Ik kan dat, denk ik, gemakkelijk samenvatten met 1 zin, knightrider. Jij bent denkelijk meer polyamoor dan je denkt of dan je wil/kan/durft toe te geven tegenover jezelf.
In de samenleving wordt polyamorie niet echt aanvaard, net zoals 'men' ook wel eens een probleem heeft met betaalde seks. Maar gevoelens blijven gevoelens. Ik weet wel dat er verschillende soorten relaties zijn enz enz, maar toch moet iemand ne nog altijd eens proberen uit te leggen waarom je maar 1 partner tegelijkertijd graag zou kunnen zien. Is het niet zo dat je bv ook de liefde voor je ouders kan delen onder je moeder en je vader, en dat je al je kinderen even graag kan zien? Zelfs als heteroman kan je diepe gevoelens hebben voor een ware vriend. Maar twee partners evenzeer liefhebben, dat is nog een maatschappelijk taboe. Homo's, transgenders, ... alles wordt ons door de neus geboord (geen probleem ermee hoor) maar die polyamore dingen, ho maar.
De wereld zou een pak minder ruzies en problemen kennen als de zogezegd monogame mensen eens gingen beseffen dat zij vaak hooguit serieel monogaam zijn, en als niet iedere nieuwe partner via een oorlog de andere partner zou vervangen.