Hoe we over iets spreken, is hoe we iets zien, hoe we er over voelen en hoe we het behandelen.
Het geen wat Rukkert zecht is helemaal waar. Het is gedoogd om zeer seksistische over vrouwen te spreken (in de juiste kring) zonder dat er iemand daar tegen in gaat.
Als je het met je buurjongetjes het constand over de borsten van jullie buurmeisje hebben. Dat ze er zelf om vraagt met zulke grote tette. Dat zij het stiekem echt wel geil vind als jullie naar haar staren. Dat ze expres dat shirtje heeft aan getrokken voor jullie. Dat jullie elkaar opnaaien wie het meest ongepaste kan verzinnen om over haar memmen te zeggen.
Dan is't niet raar dat op een feestje een van jullie in een iets te zelfverzekerdebui er even in knijpt toch? Jullie zullen achteraf toch wel mee laggen met het verhaal. Of iedergeval er niks van zeggen.
En van uit daar gaat het weer een stapje verder.
Tuurlijk "not all man" maar helaas wel bijna elke vrouw.
Ik gok echt dat als er met veel meer fatsoen en respect over vrouwen gesproken werd, ook door vrouwen zelf, wij minder last zullen hebben van ongewenst gedrag.
En dat begint idd met elkaar aan te spreken. Knightrider is niet de eerste die ik een privƩ bericht over zo iets gestuurd heb. Ben heel erg blij al een paar reacties te lezen van mannen die het snappen! En willen bijdragen! Dat doet me echt heel goed.
En ik ben zelf ook een goeie viezerik hoor, heerlijk om beetje ranzig over seks te praten. Ben creatief verzin een paar nieuwe frezen die juist complimenterend voor een vrouw zijn.
"Heb vanacht gedroomd dat ons buurmeisje me toestemming gaf haar kanonnen te ...."
"als zij het wil, doe ik .... met haar jetten"
En dan specifiek het woord meisje, heel simpel, de getallen liegen er niet over.
En ik snap dat het confronterend is want ik geloof helemaal dat meeste van jullie daar echt niks mee bedoelen. Maar het is gewoon zo'n makkelijke en moeite loze handeling om een beetje op je woorden te letten. Dat is het toch gewoon waard om de kans van een verkrachting van een kind te verkleinen?