Clients to remember...🔥

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik dacht er lang geleden net zo over. Ik wist precies wat ik wilde, dacht ik althans, ging als een trein. Afgestudeerd, werd al snel afdelingsmanager, MT, strategie. Iedereen was blij met mij, behalve ik. Ging naar vakanties verlangen, donderdag was bijna weekend. Kreeg halverwege de zondag al een K gevoel. Zuipen en los in het weekend. "To forget about life for a while" zoals Billy Joel zingt.
Ik besloot op een dag -out of the bleu- dat ik zou stoppen, ik was er klaar mee. Dikke paniek in mijn omgeving. De brug waar ik onder zou eindigen werd al gezocht. Gesprekken (wat wil je) met coaches, een andere baan, hartstikke leuk in het begin, duurde anderhalf jaar voor ik begreep dat ik in dezelfde trein zat, enkel in een andere wagon.
Via Zen en heel veel zelfonderzoek " wie of wat is die ik en waar komen die wensen vandaan?" kreeg ik in de gaten dat ik wilde wat mn omgeving belangrijk vond. Maar ook wat me energie gaf, er was iets "wat gewild werd". Die IK stond het alleen maar in de weg. Fuck alles en iedereen dacht ik, dit ga ik doen.

"Dat wat gewild wordt" verandert in de loop der jaren. Een mens verandert en leert, ouder worden is een mooi rijpingsproces, dus go with flow. De drive om te werken aan " dat wat gewild wordt" verandert niet. Realise it's play aldus Alan Watts.
Inmiddels vele jaren later spreek ik te veel vrienden die naar hun pensioen uitkijken, alsof het leven een straf expeditie is met als het mee zit een paar leuke jaren aan het eind. Wat een treurigheid, wat een verspilling van een leven. Eentje heeft het maatschappelijk echt gemaakt, meerdere huizen, dure auto's, jacht, ieder half jaar een nieuwe 30 jaar jongere vriendin. Scoort daarmee punten in de ogen van velen. Maar zijn leven is leeg, na een halve fles whisky komt het echte verhaal eruit. Leeft het leven wat van hem verwacht wordt, maar niet het zijne.

Ik gun jou te vinden "wat gewild wil worden" wat het ook is, wat jouw organisme wil, niet je omgeving enzovoort en dat je de flexibiliteit en het lef hebt om iedere U Turn te maken die noodzakelijk voelt. Om het leven te leven en te ervaren tot de laatste snik.
Ik ben al een tijdje aan het heroriënteren wat betreft werk, maar bij de vraag "wat geeft je energie?" kan ik geen zinvol antwoord bedenken.
Al is het nooit zo dat ik met tegenzin naar mijn huidige werk ga, is de motivatie toch hoofdzakelijk inkomen vergaren en als het even kan daar nog iets van overhouden.
Liever vandaag dan morgen zou ik de loterij winnen om mijn leven anders in te richten.
Niet omdat ik zo lui ben, maar de verhouding tussen werk en vrije tijd is niet bepaaldelijk de juiste.
 
Ik ben al een tijdje aan het heroriënteren wat betreft werk, maar bij de vraag "wat geeft je energie?" kan ik geen zinvol antwoord bedenken.
Al is het nooit zo dat ik met tegenzin naar mijn huidige werk ga, is de motivatie toch hoofdzakelijk inkomen vergaren en als het even kan daar nog iets van overhouden.
Liever vandaag dan morgen zou ik de loterij winnen om mijn leven anders in te richten.
Niet omdat ik zo lui ben, maar de verhouding tussen werk en vrije tijd is niet bepaaldelijk de juiste.
Ik ken je werkschema of baan niet. maar even de aanname makend dat je in loondienst werkt voor 36 tot 40 uur. En dus 5x8 werkt.
Heb je weleens overwogen om 4x9 te gaan werken ?
Dan heb je een dagje vrij in de week en iets langer weekend.

En ik weet hoe moeilijk het is grenzen aan te geven op werk.
 
50 uur per week komt meer in de buurt.
Juist door de overuren heb ik nog iets van een inkomen en soms doe ik er nog ander werk bij om het nog wat beter te hebben
Al ben ik geen ZZP 'er, niet werken is voor mij niet de beste optie.
Plat gezegd kost een vrije dag mij inkomen.
 
Ik ben al een tijdje aan het heroriënteren wat betreft werk, maar bij de vraag "wat geeft je energie?" kan ik geen zinvol antwoord bedenken.
Het werk zelf moet niet vreselijk zijn, maar voor mij is het niet het werk zelf. Ik krijg energie van de mensen om me heen en de sfeer op het werk. Op de tweede plaats het gevoel dat ik een zekere vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en inbreng in mijn werk heb. Dat ik als meer gezien wordt dan iemand die braaf zijn opdrachten uitvoert, maar ook echt bepalend ben voor de koers van het bedrijf.

Wellicht dat het voor jou ook meer in dat soort secundaire zaken zit dan in het werk zelf.

Liever vandaag dan morgen zou ik de loterij winnen om mijn leven anders in te richten.
Niet omdat ik zo lui ben,
Oh, ik echt wel. Ja hoor, ik kan heel goed niks doen. 😅
 
Het werk zelf moet niet vreselijk zijn, maar voor mij is het niet het werk zelf. Ik krijg energie van de mensen om me heen en de sfeer op het werk. Op de tweede plaats het gevoel dat ik een zekere vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en inbreng in mijn werk heb. Dat ik als meer gezien wordt dan iemand die braaf zijn opdrachten uitvoert, maar ook echt bepalend ben voor de koers van het bedrijf.

Wellicht dat het voor jou ook meer in dat soort secundaire zaken zit dan in het werk zelf.


Oh, ik echt wel. Ja hoor, ik kan heel goed niks doen. 😅
Elke dag thuis steekt ook tegen. In het begin is dat leuk maar na een tijd heb je ook alles gedaan. En is het wat gaan we vandaag doen?
 
Elke dag thuis steekt ook tegen. In het begin is dat leuk maar na een tijd heb je ook alles gedaan. En is het wat gaan we vandaag doen?

"The most ludicrous of all ludicrous things, it seems to me, is to be busy in the world, to be a man who is brisk at his meals and brisk at his work. Therefore, when I see a fly settle on the nose of one of those men of business in a decisive moment, or if he is splashed by a carriage that passes him in even greater haste… I laugh from the bottom of my heart. And who could keep from laughing? What, after all, do these busy bustlers achieve? Are they not just like the woman who, in a flurry because the house was on fire, rescued the fire tongs?"

Søren Kierkegaard
 
Met die vrouw wil ik ook geen relatie meer. Simple weg omdat ze die instelling heeft van alle mannen zijn slecht.

ik sta altijd open voor fwb. Het klinkt mss wanhopig en zielig. Maar ik vind dat je perfect fwb´s kan zijn zonder er meer verwacht word.

Ik dacht al dat ik vanacht bekeken werd tijdens Roxas's special time. 😅


Misschien een vreemde vraag van 🐈‍⬛ die vaak ............

Hoe gaat zoiets heel de week op je werk ?

Zit je daar wel op je plek / goed in je vel ??


🙄
 
Het werk zelf moet niet vreselijk zijn, maar voor mij is het niet het werk zelf. Ik krijg energie van de mensen om me heen en de sfeer op het werk. Op de tweede plaats het gevoel dat ik een zekere vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en inbreng in mijn werk heb. Dat ik als meer gezien wordt dan iemand die braaf zijn opdrachten uitvoert, maar ook echt bepalend ben voor de koers van het bedrijf.
Ik heb heel wat dienstjaren bij een niet nader te noemen bedrijf achter de rug en deed daar een aantal dingen die niet in de taakomschrijving stonden en veel collega's zouden er niet eens over peinzen een stap harder te lopen. Soms is een klant of eindgebruiker blij maken meer waard dan alleen maar binnen de lijntjes kleuren.
Al is dat nooit woordelijk gezegd of toegegeven, ik vermoed dat de leidinggevend donders goed wisten wat ik waard was en welke collega's bijna niet aan te vliegen waren.
Maar helaas kwam het op een zeker moment meer op de regeltjes en -wellicht- de cijfers aan en kon ik vertrekken.
Contractueel heb ik zwijgplicht en dat zegt misschien al iets over de manier waarop er daar met mensen wordt omgegaan...
 
Ik heb heel wat dienstjaren bij een niet nader te noemen bedrijf achter de rug en deed daar een aantal dingen die niet in de taakomschrijving stonden en veel collega's zouden er niet eens over peinzen een stap harder te lopen. Soms is een klant of eindgebruiker blij maken meer waard dan alleen maar binnen de lijntjes kleuren.
Al is dat nooit woordelijk gezegd of toegegeven, ik vermoed dat de leidinggevend donders goed wisten wat ik waard was en welke collega's bijna niet aan te vliegen waren.
Maar helaas kwam het op een zeker moment meer op de regeltjes en -wellicht- de cijfers aan en kon ik vertrekken.
Contractueel heb ik zwijgplicht en dat zegt misschien al iets over de manier waarop er daar met mensen wordt omgegaan...

Klinkt heel bekend en komt in veel bedrijven voor .

Nooit prettig, maar die personen die jou zoiets aandoen komen zelf ook aan de beurt.

Vaak sneller dan ze zelf denken .
 
Ik heb heel wat dienstjaren bij een niet nader te noemen bedrijf achter de rug en deed daar een aantal dingen die niet in de taakomschrijving stonden en veel collega's zouden er niet eens over peinzen een stap harder te lopen. Soms is een klant of eindgebruiker blij maken meer waard dan alleen maar binnen de lijntjes kleuren.
Al is dat nooit woordelijk gezegd of toegegeven, ik vermoed dat de leidinggevend donders goed wisten wat ik waard was en welke collega's bijna niet aan te vliegen waren.
Maar helaas kwam het op een zeker moment meer op de regeltjes en -wellicht- de cijfers aan en kon ik vertrekken.
Contractueel heb ik zwijgplicht en dat zegt misschien al iets over de manier waarop er daar met mensen wordt omgegaan...
Veel van wat je zegt herken ik vanuit mijn eigen werk.
Weet iig dat je een NDA vaak wel kan aanvechten bij de rechter.
Ik heb voor mijn huidige klant ook een NDA moeten tekenen en die stond los van de NDA die ik moest tekenen bij werkgever
 
Dit doet me denken aan iets wat mijn ex buurvrouw me vertelde over ergens wonen maar het idee is hetzelfde namelijk dat het nergens echt perfect is, of dat nu werk/geen werk is.
Je ziet dat pas in wnr het zo is.
Dan moet je je gewoon bewusteloos zuipen
iets drinken voor de gezelligheid 1 of 2 ja. Maar zuipen voor te zuipen is niks voor ik.
Misschien een vreemde vraag van 🐈‍⬛ die vaak ............

Hoe gaat zoiets heel de week op je werk ?

Zit je daar wel op je plek / goed in je vel ??


🙄
Leg eens uit ik ben niet mee.
 
Misschien een vreemde vraag van 🐈‍⬛ die vaak ............

Hoe gaat zoiets heel de week op je werk ?

Zit je daar wel op je plek / goed in je vel ??
Wat een empathie ineens Kater ik word helemaal emotioneel😿
Sad Tobey Maguire GIF
 
Veel van wat je zegt herken ik vanuit mijn eigen werk.
Weet iig dat je een NDA vaak wel kan aanvechten bij de rechter.
Ik heb voor mijn huidige klant ook een NDA moeten tekenen en die stond los van de NDA die ik moest tekenen bij werkgever
Ik vind het sop de kool niet waard.
De winst voor mij lag erin dat het geen ontslag op staande voet was en me om die reden een vergoeding betaald moest worden, alsmede doorbetaling van het salaris.
Daarvoor heb ik de vakbond ingeschakeld, om in elk geval het maximale eruit te slepen.
Daarbij het gegeven dat ik voorafgaand al enige malen met een meerdere een verschil van mening had over het doorbetalen van pauzes.
Dat werd me vaker niet dan wel toegekend en door die vergoeding heb ik goed beschouwd toch gelijk gekregen.
 
wat is daar mis mee? Wij plaatsen hem in een hokje en hij mag daar niet meer uit?
In de rest van mijn citaat voor je het afkapt zeg ik dat hij zelf ook onderstreept dat het out of character is, in mijn ogen doet hij dat zelfs met gezonde zelfspot. Daar haakte ik slechts met een knipoog op in. In isolatie was het een goede vraag van Kater.
 
Terug
Bovenaan Onderaan