Is tijdelijk stoppen met een “normale” baan slim?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je kan het ook verhuren via een makelaar. Geeft toch wat meer zekerheid. Wel wat minder winst uiteraard.
In de tijd dat ik het potje geld daarvoor heb zal er in beide landen veel veranderd zijn, dus ik kijk het even aan😅
…..Maar vast wel gestegen zijn in prijs. Dat kan je meerekenen in de huur. Denk het totaalplaatje het niet minder in prijs gaat worden.

Voor starters die willen kopen bijna niet te doen, zonder veel eigen ( spaar ) geld,
 
Laatst bewerkt:
@Feline, heb je al een idee welke spullen je online wilt gaan verkopen. Let wel dat er ook verzendkosten zijn en zo. Verdiep je eerst goed, voordat je zo in het diepe springt.

Voir de rest wens ik je succes.
Ik wil beginnen met geurkaarsen. Het zijn simpele kleine dingen, en als het niet loopt heb ik er zelf tenminste wel wat aan. Ook kan je alles dus zelfs de potten zelf maken, waardoor de kosten vrij laag zijn.

Ik heb al een paar testproducten gemaakt, maar deze gebruik ik nu zelf tijden mijn afspraakjes, en als cadeautjes voor vrienden.

Daarna wil ik mijzelf misschien gaan verdiepen in expoy Meubels, en kunst.

Natuurlijk bereken je voor kleine bestellingen wel de verzendkosten, en stop je het verpakkingsmateriaal al in de prijs van het product😉
 
Er zijn veel mensen die die in geurkaarsen en dat soort frutsels zitten, dus waarschijnlijk zit er wel handel in. Ik geef niets om dat spul - maar er is blijkbaar markt voor. Vind het altijd wel knap dat mensen markt zien in dat soort dingen - succes in elk geval.
Hopelijk blijf je niet zitten met 35.000 geurkaarsen 😆
 
Ik wil beginnen met geurkaarsen. Het zijn simpele kleine dingen, en als het niet loopt heb ik er zelf tenminste wel wat aan. Ook kan je alles dus zelfs de potten zelf maken, waardoor de kosten vrij laag zijn.
 
Misschien is het al genoemd, maar als sekswerker kun je gewoon je inkomsten storten. Hier zit geen limiet op. Wel moet je ingeschreven staan als ZZP'er en belasting betalen over je inkomsten. Het is net als elke andere baan. Een zakelijke rekening openen is ook geen probleem. Koop een goed boekhoudsysteem en zorg dat je de administratie goed bijhoudt.
 
Natuurlijk kun je geld storten, maar banken hebben daar steeds meer moeite mee. Zeker in bepaalde branches waar ze de herkomst van het geld moeilijk kunnen traceren. Je krijgt steeds (meer) vragen in het kader van "ken je klant"
Op enig moment loop je het risico dat ze afscheid nemen van jou als klant.
We zijn hier helemaal aan het doorschieten als je het vergelijkt met nabije buitenlanden Belgie en Duitsland. Daar betaalt men doodleuk bij de friture/horeca met € 100. Moet je hier mee aankomen.
 
Daar betaalt men doodleuk bij de friture/horeca met € 100. Moet je hier mee aankomen.
Laatst nog gedaan - moest toen wel €60 betalen. €100 doen ze nooit moeilijk over in NL.

€200 doen ze wel moeilijk over, in NL moeten ondernemers €5 onderzoekskosten betalen in het kader van herkomst blablabla - terwijl 7 km verderop de €200 biljetten gewoon uit de muur komen. Overigens zelf nooit problemen mee gehad, ook met €500 niet. Kijk een paar sokken bij de Zeeman kun je er niet mee betalen maar als je naar een duurder zaak gaat was het nooit een probleem om €500 kwijt te raken.
 
Ging even om principe, maar inderdaad, daar komen ze uit de automaat.
Paar jaar geleden stortte een kennis paar briefjes € 200 als restant ven eerder opgenomen bedrag. Je wilt de zeik met de bank niet meemaken. Belastingaangiften van 5 jaar moeten aanleveren om aan te tonen dat je het niet uit de sok had gehaald.
Iemand anders maakte naar een buitenlandse rekening met buitenlandse naam € 0.01 over als test. Was van NL bedrijf naar BE bedrijf.
Brief van de bank wie/wat/waar en hoe. Met dank aan de verdergaande automatisering en controle op witwassen en financiering terrorisme.
 
Natuurlijk kun je geld storten, maar banken hebben daar steeds meer moeite mee. Zeker in bepaalde branches waar ze de herkomst van het geld moeilijk kunnen traceren. Je krijgt steeds (meer) vragen in het kader van "ken je klant"
Op enig moment loop je het risico dat ze afscheid nemen van jou als klant.
We zijn hier helemaal aan het doorschieten als je het vergelijkt met nabije buitenlanden Belgie en Duitsland. Daar betaalt men doodleuk bij de friture/horeca met € 100. Moet je hier mee aankomen.
Ja, dat is juist. Daarmee dwingen ze sekswerkers om zwart te werken. Het blijft bizar hoe achterlijk het Nederlandse beleid is. Maar, ik denk wel dat het verstandig is om als sekswerker wel zo netjes mogelijk te werken. Je wilt geen problemen met de belastingdienst.
 
Gaat inderdaad helemaal nergens meer over. Terug on topic maar weer.

Die kaarsen lijkt mij echt hartstikke leuk op de manier zoals je het nu doet.
Een keertje een braderietje is ook leuk hoor. Zeker met mooi weer. Gewoon al om mee te maken.
Als je echt veel op markten gaat staan krijg je (denk ik!) van jeetje ik sta hier nu de hele dag voor een paar honderd, dat had ik eigenlijk ook zo bij elkaar gewipt. Ja sorry zo zou ik denken😄
Met die meubels heb je een paar letters doorelkaar gehusselt waarschijnlijk. Epoxy? of heb je een nieuw materiaal uitgevonden?😄 Lijkt mij niet eenvoudig. Kan mij bv voorstellen dat je een stofvrije ruimte daar voor nodig hebt.
Kunst heb ik zelf niet zo heel veel mee, maar krijg je het verkocht lijkt mij dit de beste handel van deze drie.
 
Laatst bewerkt:
Iemand anders maakte naar een buitenlandse rekening met buitenlandse naam € 0.01 over als test. Was van NL bedrijf naar BE bedrijf.
Brief van de bank wie/wat/waar en hoe. Met dank aan de verdergaande automatisering en controle op witwassen en financiering terrorisme.
De snoodaard in mij zou zomaar eens de boel beginnen trollen, door massaal zo'n transactie'tjes te doen ;);)
 
Zelf meerdere baantjes gehad, ook in buitenland, van kippen vangen, tot op een accountantskantoor. Er was ooit sprake dat mensen na zo'n 7 jaar gewerkt te hebben een sabbathjaar moesten kunnen nemen, om je te bezinnen op je toekomst. Ooit een collega gehad die overdag op kantoor zat, en 's avonds werkzaam was bij een sexlijn, en bekend is ook het verhaal van een Meesteres die een topfunctie bij een financiële instelling had. Dus ook naast je werk, kun je andere dingen doen.
 
Ik wil beginnen met geurkaarsen. Het zijn simpele kleine dingen, en als het niet loopt heb ik er zelf tenminste wel wat aan. Ook kan je alles dus zelfs de potten zelf maken, waardoor de kosten vrij laag zijn.

Ik heb al een paar testproducten gemaakt, maar deze gebruik ik nu zelf tijden mijn afspraakjes, en als cadeautjes voor vrienden.

Daarna wil ik mijzelf misschien gaan verdiepen in expoy Meubels, en kunst.

Natuurlijk bereken je voor kleine bestellingen wel de verzendkosten, en stop je het verpakkingsmateriaal al in de prijs van het product😉
We duimen voor je heb je al een webshop.
 
Ik wil beginnen met geurkaarsen. Het zijn simpele kleine dingen, en als het niet loopt heb ik er zelf tenminste wel wat aan. Ook kan je alles dus zelfs de potten zelf maken, waardoor de kosten vrij laag zijn.

Ik heb al een paar testproducten gemaakt, maar deze gebruik ik nu zelf tijden mijn afspraakjes, en als cadeautjes voor vrienden.

Daarna wil ik mijzelf misschien gaan verdiepen in expoy Meubels, en kunst.

Natuurlijk bereken je voor kleine bestellingen wel de verzendkosten, en stop je het verpakkingsmateriaal al in de prijs van het product😉
Je kan je producten bijv ook aanbieden in een 'conceptstore'. Krijg je een plekje in een fysieke winkel om je waren aan een groter publiek te laten zien.
 
Die nemen dan wel weer een flink deel van je opbrengst @Marco
Dan is het interessanter bij een winkel van wat creatievelingen aan te sluiten - met allemaal spullen van elkaar. Samen wordt dat ook de winkel bemand - tijdje terug nog zo'n samenwerking bezocht.
 
Ik wil beginnen met geurkaarsen. Het zijn simpele kleine dingen, en als het niet loopt heb ik er zelf tenminste wel wat aan. Ook kan je alles dus zelfs de potten zelf maken, waardoor de kosten vrij laag zijn.

Ik heb al een paar testproducten gemaakt, maar deze gebruik ik nu zelf tijden mijn afspraakjes, en als cadeautjes voor vrienden.

Daarna wil ik mijzelf misschien gaan verdiepen in expoy Meubels, en kunst.

Natuurlijk bereken je voor kleine bestellingen wel de verzendkosten, en stop je het verpakkingsmateriaal al in de prijs van het product😉
Shopify schijnt redelijk laagdrempelig en eenvoudig te zijn.. zelf geen ervaring mee.

Veel succes :) Leuk om te lezen dat je zo goed hebt nagedacht over welke richting je op wilt 😎😎😁
 
We duimen voor je heb je al een webshop.
Nope. Ik moet zelfs nog kijken of mijn oude laptop wil opstarten🤣

Maar ik heb geen haast, en je kan beter rustig beginnen en alles goed plannen dan half werk in de lucht gooien. Uiteindelijk is een goede site en marketing wel de basis. Ik heb heel lang niks met sociaal media gedaan, maar misschien moet ik er toch aan beginnen.

Plus als de site in de lucht komt is de kans klein dat ik het met jullie ga delen. Dan verraad ik namelijk al snel wie ik ben
 
Hi lieverds,

Ik heb dit keer wat serieus advies nodig, dus graag de grappige comments voor je houden.🙏

De laatste tijd had ik het totaal niet naar mijn zin op mijn kantoorbaan, en ik ging echt met zware tegenzin naar werk, dus ik heb ontslag genomen.

Nu ben ik bijna een volledige week vrij, en het voelt zo lekker. Vooral ook omdat ik alles van mij gegeven heb voor die baan, en redelijk overspannen was op het einde. Sommige van jullie zullen dit vast herkennen.

Alleen nu zit ik met een ding. Wil ik weer aan de bak of blijf ik bezig met sekswerk? Ik heb voor mijzelf een beetje de voordelen en nadelen op een rijtje gezet, maar misschien vergeet ik een paar dingen, en ik hoor ook graag vooral van de dames hier hoe hun dat doen, en wat de doorslag daarvoor was.

Voordelen:
  • vrijheid (afspraken plannen wanneer je wil, en genoeg tijd voor rust en leuke dingen)
  • Beter salaris
  • Uitslapen 😴
  • Eerder bij mijn doel voor mijn eigen huisje

Nadelen:
  • gat is CV (ik wil uiteindelijk normaal aan de bak)
  • Geen hypotheek
  • Stigma op sekswerk, zoals moeilijkheid met geld storten
  • Geen vast inkomen, en geen pensioen
  • Bij ziekte geen centjes
  • Uiteindelijk wordt sekswerk een moetje en gaat het misschien echt tegenstaan

Even voor jullie info. Ik wil dan wel weer over 1 a 2 jaar een normale baan, dus het gat in mijn CV kan ik eventueel wel opvullen met dat ik op reis ben gegaan of iets denk ik

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt❤️
Het voordeel van een reguliere baan is zoals je zelf al zegt een stukje zekerheid qua inkomen (ook tijdens ziekte). Een baan moet in eerste instantie gewoon leuk zijn en voldoening geven. Anders kun je inderdaad beter stoppen en van een uitkering gaan leven of als zelfstandige starten. Beide hebben ook z'n voor- en nadelen.

Ik zou eerst bij jezelf te rade gaan wat jouw talenten en interesses zijn en daarbij een baan en/of opleiding zoeken als je onvoldoende gekwalificeerd bent.

Fulltime sexwerk doen lijkt mij geen goede optie gezien de zwaarte van het beroep in zowel mentaal als lichamelijk opzicht. Ik heb jouw inmiddels gesloten topic destijds actief gevolgd en soms wat geschreven.
Van wat ik daar heb meegekregen zou ik je adviseren parttime werk/onderneming en parttime sexwerk te doen. Je schrijft zelf al dat het sexwerk een sleur kan worden terwijl je er volgens mij zelf ook van kunt genieten als ik het topic destijds moet geloven.

  • Uiteindelijk wordt sekswerk een moetje en gaat het misschien echt tegenstaan
Uit de laatste worden zou ik bijna opmaken dat het nu al een beetje tegenstaat. Of zie ik dat verkeerd?
 
Nope. Ik moet zelfs nog kijken of mijn oude laptop wil opstarten🤣

Maar ik heb geen haast, en je kan beter rustig beginnen en alles goed plannen dan half werk in de lucht gooien. Uiteindelijk is een goede site en marketing wel de basis. Ik heb heel lang niks met sociaal media gedaan, maar misschien moet ik er toch aan beginnen.

Plus als de site in de lucht komt is de kans klein dat ik het met jullie ga delen. Dan verraad ik namelijk al snel wie ik ben
Dan moet je dropshipping ook maar eens bekijken, dan hoef je zelf geen voorraad te hebben maar gaat het rechtstreeks van de leverancier naar de klant
 
leestip: boek wat al een klassieker is: 4 hour workweek van Tim Ferris. Staan hele goede tips in voor je. Basis idee: begin vanuit een stabiele werksituatie. Dan heb je je hobby/interesse waar je uiteindelijk geld mee wilt verdienen. Dat doe je eerst erbij. Dus bijv 4 dagen werken, en 1 dag hobby. Zeg 4 dagen werken, 1 dag kaarsen maken en op zaterdag op de braderie/markt verkopen... Dat ga je dan slim uitbouwen met strategieën die hij noemt. En dan uiteindelijk ga je steeds minder 'gewoon' werken en bouw je dat af, totdat je eigen onderneming geld oplevert, en niet daarvoor. Ivm sociale zekerheid, verzekeringen, pensioen etc. Het sexwerk doe je dan alleen wanneer en met wie jij er zin in hebt. Misschien vaste klantenclub van weet ik veel 20 klanten die jij leuk vindt en en je maandelijks 200 euro pp opleveren. hark je nog 2000 euro per maand op die manier binnen...

Dus:
1. zoek vaste baan die te overleven is mentaal
2. hobby 1 dag in de week totdat het geld begint op te leveren, houdt rekening met 1 a 2 jaar + minimaal
3. sex maar raak wat je wilt maar niet als werk
 
Terug
Bovenaan Onderaan