Het gaat in dit bericht toch juist specifiek wél om huidskleur? Hoezo zou het dan niet met huidskleur te maken hebben? Racisme is letterlijk dat onderscheid maken op basis van hun ras.
Er zijn genoeg redenen om wel racistisch te zijn richting de mannen met een andere etniciteit. Het is wel erg makkelijk om het altijd op 'slechte ervaringen' te gooien.
Ik ken genoeg dames die letterlijk verkracht/misbruikt zijn door blanke mannen, maar we hoeven toch nooit een bericht te zien dat die niet welkom zijn?
Vooroordelen zijn hardnekkig en racisme speelt absoluut een rol, zeker bij de oostblokkers die in hun eigen land nog nooit iets anders hebben meegemaakt.
Ook speelt het een rol dat er genoeg mannen zijn (waaronder hun vriend) die het vaak fijner vinden als een meid niet met donkere mannen neukt. Dat heb ik ook vaak genoeg gehoord.
Dat het de vrije keuze van de dame is, dat staat vast, dus de discussie is nutteloos. Maar dat we iedere keer maar collectief onze kop in het zand steken en doen alsof het aan de 'slechte ervaringen' ligt of dat het hun type niet is (terwijl ze bejaarde olifanten een beurt geven) is vrij naief of bewust kortzichtig.
Ja natuurlijk gaat het hier
ook om huidskleur, een dame ziet toch wat voor man er voor haar staat,
huidskleur is toch onderdeel van die man? het is echt niet zo dat de kleur van zijn schoenen haar niet aanstaat en dat zij hem weigert.
Je zegt het zelf heel goed, zij kan net zo goed door blanke mannen zijn misbruikt in het verleden, dan zal zij op haar hoede zijn voor bepaalde type blanke mannen.
Mijn punt is en blijft dat een dame weigert of toestemt op basis van haar ervaringen uit het verleden met mannen van alle soorten kleuren, leeftijden, afmetingen enz.
Nee ik denk meer dat het een kwestie is, in het geval een first date bij thuisontvangst, van wel of geen klik met iemand hebben, dus gewoon ff aardig doen, met een mooie glimlach het mooie meisje een complimentje geven, als zij de deur open doet, dat soort dingen.
Nogmaals, ik word en werd 30 jaar geleden ook wel eens geweigerd, het overkomt iedereen weleens.