Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenIs wel een beetje een cultuur dingetje dit. In Nederland niet, maar in veel andere landen gebeurt dat wel degelijk. Tevens ervaar ik het contact met de bakker op de hoek -gelukkig- toch als wat minder diepgaand. ?Je neemt toch ook geen cadeaus mee naar de bakker, dokter of kinesist?
Ja in principe waar, maar ik strooi rond de feestdagen ook met flesjes wijn en dergelijke bij zakelijke relaties, en ik moet zeggen dat de zaken daar zeker van profiteren..ik zou niet weten waarom. Je betaalt voor een dienst, weliswaar intiem, maar daarom niet minder zakelijk.
Werd vast gewaardeerd!Laatst 2x sauna bon aan de dames gegeven. Ook al een keer een mooie fles wijn. in het begin een paar keer een bosje rozen Of een parfum bon. Vaak ook niet.
Maar die neuk je ook niet, althans ik niet.Je neemt toch ook geen cadeaus mee naar de bakker, dokter of kinesist?
Cadeaus horen voor mij thuis in een relatie (liefdes-, familie-, vriendschappelijke, zakelijke). Met een dvp heb ik geen relatie. Dat neuken doet niks terzake.Maar die neuk je ook niet, althans ik niet.
Hoezo, je zegt het toch zelf: een zakelijke relatie. Je geeft toch ook fooi in een restaurant. Is een bosje bloemen kopen, terwijl je 150 euro betaald, nou echt zo'n enorme uitgave? Ik neem altijd iets mee en komt de date altijd ten goede.Cadeaus horen voor mij thuis in een relatie (liefdes-, familie-, vriendschappelijke, zakelijke). Met een dvp heb ik geen relatie. Dat neuken doet niks terzake.
Een eenmalige afspraak noem ik geen zakelijke relatie. Ik heb het over een langdurige zakelijke band. Ik geef trouwens ook geen fooi op restaurant. Ik vind het trouwens zonde van de bloemen die linea recta de vuilbak invliegen eens je de deur uitbent. Ik ben altijd zeer vriendelijk tijdens de date, dat moet volstaan.Hoezo, je zegt het toch zelf: een zakelijke relatie. Je geeft toch ook fooi in een restaurant. Is een bosje bloemen kopen, terwijl je 150 euro betaald, nou echt zo'n enorme uitgave? Ik neem altijd iets mee en komt de date altijd ten goede.
JIj betaald en zij levert een dienst,dat is een zakelijke relatie. Een kortstondige, maar toch. En het gaat er toch niet om wat zij er mee doen? Vraag je ook wat de bakker doet met het geld dat jij hem betaald? Krijg vaak genoeg een week later een foto met bericht dat de bloemen nog altijd mooi staan te zijn. En krijg ook wel eens iets terug.Een eenmalige afspraak noem ik geen zakelijke relatie. Ik heb het over een langdurige zakelijke band. Ik geef trouwens ook geen fooi op restaurant. Ik vind het trouwens zonde van de bloemen die linea recta de vuilbak invliegen eens je de deur uitbent. Ik ben altijd zeer vriendelijk tijdens de date, dat moet volstaan.
Ik kan je vertellen dat fysiotherapeuten en andere artsen/therapeuten regelmatig cadeautjes krijgen van vaste patiënten op verjaardagen en feestdagen zoals kerst.Je neemt toch ook geen cadeaus mee naar de bakker, dokter of kinesist?
Spreek je uit ervaring?Neem nooit een percent mee van je eigen bakker ,want als je eigen vrouw daar komt en de bakker vraagt hoe waren de bon bons dan is er een probleem (kleine tip ) ?
Kijk, dat bedoel ik! Erg leuk om jouw perspectief te horen Joke!Een dvp is en blijft een vrouw en een vrouw houdt nou 1x van cadeautjes, ook als je elkaar voor het eerst ziet. En dat zijn geen cumshots, want dat hoort of gebeurd bij je werk die je doet ( als dat in de planning zit dan ). Net als gepast geld krijgen, dat is je salaris voor je werk.
Cadeautjes en fooien zien wij als een vorm van waardering voor je werk dat je doet. En als er dan eens een galante heer iets voor je meeneemt of een fooi achterlaat is dat echt heel erg lief. Moet eerlijk bekennen.. dat ik wel een tandje harder mijn best doe als ik iets extra's krijg. Dus zeker een win win situatie ?