Wel zelf bedachte nummers dus. Niet om bijdehand te doen ofzo maar ben zelf echt benieuwd naar hoeveel mensen hierin trappen en het verdienmodel van deze whatsapp afpersers. Ik begrijp dat je zeer zeker ervaring hebt en deskundig bent. In de deze belangen groepen hoor je zeker wel hier en daar interessante verhalen maar 20 tot 30 happende slachtoffers per 100 nummers lijkt me erg veel. Dat zijn er zo ongelofelijk veel, dat wij er degelijk meer van zouden horen. Van deze mensen die erin zijn getrapt bedoel ik dan. Mensen die zijn opgelicht hebben er zeker wat over te vertellen en wij zijn allemaal wandelaars hier. Daar is geen schaamte in.Ik bedenk niets zelf.. zit al aardig wat jaartjes in steun en belangen groepen voor sekswerkers dus alle dingetjes komen over tafel, en hier zijn ook meldingen over geweest. Alleen niet via officiële kanalen als Politie, Misdaad Anoniem, etc. Dat gebeurd ''off the Record'' maar wel via sekswerkers die dit melden bij voor hen bekende meldpunten als Proud. Hoe weet jij zeker dat er niet betaald is? Ik heb wel gekkere dingen meegemaakt in die belangengroepen.
Geen idee welke kant jij van NL vandaan komt, maar hier in Amsterdam kent men totaal andere morres.
Het is hier een poosje aan de gang geweest dat wanneer toeristen raam DVP's bezocht, en zo toerist naar lekker geneukt te hebben na 10 min weer buiten kwam, er doodleuk foto's van hem werden gemaakt. Grapjassen liepen zo man achterna en wilde dan €50 hebben anders zouden ze de kiekjes op internet zetten. Menig toerist betaalde, en dan werd de foto's ter plekke verwijdert. Zo banaal kan het gaan.
En ook leuke truc.. argeloze toerist parkeert zijn auto aan de gracht. Gaat lekker shoppen enz. En bij terugkomst staat er een vent tegen die auto geleund. Meneer mag ik even vangen? heb op je auto gepast, dat is dan €50 euro. Als je in een dorp woont dan is het een ver van je bed show, maar hier gaat alles 24/7 door.
Wellicht heb je wel gelijk hoor of misschien zijn de nummers dichterbij de 20 tot 30 man dan 1 tot 2 per 100 nummers. Naar mijn mening vind ik dat mensen over het algemeen wel gezonder verstand hebben en beter weten. Dat de dreigementen leeg zijn. Natuurlijk zijn er inderdaad de mensen die snel geschrokken zijn en betalen. Ik denk dat onze mening verschilt naar hoeveel mensen dat zijn per 100 nummers. Ik heb denk ik meer vertrouwen in de menselijke intelligentie dat zo'n hoog percentage mensen hierin trapt