Parkeren Antwerpen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Hopelijk ga je niet elke week melden waar je geparkeerd staat ...
Ik ga zeker niet elke week melden waar ik geparkeerd sta. Dat gaat ook niemand aan. Ik wilde alleen de ongerustheid over parkeerproblemen wegnemen voor diegenen die vandaag nog willen komen. Ze moeten uiteraard wel iets meer kennen van Antwerpen dan alleen het skw, de Brouwersvliet en Oude Leeuwenrui.
 
Ik ga zeker niet elke week melden waar ik geparkeerd sta. Dat gaat ook niemand aan. Ik wilde alleen de ongerustheid over parkeerproblemen wegnemen voor diegenen die vandaag nog willen komen. Ze moeten uiteraard wel iets meer kennen van Antwerpen dan alleen het skw, de Brouwersvliet en Oude Leeuwenrui.
Best vandaag niet in de buurt komen want de honden 🐕 gaan daar een wedstrijd houden , zijn al sinds vrijdag aan het wandelen door heel de stad van links naar rechts , massa volk op de been 🦵https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/25/reuzen-antwerpen-aangekomen/
 
Dat was gisteren dus ook al, en zoals ik al zei, heb ik gisteren geen enkel probleem ondervonden. Vandaar ook dat bericht om de ongerustheid weg te nemen.
 
Ja! Nu krijg je nog een pamfletje achter je ruitenwisser.
Straks is het 275 EUR!
Dat pamflet krijg je als je in het vergunningsgebied parkeert als niet vergunninghouder. De Oude Leeuwenrui valt buiten het vergunningsgebied, en daar mag je gewoon parkeren. Dit weekend was er echter een parkeerverbod vanwege een passerende stoet.
 
Dat pamflet krijg je als je in het vergunningsgebied parkeert als niet vergunninghouder. De Oude Leeuwenrui valt buiten het vergunningsgebied, en daar mag je gewoon parkeren. Dit weekend was er echter een parkeerverbod vanwege een passerende stoet.
Ja! Bull machin en z'n maatje!
 
Bekijk bijlage 128407
oei oei wat jammer voor onze parkingparasieten
Jij begrijpt het doel van het parkeerbeleid duidelijk niet.

Het parkeerbeleid is bedoeld om de parkeerdruk op straat te verminderen zodat de bewoners gewoon in de buurt van hun woning kunnen parkeren en niet 5 straten verder.

Door het nieuwe parkeerbeleid heeft de stad juist minder inkomsten van het parkeren. Het parkeren in de garages is goedkoper dan op straat, en de meeste parkeergarages zijn bovendien van bedrijven, en niet van de stad.
 
Jij begrijpt het doel van het parkeerbeleid duidelijk niet.

Het parkeerbeleid is bedoeld om de parkeerdruk op straat te verminderen zodat de bewoners gewoon in de buurt van hun woning kunnen parkeren en niet 5 straten verder.

Door het nieuwe parkeerbeleid heeft de stad juist minder inkomsten van het parkeren. Het parkeren in de garages is goedkoper dan op straat, en de meeste parkeergarages zijn bovendien van bedrijven, en niet van de stad.
wat een lul verhaal weer 😂 stad heeft dure p&r gebouwd die geen kip gebruikt ,en een paar van die groene denken zo de stad weer "zuiver"temaken ,nou ik rij tegenwoordig nog wat extra rondjes😅
 
Ik ben wel voorstander van het nieuwe parkeerbeleid. De binnenstad wordt daarmee echt wel een stuk mooier en leefbaarder. Mensen die toch met de auto willen komen, die zetten die auto maar in een parkeergarage. En de wandelaars in het SKW kunnen nog altijd parkeren op Brouwersvliet en Oude Leeuwenrui.

Onlangs was ik in Brussel bij de AB. Die Anspachlaan, dat is een goed voorbeeld hoe een straat kan opknappen bij een ander auto/parkeerbeleid:
Brussel Anspachlaan.jpg
Links de huidige situatie en rechts diezelfde straat 10 jaar eerder.
 
Jij begrijpt het doel van het parkeerbeleid duidelijk niet.

Het parkeerbeleid is bedoeld om de parkeerdruk op straat te verminderen zodat de bewoners gewoon in de buurt van hun woning kunnen parkeren en niet 5 straten verder.

Door het nieuwe parkeerbeleid heeft de stad juist minder inkomsten van het parkeren. Het parkeren in de garages is goedkoper dan op straat, en de meeste parkeergarages zijn bovendien van bedrijven, en niet van de stad.

Geen idee hoe het in Antwerpen is gegaan maar bij mij in de wijk (Eindhoven, tegen de binnenstad aan) kwam de roep om betaald parkeren vooral van de inwoners van de wijk zelf. En ook gekregen. Betaal nu € 4 per maand en kan mijn auto vrijwel bij mijn huis parkeren en niet elke dag zoeken naar een plaats in de nabije omgeving.
 
Geen idee hoe het in Antwerpen is gegaan maar bij mij in de wijk (Eindhoven, tegen de binnenstad aan) kwam de roep om betaald parkeren vooral van de inwoners van de wijk zelf. En ook gekregen. Betaal nu € 4 per maand en kan mijn auto vrijwel bij mijn huis parkeren en niet elke dag zoeken naar een plaats in de nabije omgeving.
Hier in het Antwerpse zijn het ook de meeste bewoners die dat probleem over parkeren aan je eigen woning aan de stad hebben aangekaart , vandaar na jaren praten is dat nu van kracht , heeft misschien wel iets met de verkiezingen in het jaar 2024 te maken ? Maar mijn eigen gedacht is er zijn genoeg parkings aan de rand of in de stad zelf om te parkeren , trouwens bij mij aan de kant staan de P/R telkens goed vol zeker in het weekend .
 
Ik ben wel voorstander van het nieuwe parkeerbeleid. De binnenstad wordt daarmee echt wel een stuk mooier en leefbaarder. Mensen die toch met de auto willen komen, die zetten die auto maar in een parkeergarage. En de wandelaars in het SKW kunnen nog altijd parkeren op Brouwersvliet en Oude Leeuwenrui.

Onlangs was ik in Brussel bij de AB. Die Anspachlaan, dat is een goed voorbeeld hoe een straat kan opknappen bij een ander auto/parkeerbeleid:
Bekijk bijlage 128507
Links de huidige situatie en rechts diezelfde straat 10 jaar eerder.
ja laten we de economie verpesten door de stad "mooier" te maken
Sorry maar links ziet er dood en dystopisch uit, rechts is beter, je kan gewoon lekker parkeren, vrijheid!
 
Jij begrijpt het doel van het parkeerbeleid duidelijk niet.

Het parkeerbeleid is bedoeld om de parkeerdruk op straat te verminderen zodat de bewoners gewoon in de buurt van hun woning kunnen parkeren en niet 5 straten verder.

Door het nieuwe parkeerbeleid heeft de stad juist minder inkomsten van het parkeren. Het parkeren in de garages is goedkoper dan op straat, en de meeste parkeergarages zijn bovendien van bedrijven, en niet van de stad.
Wat een woordsalade dat op niets slaat. Het is juist allemaal bedoeld om de automobilist uit te melken, waarom hebben ze dan toevallig, heel toevallig, ook alle gratis parkings afgesloten in antwerpen? Oei daar konden de arme bewoners toch parkeren waarom moest dat toevallig ook weg? Je/hun redenering slaat nergens op.
 
Wat een woordsalade dat op niets slaat. Het is juist allemaal bedoeld om de automobilist uit te melken, waarom hebben ze dan toevallig, heel toevallig, ook alle gratis parkings afgesloten in antwerpen? Oei daar konden de arme bewoners toch parkeren waarom moest dat toevallig ook weg? Je/hun redenering slaat nergens op.
ik kan hier alleen maar melden dat Janus 100 % gelijk heeft het is voor de bewoners dat ze dit hebben gedaan , en gratis parkeren was toen op de kade , plus als je niet graag gemolken word neem dan de fiets of het openbaar vervoer , denk ook eens aan de kinderen later en groener beleid is nog altijd beter , Ik heb vroeger ook nog in het Centrum van Antwerpen gewoond 300 meter van de groenplaats , auto parkeren kon niet door de toeristen die allemaal met de auto kwamen ,maar nooit namen ze de parkings ,(was te duur)
 
ik kan hier alleen maar melden dat Janus 100 % gelijk heeft het is voor de bewoners dat ze dit hebben gedaan , en gratis parkeren was toen op de kade , plus als je niet graag gemolken word neem dan de fiets of het openbaar vervoer , denk ook eens aan de kinderen later en groener beleid is nog altijd beter , Ik heb vroeger ook nog in het Centrum van Antwerpen gewoond 300 meter van de groenplaats , auto parkeren kon niet door de toeristen die allemaal met de auto kwamen ,maar nooit namen ze de parkings ,(was te duur)
Als het voor de bewoners was hadden ze alle gratis parkingplaatsen met rust gelaten ipv die ook af te breken, ze hadden perfect het parkeerverbod kunnen invoeren zonder die gratis parkeerplaatsen af te breken, dan konden de bewoners gebruik maken van die gratis parkeerplaatsen.
Het feit dat ze die parkeerplaatsen hebben afgebroken bewijst juist dat het NIET voor de bewoners is bedoeld maar dat het bedoeld is om de automobilist uit te melken.
 
Het is duidelijk dat 'Bartje' NIET in de oude stadskern woont... want dan hoef je daar toch helemaal niet met de auto naar toe... Je bent er al!

Bovendien worden nu de Scheldekaaien verstevigd... een noodzakelijk karwei.
En... werd dan meteen die opportuniteit gebruikt om de scheldekaaien een stuk aangenamer te maken 'voor de bewoners'

Oordeel zelf:
Situatie voor
Images_Upload_.jpg

Tijdens de werken:
werken versteviging kaaien.jpg

Na:
scheldekaaien-09.jpgspeeltuin-schedekaaien-agvespa.jpg
 
Als het voor de bewoners was hadden ze alle gratis parkingplaatsen met rust gelaten ipv die ook af te breken, ze hadden perfect het parkeerverbod kunnen invoeren zonder die gratis parkeerplaatsen af te breken, dan konden de bewoners gebruik maken van die gratis parkeerplaatsen.
Het feit dat ze die parkeerplaatsen hebben afgebroken bewijst juist dat het NIET voor de bewoners is bedoeld maar dat het bedoeld is om de automobilist uit te melken.
Man man toch ze gaan van de kade waar vroeger de auto stonden met hun voetjes in het water (wateroverlast met hoog water) een wandel promenade maken volg het nieuws eens een beetje ! Bij jou gaat het enkel over centjes , ik stop hier mee 😂
 
Het is duidelijk dat 'Bartje' NIET in de oude stadskern woont... want dan hoef je daar toch helemaal niet met de auto naar toe... Je bent er al!

Bovendien worden nu de Scheldekaaien verstevigd... een noodzakelijk karwei.
En... werd dan meteen die opportuniteit gebruikt om de scheldekaaien een stuk aangenamer te maken 'voor de bewoners'

Oordeel zelf:
Situatie voor
Bekijk bijlage 128708

Tijdens de werken:
Bekijk bijlage 128710

Na:
Bekijk bijlage 128712Bekijk bijlage 128714
wij noemen dit verkrachten van stad 😂
 
Ik ben wel voorstander van het nieuwe parkeerbeleid. De binnenstad wordt daarmee echt wel een stuk mooier en leefbaarder. Mensen die toch met de auto willen komen, die zetten die auto maar in een parkeergarage. En de wandelaars in het SKW kunnen nog altijd parkeren op Brouwersvliet en Oude Leeuwenrui.

Onlangs was ik in Brussel bij de AB. Die Anspachlaan, dat is een goed voorbeeld hoe een straat kan opknappen bij een ander auto/parkeerbeleid:
Bekijk bijlage 128507
Links de huidige situatie en rechts diezelfde straat 10 jaar eerder.
En sinds ze die beslissing hebben genomen, ben ik daar niet meer naartoe gegaan.

Waarom?
Met openbaar vervoer geraak ik er niet...of ik ben meer dan 2u onderweg. Na een concert geraak ik niet eens terug thuis.

Met de wagen was ik vroeger 45 minuten onderweg.

Nu zou ik een deel met de auto moeten doen en een deel met het openbaar vervoer. En ben ik, naar mijn goesting, veel te lang onderweg.

Dus ja. Stad is leefbaarder geworden.
Maar ik zal mijn eurotjes wel spenderen bij de horeca van andere steden.
 
En sinds ze die beslissing hebben genomen, ben ik daar niet meer naartoe gegaan.

Waarom?
Met openbaar vervoer geraak ik er niet...of ik ben meer dan 2u onderweg. Na een concert geraak ik niet eens terug thuis.

Met de wagen was ik vroeger 45 minuten onderweg.

Nu zou ik een deel met de auto moeten doen en een deel met het openbaar vervoer. En ben ik, naar mijn goesting, veel te lang onderweg.

Dus ja. Stad is leefbaarder geworden.
Maar ik zal mijn eurotjes wel spenderen bij de horeca van andere steden.
Dat is idd wel een probleem... Openbaar werkt prima gedurende de dag. Maar in de weekends... als je uit eten wil of stappen of naar een concert... laatste bus/tram om ** uur... En daarna zoek je het zelf maar uit!
 
Het is duidelijk dat 'Bartje' NIET in de oude stadskern woont... want dan hoef je daar toch helemaal niet met de auto naar toe... Je bent er al!

Bovendien worden nu de Scheldekaaien verstevigd... een noodzakelijk karwei.
En... werd dan meteen die opportuniteit gebruikt om de scheldekaaien een stuk aangenamer te maken 'voor de bewoners'

Oordeel zelf:
Situatie voor
Bekijk bijlage 128708

Tijdens de werken:
Bekijk bijlage 128710

Na:
Bekijk bijlage 128712Bekijk bijlage 128714
trekt op niks, alle parkings weg en een wandelpad van gemaakt waar niemand om vroeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan