Ik zo rond mijn 45ste pas gaan wandelen, dus ik heb geen referentie naar mijn jonge zelf. Er is wel het één en ander verandert, maar in essentie ben ik hetzelfde gebleven.
Ik ben nog altijd van het samen genieten. Als ik niet het idee heb dat de dame er ook plezier in heeft, dan slaat voor mij de date dood. Dat plezier zit niet in dat ze nou zo zeer van mijn sekskunsten geniet, maar dat we samen lol hebben, elkaar als mens behandelen, en je elkaar aanvoelt wat nodig is.
Het uiterlijk of leeftijd heeft me ook nooit heel veel uitgemaakt. Tuurlijk vind ik ook de ene dame knapper dan de ander, maar het zegt me niks over de klik, de seks en of ik nogeens terug kom. Tevens was het een uur (soms langer) en dat is ook zo gebleven.
Maar goed, de vraag was wat wel veranderd is.
Ik heb me jarenlang laten leiden door wat de dame deed en ben nooit heel duidelijk geweest als ik iets wilde. Dat maakte mijn dates absoluut niet slecht, want wat we wel deden was ook top, maar soms bleef ik daarna toch me een onvervulde wens zitten. Ben nog altijd niet heel goed in het aangeven wat ik wil, maar daar wordt aan gewerkt.
In het begin van mijn wandelcarriere had ik mijn gevoelens richting een dame nogal eens niet in de hand en verwarde een goede GFE nogal eens met echte gevoelens naar mij als persoon.
Betekent niet dat ik nu cynisch ben geworden daarover, verre van. Mijn stelling is tegenwoordig dat je elkaar als mens oprecht kunt waarderen en ook genegenheid naar elkaar kunt hebben. Dat contact kan zelfs hecht zijn, maar het idee van "oeh ze is verliefd op me" heb ik totaal niet meer.
Wat betreft het geld ben ik zuiniger geworden (sorry dames!). Waar ik in het begin nogal eens flinke tips na een date gaf, doe ik dat nu een stuk minder en alleen in bijzondere gevallen. Enerzijds komt dat door de huidige situatie, maar ik merkte ook dat sommige dames er op begonnen te spelen en ik wil geen pinautomaat zijn.
Ik heb altijd privehuizen bezocht. Recent wat aan het experimenteren daarbuiten, maar thuiswerkers zal ik nooit doen. Wat betreft privehuizen nam ik voorheen vaak genoegen met dames die me niet helemaal bevielen, maar er niks leukers vrij was op dat moment. Ik bedank nu wat vaker of maak vooraf een afspraak wat ik in het begin ook nooit deed.
Op zich heb ik altijd een paar reguliere dames gehad en daarnaast op de gok nieuwe dames kiezen. Dat is nog steeds zo, maar de vastere nemen wat meer de overhand. Als je de dame beter kent en weet hoe ze is en zij weet hoe jij bent, wordt het alleen maar beter. Enige valkuil voor mij is in een patroon blijven hangen die net niet is wat ik wil.
Verder wil ik graag de softy blijven die ik altijd al was. Die ook lekker kan kleppen met de dames, niet alleen uit is op zijn kwakje dumpen en het heerlijk vind om te knuffelen en strelen. Moet alleen leren te vertellen als ik meer wil die date en het niet vanuit de flow gebeurt.