Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik had er eergisteren ook weer een te pakken, nadat een dame niet was komen opdagen (in Soest).
Ik heb haar even de waarheid verteld waarna ik geblokt werd, zegt voldoende

🧐 Hmmm. Ik zie dat mijn reactie van gisteravond weggejorist is. Waarschijnlijk omdat ik een beledigende benaming heb gebruikt voor de gemiddelde afperser/bedreiger.
Kwam er op neer dat er dames gecontacteerd worden om telefoonnummers te verkopen om ons wandelaars vervolgens mee te bedreigen en af te persen.
€300,00 voor 1000 telefoonnummers. Blijkbaar zijn er die dat ook daadwerkelijk doen n.a.v. de klachten op verschillende sites .....
U is dus (nogmaals) gewaarschuwd ; gebruik een anoniem ontraceerbaar nummer!

🧐 Hmmm. Ik zie dat mijn reactie van gisteravond weggejorist is. Waarschijnlijk omdat ik een beledigende benaming heb gebruikt voor de gemiddelde afperser/bedreiger.
Kwam er op neer dat er dames gecontacteerd worden om telefoonnummers te verkopen om ons wandelaars vervolgens mee te bedreigen en af te persen.
€300,00 voor 1000 telefoonnummers. Blijkbaar zijn er die dat ook daadwerkelijk doen n.a.v. de klachten op verschillende sites .....
U is dus (nogmaals) gewaarschuwd ; gebruik een anoniem ontraceerbaar nummer!

Omdat er nog steeds goedgelovige met een gezin vrouw familie etc zit en absoluut geen gezeik wil. Ik kan me voorstellen dat de toon van zo'n bericht met een motorbende logo (lol) nogal intimiderend over kan komen. Maar hee: blaffende honden bijten niet. En publicatie op facebook etc dat is zo achterhaald. Ook al zou dat gebeuren dan zou je in principe met een aangifte en rondom liggend bewijs enige zaak hebben voor smaad, laster en noem maar op.

Die bontkraagjes zijn vaak niet al te slim. En je kunt ze redelijk snel strikken voor geld. Ik zeg al ik vindt het zulk gemiste kansen hier voor sommige om het spelletje mee te spelen en ze uit te horen.

Weet je wat ook helpt? Alvast die nummers in je telefoon zetten en bij voorbaat blokkeren 😂
Tsja. Er zijn er inmiddels tientallen en er komen er alsmaar bij. Ik ben niet af te persen en als ik tijd heb hou ik ze graag bezig en doe een poging het aan het Tikkie gekoppelde rekeningnummer te melden bij instanties. Ik denk dat ze niet met 1 druk op de knop een nieuwe katvanger geronseld hebben. Daar steken ze in mijn ogen het meeste tijd in.:p

Omdat er nog steeds goedgelovige met een gezin vrouw familie etc zit en absoluut geen gezeik wil. Ik kan me voorstellen dat de toon van zo'n bericht met een......
Het gaat er niet echt om dat er afpersertjes actief zijn. Maakt op mij en velen van ons geen indruk.
Wel dat er blijkbaar dames zijn die contacten verkopen aan diezelfde afpersers. Het hoeft dus niet per definitie zo te zijn dat ze ons wandelaars op het spoor zijn gekomen door fake-advertenties te plaatsen op SJ of Kinky.

Omdat er nog steeds goedgelovige met een gezin vrouw familie etc zit en absoluut geen gezeik wil. Ik kan me voorstellen dat de toon van zo'n bericht met een motorbende logo (lol) nogal intimiderend over kan komen. Maar hee: blaffende honden bijten niet. En publicatie op facebook etc dat is zo achterhaald. Ook al zou dat gebeuren dan zou je in principe met een aangifte en rondom liggend bewijs enige zaak hebben voor smaad, laster en noem maar op.

Die bontkraagjes zijn vaak niet al te slim. En je kunt ze redelijk snel strikken voor geld. Ik zeg al ik vindt het zulk gemiste kansen hier voor sommige om het spelletje mee te spelen en ze uit te horen.
Als getrouwde DVP-loper moet je natuurlijk ook niet je telefoonnummer dat je in het dagelijkse leven gebruikt geven aan 'n dame. Da's vragen om problemen.

Eventueel een anonieme sim, die je alleen voort wandeldoeleinden gebruikt. Of beter nog: gewoon naar de ramen of een club. Dan hoef je ook niet te bellen, sms-en, whatsappen of weet ik wat al nog meer.

Apart telnr,apart emailadres,Fake naam, verder nooit geen info delen,Klaar,laat ze dan maar bedreigen of afpersen.

Geef je wel echte info omtrent jezelf,eigen schuld dikke bult,geen medelijden met zulke personen.

Apart telnr,apart emailadres,Fake naam, verder nooit geen info delen,Klaar,laat ze dan maar bedreigen of afpersen.

Geef je wel echte info omtrent jezelf,eigen schuld dikke bult,geen medelijden met zulke personen.
Ik vind het dreigen en chanteren dan nog niet goed te praten, maar heel snugger is het natuurlijk niet om - als je "chantabel" bent - allerlei privé details te geven aan 'n DVP.

Ik vind het dreigen en chanteren dan nog niet goed te praten, maar heel snugger is het natuurlijk niet om - als je "chantabel" bent - allerlei privé details te geven aan 'n DVP.
Ik heb onlangs in een ander topic daar wat over gezegd. Sommige DVP's vragen om Facebook/LinkedIn accounts ter verificatie. Ik had dat laatst bij Kiera in Amstelveen. Ik doe daar dus niet aan mee want ik wil dat soort zaken absoluut gescheiden houden. Wat mij opviel is dat er best nog wat mensen zijn die daar absoluut geen moeite mee hebben en het gewoon doorgeven. Tja… Als de zaken eens een keer slecht gaan met een bepaalde dame (laten we zeggen dat de tijd verstrijkt en daarmee hun USP ook minder wordt), wie weet wat ze dan ineens met die gegevens gaan doen. En ja, daarmee loop je wellicht bepaalde dames mis maar so be it. Ze zitten er in principe in voor het geld, dus wie zegt mij dat ze daar ook niet via andere wegen aan proberen te komen?

Ik heb onlangs in een ander topic daar wat over gezegd. Sommige DVP's vragen om Facebook/LinkedIn accounts ter verificatie. Ik had dat laatst bij Kiera in Amstelveen. Ik doe daar dus niet aan mee want ik wil dat soort zaken absoluut gescheiden houden. Wat mij opviel is dat er best nog wat mensen zijn die daar absoluut geen moeite mee hebben en het gewoon doorgeven. Tja… Als de zaken eens een keer slecht gaan met een bepaalde dame (laten we zeggen dat de tijd verstrijkt en daarmee hun USP ook minder wordt), wie weet wat ze dan ineens met die gegevens gaan doen. En ja, daarmee loop je wellicht bepaalde dames mis maar so be it. Ze zitten er in principe in voor het geld, dus wie zegt mij dat ze daar ook niet via andere wegen aan proberen te komen?
Da's een keuze om daar op in te gaan. Ik zou dat zelf al nooit doen. Bij de ramen of in privé huizen is me nooit gevraagd om me op de een of andere manier te verifiëren.

Het zou niet eens kunnen, want ik heb geen Linkedin, Feestboek, Twitter, Instagram of zo.

Ik houd privé en wandelen zoveel mogelijk gescheiden. Maar iedereen is anders. Anderen hebben wel Feestboek. En sommigen zetten werkelijk alles wat ze doen of laten daar op.

Da's een keuze om daar op in te gaan. Ik zou dat zelf al nooit doen. Bij de ramen of in privé huizen is me nooit gevraagd om me op de een of andere manier te verifiëren.

Het zou niet eens kunnen, want ik heb geen Linkedin, Feestboek, Twitter, Instagram of zo.

Ik houd privé en wandelen zoveel mogelijk gescheiden.
Heb wel eens het verzoek gekregen om een kopie van mijn legitimatie mee te sturen. Toen ik zei dat dat les 1 was van internetfraude, kreeg ik wat woorden naar mijn hoofd waar ze in de Rotterdamse haven zich nog voor zouden schamen (let wel : heb helemaal niets tegen (Rotterdamse) havenarbeiders)

Heb wel eens het verzoek gekregen om een kopie van mijn legitimatie mee te sturen. Toen ik zei dat dat les 1 was van internetfraude, kreeg ik wat woorden naar mijn hoofd waar ze in de Rotterdamse haven zich nog voor zouden schamen (let wel : heb helemaal niets tegen (Rotterdamse) havenarbeiders)
Allemaal in strijd met de AVG, maar daar zal een thuis ontvangende DVP zich überhaupt weinig van aantrekken. Ik zou het in elk geval nooit overleggen.

Allemaal in strijd met de AVG, maar daar zal een thuis ontvangende DVP zich überhaupt weinig van aantrekken. Ik zou het in elk geval nooit overleggen.
Was het maar een thuiswerkende DVP, maar het zal meer (en hoe ga ik dit zeggen zonder dat mijn bericht wordt verwijderd), een van de Nederlandse verzorgingsstaat genietende persoon zijn, van wie de roots in of rond het Atlasgebergte liggen en zich, gezien het Nederlandse klimaat, kleden in jassen die voorzien zijn van bepaalde versieringen....

Precies. Voor diegenen die daar wel vrij makkelijk mee omgaan, hierbij een waarschuwing: Mijn portomonnee is ooit gejat door een groep "Jongeren". Alles laten blokkeren en nieuwe dingen aangevraagd. Het duurde niet lang voor ik de ene Aanmaning na de andere op de deurmat kon ontvangen omdat men blijkbaar met behulp van mijn Rijbewijs diverse abonnementen had afgesloten (telefoon etc). Ik ben zelfs al huiverig mijn ID te laten kopiëren in een hotel (je weet nooit wat daar achter de balie staat), laat staan dat ik mijn ID (met BSN) of andere zaken waar mijn persoonlijke gegevens in staan ga delen met een wildvreemde uit en of ander vaag Oost Europees land. Dan is het niet de vraag of ze die gegevens gaan misbruiken, maar wanneer. Er vindt een hele levendige handel plaats in identiteiten en als je daar slachtoffer van wordt ben je echt behoorlijk de sjaak.

"Precies. Voor diegenen die daar wel vrij makkelijk mee omgaan, hierbij een waarschuwing: Mijn portomonnee is ooit gejat door een groep "Jongeren". Alles"......
Bij mij hebben ze 'm uit m'n auto gejat met alle pasjes erin. Ook alles laten blokkeren en rijbewijs ongeldig laten verklaren. Half jaar geleden ongeveer.
Afgelopen week is alles teruggevonden en afgeleverd qua pasjes. (Portemonnee,contanten en rijbewijs helaas niet)
Kunnen dus nog steeds een abonnement afsluiten via mijn ongeldig (bijna verlopen) rijbewijs? 🤔

Bij mij hebben ze 'm uit m'n auto gejat met alle pasjes erin. Ook alles laten blokkeren en rijbewijs ongeldig laten verklaren. Half jaar geleden ongeveer.
Afgelopen week is alles teruggevonden en afgeleverd qua pasjes. (Portemonnee,contanten en rijbewijs helaas niet)
Kunnen dus nog steeds een abonnement afsluiten via mijn ongeldig (bijna verlopen) rijbewijs? 🤔
Kleine nuancering mijnerzijds: dat zou niet mogen want je RBW is ongeldig. Ik heb uiteindelijk een deurwaarder op mijn dak gehad die ik ook even zijn oren heb gewassen. Die clown had nl gewoon in de GBA kunnen zien dat dat rijbewijs (hij had gewoon het kopietje met nummer in bezit) gestolen was en het abonnement (en de bijbehorende schuld) dus niet van mij was. Maar blijkbaar zijn er dus onoplettende providers of tussenpersonen die zo'n rijbewijs accepteren. Ik zou je willen adviseren over een paar maanden gewoon even een BKR check te laten doen bij je bank. Dan zie je vanzelf of er gekke dingen op jouw naam zijn gebeurd. Maar zolang jij de aangifte hebt en de ongeldigverklaring heb je een stok achter de deur. Die aangifte formulieren waren bij mij in ieder geval goud waard (en wat zijn deurwaarders eigenlijk toch een nare vooringenomen klootzakken, want luisteren doen ze niet, ze plaatsen je meteen in het beklaagdenbankje).

Dat lijkt mij niet, op het moment dat je aangifte hebt gedaan en je bijvoorbeeld je rijbewijs als vermist hebt opgegeven kun je daar echt geen abonnement mee afsluiten (voor zover ik weet). In de verificiatie/identificatiesystemen zou dan een error moeten verschijnen met dat er iets mis is met het rijbewijs, danwel verlopen is.

"Ik ben zelfs al huiverig mijn ID te laten kopiëren in een hotel (-) (# 326)

Ik heb altijd kopieën bij me met discreet onleesbaar gemaakt BSN. Ergo: kopie ID, BSN doorstrepen, daarvan weer kopie maken. Is in "beschaafde" landen (zoals de Scandinavische waar ik vaak vertoef) geen enkel probleem.

Alles blijft fraudegevoelig, maar hoe minder hoe beter.
Een goeie zet inderdaad. Je hebt ook de KopieID-app van de rijksoverheid. Daarbij kan je gegevens blurren, weglakken of een watermerk toevoegen.

"Ik ben zelfs al huiverig mijn ID te laten kopiëren in een hotel (-) (# 326)

Ik heb altijd kopieën bij me met discreet onleesbaar gemaakt BSN. Ergo: kopie ID, BSN doorstrepen, daarvan weer kopie maken. Is in "beschaafde" landen (zoals de Scandinavische waar ik vaak vertoef) geen enkel probleem.

Alles blijft fraudegevoelig, maar hoe minder hoe beter.
Officieel mogen ze in een hotel volgens de AVG geen kopie meer maken van je paspoort, ID of iets dergelijks.
Vele doen het nog wel maar het mag sinds de invoering van de wet niet meer

Terug
Bovenaan Onderaan