Voormalig lid 2809
Meubelstuk
Je onderstreept dus wat ik zeg, want positieve discriminatie (wat echt een totale Jan lul term is) vindt in de praktijk alleen maar plaats bij de pigmentueel minder bedeelde mens, oftewel de blanken. De vrouwen krijgen nog voorrang omdat ze vrouw zijn maar als je het geluk hebt als blanke man geboren te zijn is het normaal dat je wordt buitengesloten.De wet zegt daar het volgende over:
'Soms mag een werkgever bij een sollicitatieprocedure onderscheid maken tussen kandidaten. Bijvoorbeeld als een bepaalde groep mensen onvoldoende vertegenwoordigd is (positieve discriminatie). Of als een kandidaat aan bepaalde eisen moet voldoen om de functie goed uit te kunnen voeren.
Kortom: het moet altijd onderbouwd worden.
Of krijg ik vandaag nog voorrang als ik bij de KFC ga solliciteren omdat men daar ook niet direct een afspiegeling van de maatschappij in dienst heeft en blanke mannen ondervertegenwoordigd zijn?
Gelukkig zit ik in een categorie dat ik het niet meer van mijn kleur, geslachtsorgaan of sexuele voorkeur moet hebben maar je zal als blanke man met een praktische opleiding maar werkzoekend zijn.