Voor de zoveelste keer, dat "met tegenzin" is puur jouw eigen toevoeging die je keer op keer presenteert als hard feit. Het is wel een plausibele interpretatie hoor, maar niet wat er letterlijk staat.Maar hij zegt dus okay ik heb een wijntje gedronken. (dat is zo) Maar ook nog 3 of 4 biertjes erkent hij, dus naast dat ene wijntje ook nog wat anders namelijk 3 a 4 biertjes en daarmee erkent hij met tegenzin die 3 of 4 biertjes.
Bovendien, het woord "erkennen" komt van de journalist, zelfs als het "met tegenzin" zou betekenen, dacht je dat die journalist de gedachten van die man kan lezen en zeggen dat hij met tegenzin spreekt? (Hij had ook gewoon geen interview kunnen geven, had ie het volste recht toe na zo'n ervaring)
Ik heb dat verhaal al tig keer gelezen, al is het alleen al om te vinden waarom jij zo zeker bent van je interpretatie.Maar ik denk dat je gewoon ff het eerste gedeelte wat in post #5 staat (en niet in #4) moet lezen, dan krijg je een beter beeld.
Ik denk dat je gewoon ff de woordenboekdefinitie van erkennen moet lezen, dan krijg je een beter beeld.
Laatst bewerkt: