Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenWeet ik niet. Het zou kunnen werken als de topicstarter en/of overige recensieschrijvers zich verantwoordelijk voelen.Ja, dat gaat dus echt niet werken.
Ik denk dat je dan een hoop onzin reviews krijgt als je het gaat verplichtenIs het een idee om leden te "verplichten" om de 1/3/6/9 maanden een echte review te schrijven, want anders gaan je posting rechten (gedeeltelijk/in stappen?) verloren?
Ik zie nu x leden die hier x tijd lid zijn, x vragen stellen,
0 recencies hebben, en alleen topics vullen met vragen/opmerkingen maar verder weinig toevoegen.
Weet het, knuppel in h.hok maar poging.
Dit is niet specifiek een probleem hier, maar op elk ander forum op deze aardkloot.Is het een idee om leden te "verplichten" om de 1/3/6/9
Precies. Zo zie ik het ook. Om verschillende redenen vind ik die formulieren niet geslaagd en doe ik er niet aan mee. Ook het argument dat een aantal formulieren een gemiddeld oordeel (4 uit 5 sterren ofzo) oplevert, vind ik niet sterk. Welke tendens er is over de dienstverlening, maak ik uit een rijtje geschreven recensies - dus zonder formulier - ook wel op.Het zou ook helpen als er voor recenties niet zo gezeurd werd over het 'formulier' moeten gebruiken. Ik ga echt niet als een potloodventer een aantal 'sterretjes' geven over hoe goed een dame zoent, en pijpt, en zich laat beffen. Daar heb ik elders hier al een beetje over geschreven en vroeger op hookers uitgebreid - zo uitgebreid dat ik die discussie achter me heb gelaten. Maar de rigide regels over wat hier (en vroeger op hookers) een 'recentie' wordt gevonden houdt (denk ik) veel mensen tegen om er een te schrijven.
Precies!Volgens mij is het wel noodzakelijk om het veld Algemene Beoordeling in te vullen en is het helemaal aan jezelf om bijv óók het pijpen van een sterrenbeoordeling te voorzien.
Maar zonder algemene beoordeling wordt het wel heel lastig om toppers van floppers te onderscheiden.
Om verschillende redenen vind ik die formulieren niet geslaagd en doe ik er niet aan mee. Ook het argument dat een aantal formulieren een gemiddeld oordeel (4 uit 5 sterren ofzo) oplevert, vind ik niet sterk.
Wat op H voor de topicstarter wel verplicht was. Ergens vind ik dat hier ook wel een goed idee. Hoe vaak zien we Paulus2 niet vragen of de topicstarter nog even een beoordeling wil geven? te vaak als je het mij vraagt. Maar groot gelijk dat hij dit doet.Sterker nog, daar kun je géén recensie plaatsen zonder "sterren" uit te delen, iets wat hier in principe wèl kan.
Maar te vaak staat er:Precies. Zo zie ik het ook. Om verschillende redenen vind ik die formulieren niet geslaagd en doe ik er niet aan mee. Ook het argument dat een aantal formulieren een gemiddeld oordeel (4 uit 5 sterren ofzo) oplevert, vind ik niet sterk. Welke tendens er is over de dienstverlening, maak ik uit een rijtje geschreven recensies - dus zonder formulier - ook wel op.
Als ik dan een keer mijn ervaring deel en meteen gaat iemand miepen over een formulier, dan denk ik: dat doen we dus niet weer.
Dat een gebruiker van dit forum niet alleen neemt, maar ook geeft, is feitelijk afhankelijk van de welwillendheid van die gebruiker. Hoe meer drempels je opwerpt, hoe minder welwillendheid je aantreft. Denk ik. In elk geval bij mij werkt het zo.
Eigenlijk denk ik dat dit forum, dat geboren werd of de grafgang van Hookers, een aantal zaken van haar voorganger heeft overgenomen die misschien beter wat grondiger doordacht hadden kunnen worden. Zoals die formulieren. Achteraf is dat heel moeilijk, omdat je dan een reeds staande praktijk zou moeten gaan omgooien. Dus nu zijn de formulieren een gegeven. Dat heeft wel een prijs, zoals ik hierboven aangeef.
Die oneliners zijn inderdaad zinloos, daar heb je gelijk in. Misschien kan dat ondervangen worden door berichten van minder dan bijvoorbeeld tweehonderd tekens niet toe te staan? Dan moet er tenminste een twee- of drietal fatsoenlijke volzinnen worden geformuleerd.Maar te vaak staat er:
Ben geweest. Was leuk.
Ja daar hebben we dus niks aan.
En zo moeilijk is het toch niet om effe wat gegevens in te vullen.
Mwah, weet ik niet. Als je ziet staan "Tongzoenen, vijf sterren" hoef je je niet af te vragen of TZ mogelijk is. OK, het kan jou nog steeds geweigerd worden natuurlijk, maar je hebt in ieder geval een kans.Maar dit neemt niet weg dat ik helemaal niks kan met ingevulde rijtjes met sterren. Voor mij is dat net zo betekenisloos als 'ben geweest, was leuk'.