Is tijdelijk stoppen met een “normale” baan slim?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Gewoon ook een andere onderneming beginnen. Hoeft uiteindelijk niet goed uit te pakken. Maar ook geen gat in je cv. Maar persoonlijk zou ik me daar niet druk om maken. Denk je dat andere een vlekkeloos cv hebben. Zijn vaak hele saaie mensen. Gewoon sabattical er op zetten of studie opgepakt.
 
Een "studie oppakken" tijdens het gat in je CV moet je dan wel weer kunnen aantonen met een diploma of iets dergelijks. Dan kun je beter aangeven dat je in die periode zelfstandige geweest bent met een eigen webshop of zo.
 
Het hoeft toch geen HBO studie te zijn. Kan gewoon een cursus zijn. Als het niets met je nieuwe werk te maken heeft hoef je daar geen diploma of certificaat van te laten zien hoor. Zullen ze niet in geinteresseerd zijn in een cursus bloemschikken.
 
Het hoeft toch geen HBO studie te zijn. Kan gewoon een cursus zijn. Als het niets met je nieuwe werk te maken heeft hoef je daar geen diploma of certificaat van te laten zien hoor. Zullen ze niet in geinteresseerd zijn in een cursus bloemschikken.
Correct, maar een cursus bloemschikken is nou ook weer geen heel sterk excuus voor een gat in je CV.
 
Vrijwilligerswerk kan ook nog. Zeg je je gewoon dat je jezelf opnieuw wilde uitvinden wat je nu echt leuk vond.
Maar ik zou gewoon een eigen bedrijf beginnen en als dat goed gaat wil je nooit meer voor een baas werken.
 
Wat betreft hypotheek, alleen op het moment van afsluiten kijken ze daar na. Daarna vinden ze het interessant dat je gewoon elke maand betaald.

Pensioen kun je ook zelf regelen, mijn werkgever zit ook niet bij een pensioenfonds, ik krijg elke maand een bijdrage voor pensioen en mag die zelf inleggen. Daar krijg je van de belasting ook nog weer iets van terug. Leg €300/maand in en heb €1200 terug gekregen van de Belastingdienst. Daarvan heb ik goud gekocht.

Ook goede belegging - maar heb je geen belastingvoordeel mee.


Edit - zaterdag 14:00
Hier nog eens over nagedacht...
Zal een part-time baan niets voor je zijn dan? 2 of 3 dagen voor een baas en dan 3-4 dagen sekswerk.
Ik denk dat je dan qua sekswerk uren net zo veel binnen kunt werken, maar geeft misschien wel wat meer rust.
 
Laatst bewerkt:
Waar is Feline eigenlijk gebleven?

A Ze is ons, ehh ik bedoel jullie😄 alweer spuugzat.
B Ze is ziek.
C Voor advies belt ze met Lisa.
D Heeft spijt gekregen van haar beslissing en na een stevig mondeling"overleg" heeft ze haar baan weer terug.
 
Waar is Feline eigenlijk gebleven?

A Ze is ons, ehh ik bedoel jullie😄 alweer spuugzat.
B Ze is ziek.
C Voor advies belt ze met Lisa.
D Heeft spijt gekregen van haar beslissing en na een stevig mondeling"overleg" heeft ze haar baan weer terug.
B. Ze was ziek want de GB had ze afgezegd.

Of

E. We kunnen hier gewoon weer verder lullen, waarvan zonder Lilyxx.... tis maar een idee
 
Waar is Feline eigenlijk gebleven?

A Ze is ons, ehh ik bedoel jullie😄 alweer spuugzat.
B Ze is ziek.
C Voor advies belt ze met Lisa.
D Heeft spijt gekregen van haar beslissing en na een stevig mondeling"overleg" heeft ze haar baan weer terug.
Of E want door het nuttige advies van sommige leden heb ik een plan😊

We gaan zeker door met het sekswerk, maar ik ga ook een klein bedrijfje beginnen in het verkopen van spullen online, en op bijvoorbeeld markten.

Hierdoor kan ik na een tijdje als ondernemer een hypotheek of andere lening krijgen.

Daarnaast ga ik eerst voor mijn eigen huisje, maar het moet voor mij haalbaar zijn om voor mijn 35ste twee huizen te bezitten. Eentje hiervan kan ik verhuren, waardoor er uiteindelijk elke maand een stabiel inkomen binnenkomt (bij een goede huurder)

Daarna moet ik nog even kijken, maar voor nu vind ik het best een redelijk plan
 
Heel slim om een eigen onderneming te beginnen. Veel succes. Je kunt inderdaad alles combineren. Goed plan.
Niet meer afhankelijk zijn van een baas. Lekker doen waar jezelf zin in hebt en wanneer. Heerlijk gevoel van vrijheid.
Begin zal een beetje wennen zijn. Daarna wil je niet meer anders.
 
Eentje hiervan kan ik verhuren, waardoor er uiteindelijk elke maand een stabiel inkomen binnenkomt (bij een goede huurder)
Overweeg misschien een woning in Duitsland voor de verhuur: daar is het opzeggen van de huur een stuk makkelijker mocht er een vervelende huurder in zitten. In Nederland kun je volgens mij geen tijdelijke huurcontracten meer afsluiten, dus heb je vervelende huurders heb je een hoop gezeik en krijg je ze er alleen uit met rechters en zo.

Bovendien zijn de vastgoedprijzen er wat vriendelijker.
 
Bovendien zijn de vastgoedprijzen er wat vriendelijker.
Ik hoor juist van mij Duitse collega's dat een woning kopen als starter net zo,n drama is als hier.
@Feline, heb je al een idee welke spullen je online wilt gaan verkopen. Let wel dat er ook verzendkosten zijn en zo. Verdiep je eerst goed, voordat je zo in het diepe springt.

Voir de rest wens ik je succes.
 
Overweeg misschien een woning in Duitsland voor de verhuur: daar is het opzeggen van de huur een stuk makkelijker mocht er een vervelende huurder in zitten. In Nederland kun je volgens mij geen tijdelijke huurcontracten meer afsluiten, dus heb je vervelende huurders heb je een hoop gezeik en krijg je ze er alleen uit met rechters en zo.

Bovendien zijn de vastgoedprijzen er wat vriendelijker.
In de tijd dat ik het potje geld daarvoor heb zal er in beide landen veel veranderd zijn, dus ik kijk het even aan😅

Anders kan je ook altijd in Spanje of een bekend vakantieland een woning kopen en deze airbnb'en. Het enigste wat je dan nog moet regelen is een bedrijf in de regio die de schoonmaak doet en alles op locatie verzorgd.

Maar een zijn zat opties☺️
Heel slim om een eigen onderneming te beginnen. Veel succes. Je kunt inderdaad alles combineren. Goed plan.
Niet meer afhankelijk zijn van een baas. Lekker doen waar jezelf zin in hebt en wanneer. Heerlijk gevoel van vrijheid.
Begin zal een beetje wennen zijn. Daarna wil je niet meer anders.
Thanks het is vooral makkelijk dat mijn idee lekker vanuit huis kan, alleen het zal nog wat tijd kosten voordat ik echt wat kan, en dan is het nog hopen op dat het aanslaat bij de mensen.

- Eerst een product ontwikkelen en testen
- voorraad bouwen
- website bouwen
- goede reclame maken/ social media
 
Terug
Bovenaan Onderaan