Voormalig lid 6386
Wandelaar
- 51
- 27/12/21
- 69
De officiële weg is natuurlijk de beste weg maar word wel een uitdaging zoals ik het nu lees. Mocht je echt een keer wanhopig worden en er niet meer uitkomen , voel je vrij om hier of privé een berichtje te sturen!Moeilijk. Als het geldt voor het hele Schengen gebied (EU) vind ik dat tricky.
Dat ik naar Polen reis en dat ze er alsnog niet inkomt bv.
Of dat ze wel Spanje in komt maar niet verder kan.
Veel dvp's komen volgens mij over land via Turkije de EU binnen, maar ik wil geen illegale dingen doen.
Het is simpel: Ze heeft dit werk 2 weken tegen haar zin gedaan. Zag geen andere uitweg. Wilde er uit. Werd betrapt. Daarna alles via mij goed geregeld in samenspraak. We willen een tweede kans voor haar.
En via de officiele weg, want anders kan ze over de grond hierheen, maar kan ik haar nooit op vakantie ergens mee naar toe nemen bv.
Maar ik snap je gedachte.
Maar ik ga dit via de officiële weg spelen hoe bureaucratisch en bewust ondoorzichtelijk die ook is.
Heb ik tegen haar ook gezegd: Dit wordt een lange weg, maar daarna ben je brandschoon en gewoon een geheel legitieme bezoeker die nooit meer problemen krijgt.
Als ik bij een volgende stap onze relatie benoem kan ik ook een longstay voor haar regelen en dan mag ze, als ik het goed begrijp, gewoon officieel in Europa wonen en werken.
Is ook niks mis mee, zo zou het moeten zijn als iemand hier graag productief wil zijn.
Klopt. Het is heel scheef geregeld allemaal. De basis snap ik en klopt, maar eenmaal in het spinnenweb is het een rommeltje.
Succes met de situatie en hopelijk snel goed nieuws