Gelieve mijn berichten niet meer maanden na data te citeren. Want dit is dan uit de context getrokken. Mijn reactie was ook op iemand anders.Of anders kunnen we de mindset in actie zien van een van onze leden. Dit is geen aanval op deze persoon zelf. Doch doet ze hier heel mooi de gedachtegang uit de doekjes
Er wordt gepost wie betaald er het etentje en het zwemmen?
Zij antwoord: alsof een ticketje voor zwemmen stukken van mensen kost.
A. Inderdaad. Kost weinig. Daarom dat dame het ook zou kunnen betalen zonder boe of wa.
B. Over het eten wordt niet meer gerept. Want dat kost wel geld. En is dus niet te verdedigen onder het mom van is goedkoop.
C. Als het gaat over de goedkoopste vd zaken is dit relatief tot het inkomen van de personen. Gemiddeld verdient een dvp meer dan een dvp wandelaar. Dus met dit argument zou de dvp alles moeten betalen. Het is alleen maar fair.
D. Je moet het als een compliment zien als de dame kiest om tijd met je te spenderen. (Draai het om en zeg eens De prostituee zou het moeten zien als een compliment dat de klant beslist om tijd met haar te spenderen)
E. Tenslotte WANT ZE LOOPT VEEL INKOMSTEN MIS.
Je bent aan het daten. Met iemand die je graag hebt. Waar je mee wilt om gaan. En dat zet je automatisch tegen ja maar ik verlies geld.
Nogmaals. Niet op de postende dame zelf. Ik ken haar NIET. Het is vast een hele leuke brave persoon.
Maar dat is dan een hele leuke brave persoon die zelf al zo denkt als default.
Wat als het een niet brave persoon is?
De mindset is eigen aan het beroep. Of ze was reeds aanwezig of ze is er het resultaat van.
Ik heb op geen enkele Date in heel mijn leven ooit gezegd: Moest ik vandaag aan het werken zijn verdiende ik geld ipv het etentje te betalen.
Dus laat mij hierbuiten en beschrijf mijn redenering niet als typisch eentje van een DVP.
Ook ik betaal etentjes en zwem ticketjes. Maakt mij niet uit.