De bedelaars(ters) schijnen de Vulkaan ook helemaal ontdekt te hebben.
Ben gisteravond op de Vulkaan door zeker 4 bedelaars(ters) aangesproken met het verzoek geld te geven. Maar misschien zie ik er zo kapitaalkrachtig uit of zo?
Opvallende hierbij is dat het geen bedelende zigeuners zijn zoals je die een paar jaar geleden aantrof op de CharlottenstraBe.
Het waren 3 Duits sprekende mannen en voor Sexxxpalace sprak mij een zeer jonge totaal verwilderde Duitse meid aan of ik haar geld wilde geven want ze had zo'n honger.
Tja, de armoede slaat in Duitsland schijnbaar fors om zich heen.
Ook altijd weer een beleving op zich, de totaal kapotte straten in en rondom Duisburg. Dit lijkt in niets meer op een normale asfaltweg, deze straten hebben meer weg van een kraterlandschap op de maan. Dit kan je je zo goed als nieuwe auto eigenlijk niet aandoen.
Altijd apart ook weer de vele baustelles op de autobahn. Sommigen zijn ze al jarenlang mee bezig en schijnt nooit af te komen.
Als je dan weer terug komt in Nederland, pas dan besef je weer in wat voor een mooi en welvarend land wij leven!
Verder was er weer bar weinig te beleven op de Vulkaan. Zeer magere bezetting. Wel prettig is dat men nauwelijks meer je corona-app checkt.
Je laat van verre even je app zien en je mag zo naar binnen. Het voormalige Haus Gabi kon ik trouwens zo naar binnen lopen. Werd helemaal niet meer gecontroleerd. Ook in Haus13/15 zo rond 22 uur kon ik zo naar binnen wandelen.
Als je trouwens "in" bent voor tippelaarsters kan je rondom de Vulkaan prima terecht.
De Gaststätte Europa is nu omgetoverd tot een soort "walkin" bordeel.
Het betreft dit pand:
https://www.google.nl/maps/@51.4309...148.27315&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656
Buiten op straat staan tippelaarsters die duidelijk vanuit die Gaststätte werken. Zag meerdere keren dat de tippelaarsters mannen aanspraken en met ze naar binnen gaan want daar bevinden zich de afwerkkamertjes.
Tippelaarsters staan dag en nacht op de straat daar en spreken je aan als je langs loopt. "Hast du lust" is dan de bekende vraag.