- 1.118
- 10/09/22
- 4.210
#girlpowerIk heb zelf ookal een telefoontje naar het juridisch loket gepleegd. Zij gaan het uitzoeken voor me.
#GirlPower
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
Registreren#girlpowerIk heb zelf ookal een telefoontje naar het juridisch loket gepleegd. Zij gaan het uitzoeken voor me.
#GirlPower
Snap je het nu echt niet, Veerle?Ik heb zelf ookal een telefoontje naar het juridisch loket gepleegd. Zij gaan het uitzoeken voor me.
#GirlPower
Ah, ik had al gereageerd, maar lees nu je concrete vraag.Vraagstelling:
Mag een Dame van Plezier / Sekswerker op voorhand al een klant op basis van ras/religie/leeftijd mag uitsluiten van zijn/haar dienstverlening.
Zoja, mogen ZZP'ers met KvK dit melden online bij hun advertentie? Mogen Seksinrichting online aangeven wanneer een specifieke dame in loondienst / optingin aangeeft bepaalde mensen niet te willen doen n.a.v. ras/religie/leeftijd.
Zoniet, zijn er dan mogelijke gevolgen voor een ZZP'er en een seksinrichting. En wat zouden deze gevolgen inhouden.
Deze vraagstelling leek mij uitgebreid genoeg om dit topic te kunnen beantwoorden met 1 volledig (wettelijk) antwoord. Mocht ik iets missen dan hoor ik het graag.
Misschien even eerst alles lezen voordat je mij gaat aanvliegenAh, ik had al gereageerd, maar lees nu je concrete vraag.
Inderdaad; je heb de vraag prima en helder verwoord; dit is precies waar het juridisch om gaat.
Heb je gelijk in; excuses.Misschien even eerst alles lezen voordat je mij gaat aanvliegen
Vraagstelling:
Mag een Dame van Plezier / Sekswerker op voorhand al een klant op basis van ras/religie/leeftijd mag uitsluiten van zijn/haar dienstverlening.
Zoja, mogen ZZP'ers met KvK dit melden online bij hun advertentie? Mogen Seksinrichting online aangeven wanneer een specifieke dame in loondienst / optingin aangeeft bepaalde mensen niet te willen doen n.a.v. ras/religie/leeftijd.
Zoniet, zijn er dan mogelijke gevolgen voor een ZZP'er en een seksinrichting. En wat zouden deze gevolgen inhouden.
Deze vraagstelling leek mij uitgebreid genoeg om dit topic te kunnen beantwoorden met 1 volledig (wettelijk) antwoord. Mocht ik iets missen dan hoor ik het graag.
Dan hebben ze wat te doen hahaZo'n vraag zullen ze bij juridisch loket ook niet elke dag krijgen.
Hier ben ik ook bang voor. Een conflict tussen rechten. Grondrecht geen discriminatie en grondrecht baas over eigen lichaam. Er zal geen referentiekader zijn over dit onderwerp waar ze naar kunnen kijken. Ben daarom juist wel benieuwd naar het antwoord.Dat heb je mooi verwoord. En erg leuk dat de handschoen wordt gepakt in het krijgen van een sluitend antwoord. Ik denk dat de vraag lastig te beantwoorden zal zijn, omdat er geen rechtspraak bekend is. Waarschijnlijk komt dat omdat beide partijen met een dergelijke zaak meer te verliezen hebben dan te winnen.
Baas over eigen lijf zal zwaarder wegen.Dan hebben ze wat te doen haha
Hier ben ik ook bang voor. Een conflict tussen rechten. Grondrecht geen discriminatie en grondrecht baas over eigen lichaam. Er zal geen referentiekader zijn over dit onderwerp waar ze naar kunnen kijken. Ben daarom juist wel benieuwd naar het antwoord.
Moraal, maatschappelijk en sociaal 100% en dat spreekt gelukkig ook niemand tegenBaas over eigen lijf zal zwaarder wegen.
Maar je kunt nog steeds baas over eigen lijf zijn, zonder te discrimineren.Baas over eigen lijf zal zwaarder wegen.
Nee, gelukkig spreekt niemand dat tegen en is ook het issue niet.Moraal, maatschappelijk en sociaal 100% en dat spreekt gelukkig ook niemand tegen
Echter wettelijk op papier? Dat is waar we gaan proberen achter te komen
Daarom is het vraagstuk zo interessant. Wat weegt wettelijk zwaarder en wat zijn de gevolgen hiervan? Gecompliceerde kwestie omdat de situatie op papier in het fysieke leven niet heel relevant is (er zijn geen tot bijna geen gevolgen)Nee, gelukkig spreekt niemand dat tegen en is ook het issue niet.
Je hebt altijd het recht om klanten te weigeren.
Maar de vraag is of je dit dus expliciet mag aangeven als je argumenten tegen artikel 1 van de grondwet (en ongetwijfeld internationale verdragen en lagere wetgeving) is.
Ik denk het niet; niemand staat boven de wet en 'baas over eigen lijf; wordt gewaarborgd via andere wetsartikelen.
Tja, vrijwel niemand zal aangifte doen omdat sex geweigerd wordt.Daarom is het vraagstuk zo interessant. Wat weegt wettelijk zwaarder en wat zijn de gevolgen hiervan? Gecompliceerde kwestie omdat de situatie op papier in het fysieke leven niet heel relevant is (er zijn geen tot bijna geen gevolgen)
Want wie gaat er nu aangifte doen omdat seks hem geweigerd word
Want stel het is wettelijk verboden dan zullen sites zoals Kinky en Sexjobs zich beter moeten gaan opstellen tegen dit soort teksten in advertenties.
Erg interessant als je het mij vraagt
Want stel het is wettelijk verboden dan zullen sites zoals Kinky en Sexjobs zich beter moeten gaan opstellen tegen dit soort teksten in advertenties.
Waneer gaan jullie staken en betogenZelf besluiten met wie je neukt en daarbij mensen uitsluiten lijkt mij eerder voorkeur dan discriminatie. Ik heb een mail naar de bond voor prostituees gestuurd want ik ben inmiddels heel benieuwd
Wil je geen 80 plus neuken? Dat is discriminatie! Hier heb je 500 euro zuigen hoer...
Kan me niet voorstellen
Ja bestaat echt hahaWaneer gaan jullie staken en betogen
Een klein vraagje bestaat dat echt de bond van dvps het is puur nieuwsgierigheid
Precies.En als dat gebeurt ga je gegarandeerd meer heren krijgen die pas op het laatste moment horen dat ze geweigerd worden.
Dat dus. Ik DENK dat H.VanSmeiter gelijk heeft maar zou hopen dat een eventuele rechter begrijpt dat vasthouden aan die regels in dit geval praktische bezwaren heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat een rechter uitzonderingen op artikel 1 gaat gedogen.Precies.
Waar ligt de lijn van wat wel en niet kan. Want als het strafbaar is, word het dan gedoogd uit veiligheid/praktische redenen?
klopt, die bond heeft de volgende CAO regels opgesteld:Waneer gaan jullie staken en betogen
Een klein vraagje bestaat dat echt de bond van dvps het is puur nieuwsgierigheid
Ben je dan RAL 9001 (crème wit) of RAL 9010 (zuiver wit) ?Ik indentificeer mezelf met RAL 9001 vanaf nu
Kom niet meer bijBen je dan RAL 9001 (crème wit) of RAL 9010 (zuiver wit) ?
Misschien een goed idee om alle DVP's zo'n RAL waaier te geven zodat ze bij de deur even de kleurcodering kunnen checken. Werkgevers doen dat in principe ook al tegenwoordigBen je dan RAL 9001 (crème wit) of RAL 9010 (zuiver wit) ?
Nee hoor. Je kan in elke vacature opleidingseisen etc stellen. Dus dit heeft niets met discriminate te maken.Ik kan me niet voorstellen dat een rechter uitzonderingen op artikel 1 gaat gedogen.
Je moet dan echt een hele concrete onderbouwing geven. Zoals: een kandidaat moet moslim zijn als voor een advertentie voor iman oid.
Opleidingseisen stellen mag, maar heeft niets met artikel 1 te maken.Nee hoor. Je kan in elke vacature opleidingseisen etc stellen. Dus dit heeft niets met discriminate te maken.
Sterker nog: het is volkomen legit om een racistische of seksistische job advertentie te plaatsen. Hoe vaak ik niet lees dat men de voorkeur geeft aan mensen met een biculturele achtergrond, een vrouw Of een combinatie daarvan dat is niet meer op een hand te tellen.Nee hoor. Je kan in elke vacature opleidingseisen etc stellen. Dus dit heeft niets met discriminate te maken.
De wet zegt daar het volgende over:Sterker nog: het is volkomen legit om een racistische of seksistische job advertentie te plaatsen. Hoe vaak ik niet lees dat men de voorkeur geeft aan mensen met een biculturele achtergrond, een vrouw Of een combinatie daarvan dat is niet meer op een hand te tellen.
het is pas illegaal als je expliciet op zoek bent naar een blanke man. Maar zolang je de blanke heterosexuele man gewoon buitensluit is er niets aan de hand in deze maatschappij.
Nu... het antwoord (als DVP!) is: "Ja!"Nu we toch bezig zijn met goede vragen omtrent discriminatie. Mag je een HIV-positief iemand weigeren? Of een 96-jarige? Of iemand van hetzelfde geslacht? Of iemand die door ziekte aan zijn bed gekluisterd is? Of iemand die 390 kilo weegt? Mag je je buurman weigeren? Of je vroegere leraar van de middelbare school?