juist terug van 26 dagen thailand(chaing mai,pai,chaing dao,chaing rai,koh chang,pattaya)
was weer een goede vakantie met iets teveel bier, maar sommige mindere punten
eerste mindere punt wat ik ook al in januari heb ondervonden zijn de meisjes die bij je zitten voor drinken en uiteindelijk niet meegaan, dit was er vroeger ook al een beetje maar nu echt veel meer (persoonlijke ondervinding).
vroeger waren de jonge knappe meisjes waarbij dit wel eens voorkwam maar nu ook de oudere en mindere vrouwen .
chaing mai was echt een ramp, heb er hier geen enkele meegenomen bijna allemaal gaan ze niet mee.
chaing rai was een beetje beter maar niet veel, hier moest je al goed zoeken.
de andere plaatsen waar ik geweest was viel het mee maar longtime was wel moeilijker als vroeger.
ik heb al eens gehoord van een wandelaar daar dat als je ouder word het ook moeilijker word, maar zelf ben ik 37 niet dik en niet super lelijk(beetje lelijk maar
)en ben zelf paar keer afgewezen door dames van in de 40 jaar die over hun top heen zijn ,dit was redelijk raar
tweede mindere punt het sluiting uur van 23u(enkel in chaing rai was er 1 plaats langer open en koh chang was er geen probleem).
je kan wel paar verdoken plaatsen vinden in pattaya en bangkok maar niet zoveel .
derde mindere punt is dat het nu al iets duurder is als 2 maanden geleden ,zijn er die voor short time 2000 moeten hebben en long time 2500.
nu dit was vroeger ook voor de jonge knappe meisjes maar nu is dit al wat de standaard aan het worden blijkbaar.
heb hierover een gesprek gehad met een bekende dame van mij in bangkok soi7/1 en deze vertelde mij dat de prijzen daar 500 bhat omhoog gaan als de grenzen opengaan over 2 maanden en als het hoog seizoen eraan komt waarschijnlijk nog eens 500 bhat
(ik kreeg nog een gunstig tarief omdat ik een bekende was voor haar
),ook lady drinks gingen van 150 naar 180 in volgende maanden.
nu heb ik hierover ook in het nieuws gelezen dat de inflatie in Thailand dit jaar al meer de 6 % was dus zal alles wel wat volgen vrees ik.
nog een update het nieuwe bar complex in bangkok soi 7 is gesloten voor onbepaalde duur ,problemen met vergunningen.
er zijn barren die verhuizen naar soi 11 blijkbaar maar hier ben ik niet zo bekend