Ik vond Raphaela wel meevallen, die ene keer dat ik er was. Aardig en vriendelijk, beetje ordi, gemiddelde service, leuk kopje, ik meen beffen inbegrepen (niet meer 100% zeker), lekker lijf, poesje niet opvallend wijd of nauw, lekker genoeg om prettig in klaar te komen. Misschien heb ik geluk gehad.
Los van raphaela:
Wat de dames tegenover elkaar vertellen zou ik me niet teveel van aantrekken.
Tenzij je een dikke huid hebt en kunt denken: dat zeg je alleen maar om stoer te doen tegen je collega's, ondertussen heb je je wel voor een overzichtelijk bedrag laten nemen door me. En heb ik je toch maar mooi geneukt zonder dat ik een eeuwige relatie met je hoef te onderhouden.
Vergelijkbaar stoere praat, ghost… Makkelijk praten. Ik beken dat ik ooit ben begonnen roemeens te leren puur om te horen of waar 'mijn' lievelingsdame en haar vriendin en buurvrouw zolang over spraken (ongeveer elk bezoek de eerste 10 minuten), of dit ook over mij ging. Mijn roemeens werd bij lange na niet goed genoeg om hun echt te kunnen verstaan. Maar later begreep ik dat het vrijwel alleen over haar vriendje gegaan is. Positief en negatief. Want zelfs met mij besprak ze ook ongeveer alle ups en downs, ruzietjes en lieve dingetjes die hij deed. Saillant detail: die vriendin zei ze de vriendschap op omdat die vriendin een keer gezegd had dat ze hem met een ander betrapt had. Pure jaloezie, volgens mijn dame. Een jaar later kwam ze een paar maanden voor haar trouwen, al officieel verloofd, erachter dat hij haar al die tijd samen met zijn ex belazerd had. Ze begreep toen dat die vriendin haar oprecht gewaarschuwd had.