Hij bedoelde het als grapje. Denk ikVolgens mij hebben we een taal probleem want ik begrijp je niet helemaal. En dat ligt aan mij voor alle duidelijkheid.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenHij bedoelde het als grapje. Denk ikVolgens mij hebben we een taal probleem want ik begrijp je niet helemaal. En dat ligt aan mij voor alle duidelijkheid.
Ik denk dat deze opmerking nu juist tot de kern leid. Een beetje geven en nemen en begrip voor elkaar lost alles op. En nee, met geld is niet alles te koop.Nou, dan kwam ik nooooit bij je terug als klant, als je daar al moeilijk over zou gaan doen. Ik zou denken: "wat een gezeur" en de sfeer was verpest. (En nu kan jij reageren dat je blij was dat zo iemand nooit meer terug kwam en dan is de cirkel weer rond.
Maar dat heb ik ook niet begrepen, ligt ook aan mijHij bedoelde het als grapje. Denk ik
Meen je niet? Alles wat door een toe bril zien denk ik las onlangs het boek 'de meeste mensen deugen wel'. Aanrader!Maar dat heb ik ook niet begrepen, ligt ook aan mij
het tegenovergestelde van een meisje is jongen, als een vrouw tegen mij zou zeggen "ik ben geen meisje" (wat Lisa zei in haar voorbeeld) zou ze daarmee zomaar kunnen bedoelen dat ze eigenlijk een jongen is...Volgens mij hebben we een taal probleem want ik begrijp je niet helemaal. En dat ligt aan mij voor alle duidelijkheid.
Zoals ik al zei, we hebben een klein taal probleempje. Jij en Lisa zin Belgisch en ik een lompe (bijna) Amsterdammer. Denk dat we elkaar verkeerd begrepen hebben.het tegenovergestelde van een meisje is jongen, als een vrouw tegen mij zou zeggen "ik ben geen meisje" (wat Lisa zei in haar voorbeeld) zou ze daarmee zomaar kunnen bedoelen dat ze eigenlijk een jongen is...
... in de context van DIT topic is dat uiteraard niet wat er bedoeld wordt, dat weet ik ook wel
Al eens gedacht aan stoppen met seksualiseren van (jonge) vrouwen? Je kan tv of internet niet openslaan of jonge vrouwen liggen schaarsgekleed verleidelijk te kronkelen naar de tv- of Instagramcamera. Maar dat past blijkbaar te goed in het woke kraam - "my body, my choices" - dus daar zwijgen we maar over? En bovendien, dan zouden we de last om iets te veranderen ook voor een deel bij vrouwen zelf leggen, dat gaan we toch niet doenBen heel benieuwd welke andere oplossingen zouden misschien beter kunnen werken?
- Elkaar aanspreken als iemand seksistische of agresieve opmerkingen maakt
- Meer focussen op consent en het gebruikelijker maken dat deel te laten zijn van het onderwerp.
Wat zou nog meer helpen?
sinds wanneer ben ik Belgisch?Zoals ik al zei, we hebben een klein taal probleempje. Jij en Lisa zin Belgisch en ik een lompe (bijna) Amsterdammer. Denk dat we elkaar verkeerd begrepen hebben.
Gelukkig zitten we hier niet in Suriname gappie want ik heb geen idee waar je het over hebt!Ik heb dit hele topic doorgelezen net zoals het topic waar deze discussie is ontstaan en ik snap er werkelijk waar geen ene flapdrol van. Ik ben gewoon iemand die de dingen bij naam noemt ongeacht wie er voor me staat. En ja, dat is soms lomp en kwetsend, soms confronterend en meestal zeg ik sorry. Maar ik bedoel er niets mee, heb geen achterliggende gedachtes of wat dan ook en kan 's avond rustig mezelf in de spiegel aankijken.
Ik ben niet vrouw / meisje onvriendelijk, eerder het tegenovergestelde.
Wat ik bedoel te zeggen dat als ze in Langetabbetje in boomhutten vergaderen wil dat niet zeggen dat ze dat in heel Suriname doen. Ieder persoon is uniek in zijn doen en laten.
In Antwerpen zeggen ze dat ook; nor de maskes gonBegrijp iedereen zijn standpunt. Bij ons zeggen ze wel eens 'hij gaat naar de meisjes/ meiskes'. Dan weet iedereen dat het over DVP's gaat. Ongeacht de leeftijd. Dan is dat helemaal oké.
Nou kan dat natuurlijk aan jouw liggen want zo moeilijk schrijf ik nu ook weer nietGelukkig zitten we hier niet in Suriname gappie want ik heb geen idee waar je het over hebt!
Das wel heeel just gezeiIn Antwerpen zeggen ze dat ook; nor de maskes gon
Dat zal wel, maar nog nog steeds niet kan ik een link leggen met 'verkrachting'.Want inderdaad zat mannen die heel de tijd meisje, meid zeggen en je behandelen als een jong onwetend popje.
Nee, ik ga niet 'geven', als in: toegeven aan ongefundeerde irrationaliteit. Als ik een welgemeend compliment zou maken als: "wat ben jij een mooi meisje" en de dvp zou willens en wetens dat moment saboteren en de sfeer verpesten door m'n compliment onnodig in het negatieve te trekken door te antwoorden: "ik ben geen meisje, ik ben een vrouw", dan was voor mij de lol er wel vanaf. Als je geen problemen hebt met je laten neuken voor geld maar wél met iemand die je 'meisje' noemt, heb je ze niet allemaal meer op een rijtje.Ik denk dat deze opmerking nu juist tot de kern leid. Een beetje geven en nemen en begrip voor elkaar lost alles op. En nee, met geld is niet alles te koop.
Ik leg die link ook niet. Heb ik ook nergens gezegdDat zal wel, maar nog nog steeds niet kan ik een link leggen met 'verkrachting'.
Inderdaad.Nee, ik ga niet 'geven', als in: toegeven aan ongefundeerde irrationaliteit. Als ik een welgemeend compliment zou maken als: "wat ben jij een mooi meisje" en de dvp zou willens en wetens dat moment saboteren en de sfeer verpesten door m'n compliment onnodig in het negatieve te trekken door te antwoorden: "ik ben geen meisje, ik ben een vrouw", dan was voor mij de lol er wel vanaf. Als je geen problemen hebt met je laten neuken voor geld maar wél met iemand die je 'meisje' noemt, heb je ze niet allemaal meer op een rijtje.
En nee, ik denk niet dat je zulke overgevoeligheid voor elk woordje moet voeden door 'te geven en nemen', want daarmee houdt het nooit op. Dan krijg je taferelen als universiteiten die schilderijen weg gaan halen omdat er alleen maar mannen op staan en dat is 'triggering' voor een vrouwelijke student, of gemeentehuizen die een kunstwerk met een blote borst weghalen want daar nemen moslims aanstoot aan. 'Maar het is toch geven en nemen', zegt Sr1 dan, en als je niét de hele wereld aanpast aan één individu (in dit geval: normaal taalgebruik), ben jíj de kwaaie pier omdat je niet wilt 'geven'.
Nou, ik pas ervoor, voor deze absurde idiotie. Voor mijn part komt op dit topic snel een ferm slot en een grote bom want dit gaat he-le-maal nergens meer over.
Nee, jij niet.Ik leg die link ook niet. Heb ik ook nergens gezegd
Wel zou ik niet willen dan een klant tegen mij in bed zegt 'wat ben je een lief meisje.' Don't. Ik ben een jonge vrouw. Dit ligt aan mij hoor, word niet graag betutteld
Snap ook Merel haar standpunt. Want inderdaad zat mannen die heel de tijd meisje, meid zeggen en je behandelen als een jong onwetend popje. 'Oh jij stout klein meisje.' 'Ja kom meisje, dat ik jou eens leer hoe te neuken.'
Gelukkig ben ik ondertussen al te oud voor die kerels
Ik vind het raar als mensen anderen willen opleggen welke woorden je (niet) mag gebruiken. Het heeft iets dictatoriaal. Ik ken die Merel verder niet persoonlijk. Je mag hopen dat het verder een leuke dame is.Nav bovenstaande post een paar persoonlijke berichten uitgewisseld met @Merel die me vroeg of ik het woord meisje weg wilde halen.
Was best bereid dat te doen, hoewel ik het een beetje onzin vind. Ik zeg liever meisjes dan vrouwen of dames, omdat mijn voorkeur bij meisjes ligt en zeker niet bij vrouwen.
Maar dan wel meisjes tussen de 21 en de 30 zeg maar. 'Mooi meisje is dat', zeg ik dan altijd tegen mezelf.
Merel vond dat meisjes refereerde aan minderjarigen hoewel ze wel aangaf me te mogen. Ik mag haar ook wel, maar denk dat we er gewoon net anders over denken.
Wellicht heeft zij als tiener iets naars meegemaakt of kent ze iemand die iets naars heeft meegemaakt op jonge leeftijd en reageert ze daarom extra heftig op het woord meisje....dat kan ik natuurlijk niet weten en zo was het ook geenszins bedoeld.
Ze gaf nog aan dat ik de post zelf kon rapporteren, maar dat vind ik overdreven om te doen.
Ik zeg notabene in de post vrouw/meisje en bewust geen vrouw omdat het woord meisje me meer aanspreekt. Maar dan wel 21+ meisjes.
@Merel ik snap bovenstaande tekst niet zo goed in relatie, tot het gebruik van het woord meisje, waar dit topic over gaatMisschien is wandelaars een goed voorbeeld om het mee uit te leggen.
Wij hier op dit platform weten hoeveel mannen er aan doen. Ik gok een dikke meerderheid van alle mannen in nl. Al was het maar 1xtje of je bent een vaste hobbyist bijna alle mannen maken gebruik van betaalde seks. Dus door een heel erg groot deel van onze maatschappij word het als iets normaal gezien en ervaren.
Maar toch zweigt bijna iedereen er over. Omdat we in onze 'spreek wereld' er zeer neerbuigend naar gekeken word.
"Alleen sneue mannen, de onderste laag van onze maatschappij, die niet een vrouw op een fatsoeijk manier kunnen krijgen maken er gebruik van"
Dit is een normale uitspraak en dit merken we terug toch? Sekswerk word nogsteeds niet als een fatsoenlijk beroep gedoogd. En er word zeer neerbuigend naar sekswerkers en wandelaars gekeken. Maar stel nou dat wij morgen er allemaal voor uit komen. Dat we allemaal uitspreken dat wij het wel normaal vinden. Dat we allemaal elkaars rug hebben waneer iemand anders het ook toe geeft. Dit gaat dan toch sowiso effect hebben. Je baas zal je er niet voor ontslaan want hij doet het zelf ook. En je vrouw zal sowiso wel heel erg boos zijn dat je vreemd gaat. (dat is even een ander onderwerp) Maar blijkbaar doen alle mannen van haar vriendinnen het ook. En elke man waar voor ze jouw zou kunnen inruilen doet het ook. En sommige vriendinnen van haar hebben in het verleden zelf ook wel eens iets aan sekswerk gedaan!
Dan moet vanzelf de kijk op wandelaars toch wel gaan veranderen. Het beeld dat de meeste hebben word realistischer en het zal meer gedoogt worden. En misschien word het zelfs eindelijk een normaal beroep.
En dat alleen maar door iets uit te spreken. Dat is mijn punt.
Je kan nu gelijk een berichtje terug typen met hoe je vind dat ik het mis heb. Of je kan je zelf even de tijd geven er rustig over na te denken. Het van meerdere kanten te bekijken en dan pas een conclusie te trekken.
Out of interest, neem je ook contact op met privéhuizen of massagesalons of clubs als je ziet dat die met de term "meisjes" adverteren?Spreken we seksistisch over meisjes dan zullen we meisjes seksistisch bekijken en behandelen helaas.
Klinkt toch wel goed, right ?Dus spreken we met fatsoen en normaal over wandelaars dan zullen we vanzelf wandelaars fatsoenlijk en normaal beschouwen.
Ik zeg sowieso nooit 'meisje' tegen een dvp omdat ik nog nooit een Nederlandstalige dame heb bezocht.Begrijp iedereen zijn standpunt. Bij ons zeggen ze wel eens 'hij gaat naar de meisjes/ meiskes'. Dan weet iedereen dat het over DVP's gaat. Ongeacht de leeftijd. Dan is dat helemaal oké.
Wel zou ik niet willen dan een klant tegen mij in bed zegt 'wat ben je een lief meisje.' Don't. Ik ben een jonge vrouw. Dit ligt aan mij hoor, word niet graag betutteld
Snap ook Merel haar standpunt. Want inderdaad zat mannen die heel de tijd meisje, meid zeggen en je behandelen als een jong onwetend popje. 'Oh jij stout klein meisje.' 'Ja kom meisje, dat ik jou eens leer hoe te neuken.'
Gelukkig ben ik ondertussen al te oud voor die kerels