Urgent help afpersing

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Zijn er echt mense die zo achterlijk zijn om hier op in te gaan? Hoe simpel is het om telefoonummers te verzamelen via een adv op Kinky/Sexjobs en dan lekker van dit soort berichten te sturen. Al is er maar 1 is die er op in gaat dan lachen ze zich al suf. Maar ja, aan de reakties hier te zien kunnen ze er nog wel rijk van worden.
Ik heb zo'n bericht een maand of zo geleden ook gehad: blokkeren, klaar! Niet gaan reageren dan weten ze alleen maar dat ze beet hebben.

Staat in schermafbeelding dat het een zakelijk contact is, is dit niet te achterhalen van wie. meent dat deze een bedrijf runt.

JE kunt dit rapporteren bij WhatsApp, rechts op de drie puntjes en dan op rapporteren, en de laatste 5 berichten gaat WhatsApp bekijken.

Bij mijn afpers bericht eerst eerst gemeld en toen geblokt op de wa en telefoon en bij de ja er zijn er nog die ze gebruiken SMS berichten geblokkeerd.

Zijn er echt mense die zo achterlijk zijn om hier op in te gaan? Hoe simpel is het om telefoonummers te verzamelen via een adv op Kinky/Sexjobs en dan lekker van dit soort berichten te sturen. Al is er maar 1 is die er op in gaat dan lachen ze zich al suf. Maar ja, aan de reakties hier te zien kunnen ze er nog wel rijk van worden.
Dat dus. Net als die oplichters die vaak vanuit Nigeria werken, hebben ze van de honderd pogingen misschien één of twee keer prijs. Triest, maar waar. Het zou hooguit kunnen stoppen als zichtbaar is naar wie het geld gaat.

Denkt dat het altijd beter/veiliger is om Telegram of Line als chat app te gebruiken i.t.t. WhatsApp. Dan hoef je geen nummer te laten zien. Ook is dat veiliger voor DVPs. Ik ben trouwens DVP.
Welkom Luna. Helemaal met je eens.
Er zijn nog wel meer ontwikkelingen op messaging gebied wat ook wel interessant kan zijn voor DVP's, met name matrix (https://matrix.org/) met mogelijkheden om WhatsApp, Telegram, Signal te koppelen.

Heb dit eerder meegemaakt. Toen was ik wel geschrokken. Dit keer merk ik dat ik er vooral boos om wordt.
Lijkt me inderdaad lastig om achter te om welk contact het gaat. Maar aangezien hij zegt 'shemale' en 'bezocht'. Dat is er eigenlijk maar 1tje…
Maak je niet druk. Ze sturen hetzelfde standaardbericht aan honderden mensen en er zijn er altijd wel een paar op wie "shemale bezocht" van toepassing is. Maar dat is toeval! Ze weten niks van je. Blokkeren en niet meer aan denken!

Welkom Luna. Helemaal met je eens.
Er zijn nog wel meer ontwikkelingen op messaging gebied wat ook wel interessant kan zijn voor DVP's, met name matrix (https://matrix.org/) met mogelijkheden om WhatsApp, Telegram, Signal te koppelen.
Ja dat is allemaal misschien wel zo maar als de persoon aan de andere kant van de lijn die mogelijkheid niet biedt kom je toch weer op Whats app of gewoon bellen uit

Ja dat is allemaal misschien wel zo maar als de persoon aan de andere kant van de lijn die mogelijkheid niet biedt kom je toch weer op Whats app of gewoon bellen uit
Ach je moet ergens beginnen. Het mooie van initiatieven als matrix is dat het decentraal is en eventueel zelf een server kunt runnen met koppelingen naar WA, Telegram, Signal etc. Je hebt dan 1 app waar je al je berichten kunt bekijken en beantwoorden (alsof je op WA, Telegram of Signal zelf zit). Flexibiliteit is hier de sleutel.

Ach je moet ergens beginnen. Het mooie van initiatieven als matrix is dat het decentraal is en eventueel zelf een server kunt runnen met koppelingen naar WA, Telegram, Signal etc. Je hebt dan 1 app waar je al je berichten kunt bekijken en beantwoorden (alsof je op WA, Telegram of Signal zelf zit). Flexibiliteit is hier de sleutel.
Ik ben nog uit de tijd dat er een draaischijf op een telefoon zat

Lol.. jeugdherinneringen. Je weet dat je die draaischijf op een gegeven moment kon vervangen door druktoetsen?
Jazeker en daarna kon je draadloos bellen in en om het huis met een enorme telefoonhoorn waarvan je de antenne uit moest trekken , dat was wat toen zeg
Ergens in de jaren 80 zag je heel soms iemand met een draadloze telefoon lopen die zo groot en zo zwaar als een aambeeld was en waarmee het een rib uit je lijf kostte om erme te bellen
even later kwamen er piepers die een nummer lieten zien wat je dan op de dichtstbijzijnde telefoon moest gaan bellen en nog later kwamen er greenspots geloof ik op strategische punten waar je heen moest rijden om ontvangst te krijgen met een telefoon die ze geloof ik Kermits noemden
Het is hard vooruit gegaan maar op een bepaalde leeftijd volg je dat soort ontwikkelingen niet meer zo en blijf je vasthouden aan waar je aan gewend bent
Dat is in mijn geval email vanaf een laptop die gewoon thuis staat , een iphone heb ik pas kort geleden aangeschaft omdat ik die qr code wilde downloaden die ik volgens iedereen nodig had , tot die tijd kon ik me redden met mijn nokia , nu heb ik dan uiteraard whatts app maar ik heb het nog nooit gebruikt en als ik dit zo lees is het alweer verouderd tegen de tijd dat ik er vertrouwd mee ben

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan