Doe je dat ook op eigen kosten, die Prep, of kan de gemeenschap daar voor opdraaien?
Via de GGD betaal je een eigen bijdrage van €7,50, voor 30 pillen (genoeg voor een maand). Via de huisarts ligt de eigen bijdrage tussen €10 - €40 EUR, verschillend per apotheek. In Amerika liggen de kosten rond de $2000. Ik ga er dus vanuit dat de gemeenschap het grootste deel betaald in Nederland.
Mijn bezoeken aan DVP's worden ook gefinancieerd vanuit de overheid (aanvullende beurs via DUO).
Niks te klagen aan mijn kant. Goed leven wel.
En wordt Prep zomaar verstrekt?
Aan 'n project deelnemen dat zal als blanke hetero wel niet kunnen.
Klopt, via de GGD gaat dat een stuk lastiger. Via de huisarts gaat dat een stuk makkelijker, maar dat verschilt ook. Hier een lijst met PREP-vriendelijke huisartsen:
https://www.prepnu.nl/artsen/
Veel van deze huisartsen accepteren ook passanten, dat betekend dat je ook langs kunt komen als je daar niet ingeschreven staat.
ik irriteer mij meer aan de manier waarop hij dat zei. Omdat meneer zo nodig bare wil neuken bij een dvp, moet de gemeenschap maar zijn Prep pillen betalen, zodat hij eventueel niet besmet wordt met het HIV virus.
Sommigen vinden dat asociaal. Maargoed, boeie
Overgewicht hebben is ook asociaal, of roken, of niet sporten en dus niet fit blijven. Het oefent allemaal druk op de zorg. Het zal wel per persoon verschillen of je je daar druk over maakt of niet. Uiteindelijk spendeert de overheid toch wel vele miljarden aan achterlijke projecten, dat het allemaal eigenlijk niet uitmaakt in 'the grand scheme of things'.
Maargoed ik ben hier niet om een politieke discussie te voeren of om een morele les voorgelezen te krijgen.