vrij veel tijd kost zou ik het gewoon proberen. In het meest gunstige geval heb je haar in no time om je nek hangen en worst case kom ze op haar "eigen" vliegveld al niet door de douane. Komt ze wel aan in NLD dan zorg dat ze middels foto's etc kan aantonen dat ze voor jou komt mocht de KMAR vragen stellen.

Nee dus, het lijkt erop dat ze er zelf niet echt veel tijd en moeite in wil steken.

En dat een ambassade niet bereikbaar zou zijn? Zo komt toch niet uit een of andere bananenrepubliek? Waar moet ze vandaan komen?
Ze heeft 2 dagen op rij 5x gebeld met het nummer van de Nederlandse ambassade in haar land. Alle keren ging het nummer direct op in gesprek.

Heb zelf dat nummer dan toch ook maar vanuit Nederland geprobeerd te bellen met hetzelfde resultaat.

Alleen het nummer van de Nederlandse ambassade in dat land dat je vanuit Nederland kon bellen gaf wel gehoor.

Het is niet nieuw dit hoor. In Marokko lag de telefoon er standaard naast bij de Nederlandse ambassade aldaar. Gewoon om te voorkomen dat er te veel Noord-Afrikanen naar Nederland pogen te komen denk ik.

Wat ook een goed trucje was: Visa voor Nederland werden alleen tussen 9 en 10 uur 's ochtends afgegeven en je moest langs komen in Rabat. zo wisten ze zeker dat het armere deel van de bevolking geen kans had om langs te komen.

Want als je bv uit een dorpje in Oost-Marokko moest komen kon je nooit voor 10 uur 's ochtends in Rabat zijn, dus moest je een dag eerder heen reizen en dat kon eigenlijk alleen als je een hotel-overnachting kon betalen.

Niet opnemen betekent geen informatie verstrekken en de instroom beperken. Waarom ze dan wel een nummer beschikbaar hebben als je vanuit Nederland bent is zodat ze mensen die al Nederlandse connecties hebben en die in Marokko zijn wel kunnen helpen.

Maar goed, zij deed wel haar best, maar kreeg ze niet te pakken en ik heb dat gechecked en kreeg ze op dat nummer ook niet te pakken.
Ik vind dat je er heel erg veel tijd en moeite insteekt knightrider. Zou in deze fase toch de bal iets meer bij haar leggen.
We steken er beide veel moeite in. Alleen het gaat om het inreizen in Nederland. Zonder mijn hulp lukt dat haar waarschijnlijk gewoon niet.

Het is voor mij al bijna onmogelijk om feiten te achterhalen en de verschillende instanties spreken elkaar tegen of beschikken amper over feiten-kennis, dus iemand die geen Nederlands en weinig Engels spreekt en die deze bureaucratie niet zo goed snapt is eigenlijk bij voorbaat al kansloos.

En we willen alletwee elkaar weer ontmoeten en dat lijkt ook van haar uit oprecht te zijn, dus ik doe graag de nodige moeite, ook omdat ik een hekel heb aan dit soort bureaucratische spelletjes en onduidelijkheid binnen de regelgeving.
Als ze zoals je zegt uit een land komt dat geen visum nodig heeft voor NLD dan zal dat ergens in Europa of aan de grens daarvan zijn. Tickets kosten geen fortuin, dus ipv proberen alles op de letter nauwkeurig uit te zoeken en wat vrij veel tijd kost zou ik het gewoon proberen. In het meest gunstige geval heb je haar in no time om je nek hangen en worst case kom ze op haar "eigen" vliegveld al niet door de douane. Komt ze wel aan in NLD dan zorg dat ze middels foto's etc kan aantonen dat ze voor jou komt mocht de KMAR vragen stellen.
Ik snap je gedachte, maar ze komt uit een land ver van Europa verwijderd, waarvan de inwoners gek genoeg toch geen visum voor Nederland nodig hebben. Was ik ook verrast door.

Een retour-ticket kost je, zeker in de zomer, een klein vermogen. En zonder retour kom je Nederland überhaupt niet binnen, dus je kunt ook niet een enkeltje kopen en dan afwachten of de heenreis lukt. Terwijl een terugvlucht kopen pure geld verspilling is als iemand wordt geweigerd voor de heenreis.

Het is allemaal heftiger geregeld dan velen van ons denken guys. Die foto's is een goed idee op zich, maar ze moet 7 verschillende papieren kunnen overleggen om aan te tonen dat de connectie met mij er is, ook al heeft ze geen visum nodig en zelfs als ze geen inreisverbod heeft.

Wat ik het meest zorgwekkend vind is dat je als zelfstandig ondernemer een kopie van je jaaropgave van je bedrijf moet meegeven. Op zich vind ik het geen probleem dat iemand van de douane ziet hoeveel ik vorig jaar verdiend heb want die vergeet het toch weer, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet zo fijn dat zij weet hoeveel ik wel of niet per jaar verdien.

Dat wisten mijn Nederlandse vriendinnen ook niet precies. Maar de Nederlandse regering verplicht je er toe om die informatie aan haar mee te geven.

Net zoals die publieke bekendmaking van inreisverboden via de staatscourant, geldt privacy blijkbaar alleen maar als het gaat om het achterhalen of iemand welkom is of niet.

Laatst bewerkt:
Het relativeert het PVV adagium wel alsof de deuren hier wagenwijd openstaan om Jan en alleman maar toe te laten die hier als gelukszoekers ons land komen bezetten. En de Nederlanders tot paria in hun eigen land maken.

Jij koopt er nu natuurlijk helemaal niks voor, maar nogmaals: je verhaal relativeert de deuren die wagenwijd openstaan wel.

Terug
Bovenaan Onderaan