Het gaat in dit bericht toch juist specifiek wél om huidskleur? Hoezo zou het dan niet met huidskleur te maken hebben? Racisme is letterlijk dat onderscheid maken op basis van hun ras.
Er zijn genoeg redenen om wel racistisch te zijn richting de mannen met een andere etniciteit. Het is wel erg makkelijk om het altijd op 'slechte ervaringen' te gooien.
Ik ken genoeg dames die letterlijk verkracht/misbruikt zijn door blanke mannen, maar we hoeven toch nooit een bericht te zien dat die niet welkom zijn?
Vooroordelen zijn hardnekkig en racisme speelt absoluut een rol, zeker bij de oostblokkers die in hun eigen land nog nooit iets anders hebben meegemaakt.
Ook speelt het een rol dat er genoeg mannen zijn (waaronder hun vriend) die het vaak fijner vinden als een meid niet met donkere mannen neukt. Dat heb ik ook vaak genoeg gehoord.
Dat het de vrije keuze van de dame is, dat staat vast, dus de discussie is nutteloos. Maar dat we iedere keer maar collectief onze kop in het zand steken en doen alsof het aan de 'slechte ervaringen' ligt of dat het hun type niet is (terwijl ze bejaarde olifanten een beurt geven) is vrij naief of bewust kortzichtig.
Je hoeft mij helemaal niets over verkracht/misbruikt te vertellen, dat is al een probleem sinds beginjaren 90 met die eerste Tsjechische meisjes, maar ook meisjes van andere nationaliteiten hadden toen al mee te maken.
En wie dat flikten dat interesseert mij totaal niet, dus of dat blanke gele of bruine mannen waren.
Ik heb in de Hollandse buurten eigenlijk alleen maar blanke, volgens mij Hollandse?, maar in ieder geval blanke mannen gezien, die door gespierde jongens op straat werden gemikt.
Maar dat is mijn punt in deze topic helemaal niet, het kunnen ook kleine dingetjes zijn waardoor een dame/meisje weigert, bijvoorbeeld uiterlijk of misschien stonk die man, was hij de dik of te dun of maakte hij een verkeerde opmerking, je kan van allerlei kleine dingetjes bedenken , maar dat wordt niet duidelijk in het verhaal van groentje1970.
Zelf denk ik dus dat zij slechte ervaringen had met een soortgelijke man in het verleden en hem daardoor weigerde.
Waar ik een beetje van baal is dat het iedere keer op discriminatie/racisme wordt gegooid.
Wat ik ook niet geloof is dat die dame daadwerkelijk heeft gezegd: jij bent een negroïde man jou moet ik niet.
Nee een dame zal altijd een smoesje verzinnen, dus hoe weten we nu in dit geval of het daadwerkelijk om discriminatie gaat? Precies dat weten we dus niet.
Wel weet ik dat sommige dames uit het oosten geen donkere mannen willen, daar heb je gelijk in, maar ook dat wordt ook niet duidelijk in het verhaal van groentje (dat het een ex Oostblok dame was)
En nogmaals dames uit het oosten weigeren mij ook weleens, in het hier en nu en in het verre verleden dus ook ik kan zeggen dat ik word gediscrimineerd.
Nee al met al denk ik dat er in het geval van groentje1970 zijn verhaal geen sprake is van discriminatie,