Meestal wel ja.
Althans, ik probeer scherp in de gaten te houden of het allemaal klopt wat er gezegd wordt.
Niet te scherp, want dan haal je de spontaniteit weg uit een beginnende connectie (ik zeg bewust nog niet relatie) met een dame die waarschijnlijk maar 2 weken ooit als dvp heeft gewerkt.
Als ik nu bij alles hardop ga vragen: 'Is dat wel zo?! Rimon zou dat niet geloven!' maak ik het sowieso stuk, dus dat is niet de weg om te bewandelen.
Ik kijk er wel een beetje naar zoals Gunther het benoemde. Althans: Als het een erg mooie dame is, die in 1x in je top 3 belandde is het logisch dat je samen veel sex wilt.
Eerste week na al dat gedoe om los te komen van de boeker was ik vooral ook meedenkend, maar als de gevoelens oprecht en wederzijds zijn gaat ze niet proberen om zo min mogelijk sex met me te hebben.
Maar gezien haar laatste dagen hier en onze gesprekken nu heb ik de indruk dat het wel ok zit.
Dat weet je nooit. Als ik haar weer laat overkomen of met haar op een reisje ga, kan de boel omslaan zodra het ticket gekocht is. En als je trouwt, kan de boel omslaan zodra de verblijfsvergunning binnen is.
Maar goed, welke garantie heb je bij 'gewone' relaties? Ook niks toch?
Zelfs als de boel na een jaar op de klippen loopt en het meer een friend with benefits dan een oprechte girlfriend was is dat gewoon niet zo erg.
Er is een groter probleem: Tijdens het wandelen was ik altijd in een, door omstandigheden, ietwat ingeslapen 'gewone' relatie.
Thuis vertrouwd en gezellig maar altijd met spanning van buitenaf erbij.
Ging eigenlijk prima samen, hoewel het misschien wel wat zegt over je relatie, maar de meeste uitstapjes duren 1 (half) uur en het blijft zakelijk.
Nu ligt dat helemaal anders.
Voor de goede orde: Ik woon dus nog samen en heb de partner over de verliefdheid voor de 2 weken werkzaam zijnde maar nu dus ex-dvp geïnformeerd.
En ik heb de nieuwe dame over het bestaan van de part-time hier wonende partner geinformeerd en gezegd dat verdieping tussen ons mogelijk is, maar stap voor stap.
Beide zijn ze daar soort van mee akkoord gegaan, maar als ik daadwerkelijk voor de nieuwe dame ga kiezen kan de boel exploderen aan de voormalige relatie kant en als ik te lang wacht met naar de nieuwe dame toe stappen kan die ook denken dat ik zo'n man ben die avances maakt maar toch bij zijn vrouw blijft.
Maar gek genoeg: Ik kan alleen vol voor de nieuwe dame gaan als alles klopt en dat weet ik nog niet.
Dus het is een schaakspel. Waarbij iedereen enigszins op de hoogte is.
Als ik voor de nieuwe dame ga en dat klopt wil ik ook graag de band met mijn laatste relatie behouden, maar part time samenwonen is dan niet meer mogelijk (tenzij ik een commune begin).
Aangezien behuizing moeilijk ligt in Amsterdam best een dingetje dat.
En de volgende vraag: Zou de nieuwe dame Engels kunnen leren en hier normaal werk kunnen vinden?
En zou ze dat willen?
Ja ja, het ideale scenario ligt er, maar ik zal nog wel eens met weemoed terug denken aan mijn snelle lichtzinnige half uurtjes met geweldig lekkere 22 jarige dames die heerlijk neukten en pijpten maar me bij het dicht slaan van de deur al vergeten waren.
Maar toch: De dame met wie ik nu privé zo close ben is voor mij een zeer knappe dame, denk voor sommige kenners onder jullie zoals Kiera ooit, of Natalia/Natalie of Angela nu of Juliette of Nicolette, die oprecht iets wil en gestopt is…...zou je er dan voor gaan als de kans zich voordeed?
ps. sorry als het verhaal opeens een complexe tweede laag krijgt, maar in principe verandert het niets aan hoe ik er in sta.
Alleen de combi vertrouwde relatie die toch niet helemaal klopt en wandelen kon prima samen gaan maar als ik echt een nieuwe relatie met iemand aanga kan de combi logischerwijs niet.
En jullie zullen wel zeggen: Je had die niet geheel kloppende, maar wel vertrouwde, relatie allang moeten stop zetten, maar dat is wel een persoon die ik erg graag mag, dus misschien moet dat gewoon naar iets anders (hechte vriendschap?) transformeren.
@Rony80 er is na je like nog een stukje tekst bij gekomen, maar dan kon niet als losse post er onder.