Met het risico dat we een tikje van het pad raken denk ik dat dat wel klopt ja.
Alleen zal de een dat stricter nemen dan de ander.
Op zich kun je met een dinner (date) ook twee kanten op. Een betaalde en een relaxte.
Ik denk dat de persoon die betaald voor een dinner date (uur tarief bovenop eten/drinken) het meer een kinky gedachte vindt om met een (hopelijk voor hem) zeer aantrekkelijke dame in een openbare ruimte te zitten. Dan is het een soort presentje in de vorm van betalen voor een uitje samen. De blikken van andere mannen als je met je 'trofee' binnen komt etc. Zelf kan ik me daar weinig bij voorstellen, maar het zal voor sommige mannen een kick zijn dat.
Enige keer dat ik dat geil vond was toen ik met Alice (van Ana) een hotel-lift in schoot en er net voordat de deuren dicht gingen een echtpaar op middelbare leeftijd bij ons in de lift kwam.
De blikken van die man waren onbetaalbaar. Hij keek naar de 22 jarige Alice, toen naar mij (midden veertig), toen naar zijn vrouw (jaartje of 52 en niet jong ogend voor haar leeftijd, ook niet aardig trouwens) en je zag hem denken: Ben ik zo'n foute geile denker die het gevoel heeft dat hij alles volstrekt verkeerd heeft gedaan in zijn leven, is deze man met haar en ik met mijn vrouw (?!?), is dit een man met een hoertje of is dit gewoon een man die ook in het hotel zit met zijn aantrekkelijke dochter?
Ik wist hoe het zat en louter toen werd ik enorm geil van die gedachte en kon ik niet wachten tot ik op de kamer was.
Maar als je een dvp af en toe bezoekt en bij jezelf denkt: Leuk type, zou best een keer een vorkje met haar willen prikken, maar dan niet voor kosten van het eten + x€ per uur, kan ik dat ook goed snappen.
Is aan haar of haar dat ook een leuk idee lijkt.
En ja, dan mag ze ook een jogging pak aan op dat moment.
Andersom kende ik een dame die soms achter het raam stond (niet heel vaak, een incidentele) en die vertelde me ooit dat ze de man die de supermarkt op de hoek van de straat waar ze woonde runde geweigerd had toen hij in de straat waar ze werkte liep en bij het raam op haar afstapte.
Ze vond het zelfs belachelijk dat hij naar haar toe gestapt was 'omdat ze elkaar toch kenden'. Anderzijds dacht ik toen: Hij heeft waarschijnlijk een leven lang op haar gegeild, komt er nu achter dat ze achter het raam staat en denkt: Het kan dus gewoon.
Maar zij zei (ook begrijpelijk): Als ik sex heb gehad met hem kan ik noooooit meer naar die supermarkt.
Maar toen ik doorvroeg gaf ze aan dat nu ook niet meer te doen omdat hij haar, de ene keer dat ze nog wel ging, heel kwaad had aangekeken.
Grappig genoeg vroeg die dame me ooit mee te lopen naar haar auto toen ze klaar was met haar werk (ze vond dat er die dag een hoop ongure types rondliepen) en toen dacht ik: Zal ik haar eens mee uit vragen (is al wel wat jaartjes geleden), maar toen herinnerde ik me het supermarkt verhaal en heb ik het op basis daarvan niet gedaan.
Want ik kon me voorstellen dat deze dame de zaken en het privé juist erg gescheiden wilde houden en als we bevriend raakten dat ik haar dan niet meer mocht bezoeken voor de sex.
Nou goed, dit verhaal heeft niet direct met presentjes te maken, hoewel een betaalde dinner date dat wel en een onbetaalde dinner date dat eigenlijk ook is.
Maar het geeft ook aan dat er een soort belangenverstrengeling kan optreden.
Doorgaans kan ik die werelden, indien gewenst, overigens prima scheiden, maar de dames hebben vaak de nodige do's en don't's en zijn vaak niet eens zo ruimdenkend, of ze hebben gewoon geen zin natuurlijk, dus die do's and don't's wijzigen ze niet snel.