Het voordeel van de Thaise keuken daar is de prijs. Bestel en probeer Streetfood of Foodcourts (sla restaurants over), smaakt het niet.... jammer dan, volgende gerecht of verkoper. Wij bestellen altijd 1 of 2 gerechten die we niet kennen (en dat lukt na 8 reizen van 3-6 weken nog steeds, zoveel opties) en soms is het lekker, oke of niet lekker.... Weer wat geleerd.
Rat, schorpioen, waterkevers, half rauwe "schelpen", spinkhanen, spin, "1000jarige" eieren, etc.... leuk om eens te proberen te proeven en voor de verhalen thuis (al vind ik rat goed te eten), maar dit serieus als maaltijd eten zullen weinig westerlingen gedaan hebben.
Maar de vlees/vis/curry/groente gerechten.... probeer zoveel je kunt, en neem een backup gerecht waarvan je zeker weet dat het lekker is. Bij ons is dat meestal Larb, Massaman, fishcookies en/of SomTam. Afgelopen reis (Jan 2022) heb ik zo o.a. "SomTam Lao" leren eten; met gefermenteerde vissaus, veel pepers en "rauwe" krabbetjes. Die weer heel anders is dan de gewone SomTam en de luxere SomTam Bangkok style.
Weinig gerechten die ik niet op zijn minst durf te proberen, enige waar ik tot nu toe braakneigingen van krijg alleen al bij het aanzien zijn die eieren waar al een half volgroeid kuiken in zit inclusief veertjes. (Of is dat alleen iets Cambodjaans?)
En ons doel is al jaren die Blauwe King Lobster.... Tot we de prijs zien. "Slaan we toch maar weer over"
Yep 90%...... Die 10%, ik vermoed nog minder, die je niet direct herkend.....
Daar lig je dan op het bed, en floept er na 20 minuten massage en een pijpsessie opeens een penis tevoorschijn welke niet de jouwe is
.
Mij gebeurd 4 jaar geleden (Eind van Soi Honey). Dan ben je echt even flabbergasted. (Al met al toch leuke ervaring)
Achteraf waren er voldoende signalen die hij/zij had aangegeven, de naam die hij/zij gebruikte alleen al. Deze was "All-In".