Voormalig lid 18545
Stamgast
- 470
- 20/11/22
- 505
Daarom vraag ik het ook hierVraag het aan een donkere man en met geluk kan je het navertellen maar betwijfel het
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenDaarom vraag ik het ook hierVraag het aan een donkere man en met geluk kan je het navertellen maar betwijfel het
Want hier zijn geen donkere mannen?Daarom vraag ik het ook hier
Ik speelde liever op de 10 ik ben geen rappe loperAjax zoekt nog een kopsterke spits
Voor zover ik kan zien nietWant hier zijn geen donkere mannen?
Maar toch wikkend en wegend vind ik dat dit niet expliciet vermeld mag worden in een advertentie; simpelweg omdat het tegen de wet is en ik kan me voorstellen (als ik donker zou zijn) dat dit me behoorlijk zou raken.
ik lees het wel vaker, maar waarom kan het woord neger eigenlijk niet?Los van het feit dat het woord 'neger' 30 jaar geleden al niet kon
Zeker, en dat maakt het ook gecompliceerd.dan kan je dat toch beter van te voren weten?
In de jaren '60 was dit inderdaad de uitleg en was het woord 'neger' neutraal.ik lees het wel vaker, maar waarom kan het woord neger eigenlijk niet?
Het is toch de term die gebruikt woord voor een zwarte afrikaanse man of met afrikaans bloed.
In het spaans is negro gewoon een normale term om een donkere man aan te duiden, een vaak hebben dames bijvoorbeeld als bijnaam la negra, en dat woord absoluut niet discriminerend bedoeld.
Zoals gezegd snap ik het. Maar het is wel hypocriet dat discriminatie/racisme vanuit DVP's kan en magZeker, en dat maakt het ook gecompliceerd.
Maar uiteindelijk vind ik het respecteren van de grondwet toch belangrijker.
begrijp het nog steeds niet, in principe is het toch een aanduiding van een donker iemand, niet meer en niet minder.In de jaren '60 was dit inderdaad de uitleg en was het woord 'neger' neutraal.
Voor wat voor reden dan ook, is dit woord echter in de jaren '80 als beledigend en racistisch ervaren.
Ik ken een donker persoon en die is enorm beledigd bij het woord 'neger'.
Ik citeer Wikipedia: 'de term wordt door een groeiend aantal mensen als onwenselijk ervaren omdat deze met kolonialisme geassocieerd wordt'.begrijp het nog steeds niet, in principe is het toch een aanduiding van een donker iemand, niet meer en niet minder.
Goed, en mag ik volgens jou van de grondwet bijvoorbeeld wel in m'n Tinder profiel zetten dat ik op zoek ben naar een blank/wit meisje?Zeker, en dat maakt het ook gecompliceerd.
Maar uiteindelijk vind ik het respecteren van de grondwet toch belangrijker.
en daarom moet iedereen daar in mee gaan?Ik citeer Wikipedia: 'de term wordt door een groeiend aantal mensen als onwenselijk ervaren omdat deze met kolonialisme geassocieerd wordt'.
Wat ik dan wel dubbel vind is dat een afro-americanen ekaar aan met nigger maar vanaf dat er een ander ras hun aanspreken met nigger dan is het opeens racisme hoe leg je dat dan uitLos van het feit dat het woord 'neger' 30 jaar geleden al niet kon (en ik ben bepaald niet woke), is dit discriminatie.
Aan de andere kant is het ook een beetje vreemd dat een klant wordt geweigerd (terwijl hij had kunnen weten dat hij niet welkom zou zijn).
Maar toch wikkend en wegend vind ik dat dit niet expliciet vermeld mag worden in een advertentie; simpelweg omdat het tegen de wet is en ik kan me voorstellen (als ik donker zou zijn) dat dit me behoorlijk zou raken.
Nee, dat hoeft niet.en daarom moet iedereen daar in mee gaan?
Ik heb een surinaamse vriend, en die heeft het alleen maar over negers als hij de creolen wil aanduiden in Suriname. Hij zelf is van Chinees / creools origine
nigger is een beladen term, uit de tijd van de slavernij en de tijd van de segregatie in het zuiden van de VS.Wat ik dan wel dubbel vind is dat een afro-americanen ekaar aan met nigger maar vanaf dat er een ander ras hun aanspreken met nigger dan is het opeens racisme hoe leg je dat dan uit
begrijp het nog steeds niet, in principe is het toch een aanduiding van een donker iemand, niet meer en niet minder.
Net als het hele Zwarte Piet gedoeIk citeer Wikipedia: 'de term wordt door een groeiend aantal mensen als onwenselijk ervaren omdat deze met kolonialisme geassocieerd wordt'.
Geen idee.Wat ik dan wel dubbel vind is dat een afro-americanen ekaar aan met nigger maar vanaf dat er een ander ras hun aanspreken met nigger dan is het opeens racisme hoe leg je dat dan uit
Ja want jij bent levert geen zakelijke dienst.Goed, en mag ik volgens jou van de grondwet bijvoorbeeld wel in m'n Tinder profiel zetten dat ik op zoek ben naar een blank/wit meisje?
Goede vraag,Goed, en mag ik volgens jou van de grondwet bijvoorbeeld wel in m'n Tinder profiel zetten dat ik op zoek ben naar een blank/wit meisje?
Precies andere redenen dan racisme.
De dames/meisjes staan daar voor hun centjes, ieder nieuw klantje is welkom, maar soms word je geweigerd en dat gebeurt jou, mij, en iedereen weleens en dat heeft niets met "huidskleur", of racisme te maken.
Dit is een mijnenveld waar ik me als blanke man me niet aan moet branden, maar het eenvoudigste wat ik er van kan zeggen is door twee voorbeelden te geven.Overigens gebruik ik het woord neger nauwelijks, maar eigenlijk zou ik niet echt weten waarom het niet kan. En waarom je wel mag zeggen een donkere, zwarte of gekleurde man.
als je naar rap luisterd wat negro muziek is hoor je toch constant nigger hier nigger daar dan zijn al die rappers racisten tegen over hun eigen ras want ze zeggen duidelijk nigger in de plaats van negronigger is een beladen term, uit de tijd van de slavernij en de tijd van de segregatie in het zuiden van de VS.
Dit woord moet je niet verwarren met negro, wat het engelse woord is voor neger.
Ik maak me zorgen over de mensen die jij dan sociaal ziet. Ik ken geen enkele vrouw die zich "kutje" of whatever laat noemen om "eens lekker te bonden" met haar vriendinnen...Vriendinnen noemen elkaar bitch, kutje, slettebakje als verbinding in de groep. Roep eens als man deze woorden naar een vrouw en kijk eens hoe dat gaat aflopen.
als je naar rap luisterd wat negro muziek is hoor je toch constant nigger hier nigger daar dan zijn al die rappers racisten tegen over hun eigen ras want ze zeggen duidelijk nigger in de plaats van negro
Some argue that if black people can say it but white people can't, then that's the definition of racism. Some argue that we can't use the word in our music, sell it to white people and then get mad when Alabama sorority girls use it, Victoria Secrets models sing it in Cardi B lyrics or Vince Staples tweets it.
Nigger in het engels en neger in het engels betekenen 100% het zelfde dus het maakt niet uit in welke taal het isGeen idee.
Ik heb het over het woord 'neger ' in de NL taal en probeer uit te leggen waarom dit woord als al jarenlang als kwetsend wordt ervaren.
Ja, net zoals een dame, blanke of gele mannen kan weigeren.als een dame donkere mannen weigert heeft dat niets met huidskleur te maken?
Ja, natuurlijk maakt dat wel uit.Nigger in het engels en neger in het engels betekenen 100% het zelfde dus het maakt niet uit in welke taal het is