Ik ken deze werkgroepen. Ze doen heel veel goeds en delen de pijnpunten vanuit onze sector met de politiek + 'gewone wereld'.Neen het waren naar mijn mening de stuur en werkgroepen.. die hebben dit al jaren onder de loep. Enige nadeel is dat het elk jaar grimmiger wordt en agressiever van toon. Ik heb dit weekend al diversen telefoontjes gekregen en ook meiden van de werkgroep die zeggen ''lange'' (ik ben 1.95m.) kunnen we een broodje eten, en die het gaspedaal voor de meiden extra diep intrappen door zich te wapenen met kennis, expertise zodat ze net als bij Hookers een vuist hebben om op tafel te slaan. Dames gooiden geen stenen, ze wilden -nu nog- een oplossing. Daarmee hoeft GR niet perse weg. Dit betreft zoals groepen het zien, en die werken ook samen.. net als met het project de Wallen. Daarnaast heb je nog meiden die het individueel aanpakken en media opzoeken zoals Helene dit doet. De groepen kennen elkaar ook en wisselen info uit. Ik ben wel is bij een bijeenkomst geweest op de Meir in Antwerpen vlakbij de feestzaal. Mijn input was financiën en vraagstukken hieromheen. Leuk kantoor, keurige Vlaamse meiden met accent, die ook recensies op Kinky bekritiseerde.. maar ook sekszender Vurig Vlaanderen daar was een issue mee. Dit was combi van onjuiste recensies, en bejegening. Dus BE kent ook zijn sores. Menig fles saus van Pauwels vloog door de vergaderruimte daar.
In de Balie in Amsterdam was dit in 2016 al aan de gang.
https://debalie.nl/programma/je-bent-een-hoer/
De dames hebben dit ook bespreekbaar gemaakt.. Ilonka zoals genoemd was de spreekbuis.. samen met musea , gemeente en andere organisaties het beroep onder de aandacht gebracht en de voor en nadelen. En toen werde ook gevaren besproken waarmee een dame wordt geconfronteerd. Niet veel later zaten ze bij Hookers aan de boom te schudden.. ik weet het, was erbij. Waren niet de minste dames (Oud) DVP meiden die vergaande contacten hebben en invloed. Dezelfde samenstelling bijna in volgorde is ook bezig nu met het Wallen behoud en problematiek eromheen. Daarnaast nog andere overheid problemen richting sekswerkers wordt opgepakt duurt wel even soms maar de lobby gaat door tot aan de politiek. Wapenfeiten die zijn beslecht: DVP kan nu een bankrekening hebben als ZZP. Een lening of hypotheek krijgen, goede zorgverzekering, etc..
Het is een missie wat al langer speelt. Motto is meiden voor meiden. En alle aspecten komen aanbod. Veiligheid, goede voorzieningen (zoals werkplekken) financiën, zorg, enz.. tot aan minder leuke dingen als overlast, stalking, bedreigingen, alles gaat over tafel, is er ergens een te veel van.. komen ze in actie. Stuurgroep/werkgroep werkt als klankbord.
Ook weet ik hoe zij alles beargumenteren. Er moeten voorbeelden aangehaald worden. Jullie weten best ook hoe dit gaat.
Dus de paar die slecht gevaren hebben met dit forum gaan alles natuurlijk uitvergroten.
Neem dan een paar screenshots van paar grofgebekten hun uitspraken hier en tada: Perfecte argumentatie.
Hoe meer alles geregulariseerd wordt, hoe meer regels er moeten gevolgd worden. Dit gaat moeten gebeuren door alle partijen die nog maar iets te maken hebben met prostitutie. Ik zie het als groeipijn.
Maar voor alles is er een oplossing Sites als deze zijn broodnodig. Dit voor veiligheid van klant en dvp.