Ik heb je vraag nu al 3x beantwoord.Wat is er zo erg aan een 4/5 inplaats van een 5/5.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenIk heb je vraag nu al 3x beantwoord.Wat is er zo erg aan een 4/5 inplaats van een 5/5.
Om even proberen uit te leggen wat Mila, denk ik, bedoelt.Dat snap ik wel. Maar als van mij mijn gemiddelde zo dalen zou ik het eerder zien als. Er is plaats voor verbetering of ik laat ergens een steekje liggen.
Dat snap ik wel. Maar als van mij mijn gemiddelde zo dalen zou ik het eerder zien als. Er is plaats voor verbetering of ik laat ergens een steekje liggen.
Dan zou ik de persoon vragen wat er beter kan en met die feedback aan de slag gaan.
Het is toch ook niet dat je beoordeling je zelf vertrouwen bepaald. ( hoop ik toch )
Ik heb je vraag nu al 3x beantwoord.
Als 5/5 = 10 en 1/5 = 1@Paulus Is voor mij ook een '8'.
Ik zie de 1* tot 5* als een '2' t/m '10' met steeds 2 stapjes verschil.
Klopt. Maar dan ben je niet aan het vertalen naar het waarderingsysteem van 1 tot 10 zoals we in Nederland vanuit school gewend zijn. Dan ben je gewoon getallen aan het vervangen.Maar 1/5 = 2 en niet 1.
Eens met je theorie, maar is dit dan niet logischer?;Als 5/5 = 10 en 1/5 = 1
Dan is 4/5 het verschil tussen 5/5 en 1/5 ofwel 4 stappen. Het verschil tussen 1 en 10 is 9.
9 gedeeld door 4 is 2,25. Dus iedere volgende ster is 2,25 punten.
1/5 = 1
2/5 = 3,25
3/5 = 5,5
4/5 = 7,75
5/5 = 10
Er wordt namelijk niet gerekend vanaf 0, maar vanaf 1.
Je kan niet met een 0/5 waarderen, wat logisch is omdat je niet kan waarderen als je niet geweest ben. Net als dat je vroeger op school ook niet lager dan een 1 kon halen als je maar kwam opdagen.
Zou je wel vanaf 0 rekenen, als in 1/5 is 0, dan zijn er nog steeds maar 4 stappen en zou 4/5 een 7,5 zijn. Nog steeds geen 8.
Dat is het gemiddelde van die recensies. Bij het geven van een recensie kan je geen halve ster geven toch?Ook niet, want bij meerdere recensies kunnen er ook halve sterren voorkomen.
Als je een bereik in plaats van een vast getal zou opgeven, ja. Alleen zou de eerste ster dan 0 tot 2 moeten zijn. Niet dat dit veel uitmaakt want minder dan 1 ster (oftewel nul) bestaat niet.Eens met je theorie, maar is dit dan niet logischer?;
️= 1 tot 2
️️= >2 tot 4
️️️= >4 tot 6
️️️️= >6 tot 8
️️️️️= >8 tot 10
Wat betreft die garage: als ze je bellen omdat je 4 sterren geeft ipv 5, dan worden het er 3. Bedelen om een topscore is dan precies het probleem.
Zou je wel vanaf 0 rekenen, als in 1/5 is 0, dan zijn er nog steeds maar 4 stappen en zou 4/5 een 7,5 zijn. Nog steeds geen 8.
Heren, wat een geneuzel, graag weer on topic nu.
Ben ff vergeten waar t precies over ging .......
Die wiskundige formules… alla.Heren, wat een geneuzel, graag weer on topic nu.
Eens, maar dat past beter in het tips/verbeteringen topicDie wiskundige formules… alla.
Maar de vraag of je hier 5 of 10 sterren kan geven zie ik niet als geneuzel.
Lijkt me wel een overweging waard.
Is dat zo erg dat dan zo erg dat het "visitekaartje of uithangbord" niet perfect is. Of de dame of product nu 5 of 4 sterren Heeft maakt niet uit. Want de bedoeling is goed.Om even proberen uit te leggen wat Mila, denk ik, bedoelt.
De meeste bedrijven gebruiken hun score op Google Reviews echt niet voor diepe zelfreflectie. Ze gebruiken het vooral als visitekaartje naar buiten toe, iedereen ziet die reviews immers. Als je dan na 3 reviews een gemiddelde hebt staan van exact 5 sterren, ziet dat er gewoon geniaal uit. Iedereen ziet dat het bedrijf perfect scoort, een beter uithangbord is er niet.
Als dan iemand met 4 sterren komt aanzetten, ben je dat perfecte uithangbord kwijt. Ja je hebt nog steeds een heel behoorlijk uithangbord van 4,5 ster gemiddeld na afronding (disclaimer, ik weet niet goed hoe Google dat afrondt), maar je uithangbord is gewoon minder geworden.
Mond op mond reclame blijft de beste reclame. Wat er ook een punt is, is hoe beter de beoordeling hoe hoger mijn verwachtingen. Perfecte score betekent dat alles tot in de puntjes moet in orde zijn.Overigens ben ik van mening dat consumenten echt niet namens het bedrijf hoeven te denken bij een beoordeling en gewoon moeten invullen wat ze het waard vinden, maar ik snap het bedrijfsbelang in deze wel.