Ik kom sinds de eind jaren 90 op de wallen (en andere wandel gebieden, maar dat is in dit topic n.v.t.).
Het is heel erg veranderd in die jaren; waar voorheen er heel veel Nederlandse vrouwen werkzaam waren, is dat langzamerhand veranderd naar een voornamelijk Oost Europese samenstelling. Nu hebben die veranderingen vanalles meegenomen, waaronder dus een "andere" standaard (van) dienstverlening...
Tot zeg 2010 heb ik vele goede ervaringen opgedaan, veel in het gebied bij de Oude Kerk, denk bijvoorbeeld aan een Kim (NL) in de Bethlehemsteeg, of een Vicki (HU) in de St. Annedwarsstraat, of een Katie (BG) rond / in La Vie en rose, maar ook in de Oudekennissteeg, denk aan een Lily (BG) of een Annie Blue Jeans (IT??). Zelfs op de Oudezijdsachterburgwal heb ik prima ervaringen gehad, een van de namen die mij te binnenschiet is Karin (NL) op #68.
(Goh, dat bovenstaande lijkt wel op een herinneringen uit de oude doos! haha)
Maar zo rond 2010 tot nu heb ik toch heel veel zien veranderen. Waar er nog een paar toppers waren, zeg een Simona (BG) of een Mila (BY), zijn mijn ervaringen op de wallen (hard) achteruit gegaan. Zo nu en dan had ik een prima ervaring, maar over het algemeen was het allemaal een stuk minder. Ik vind zelf het uiterlijk van een groot deel van de dames wel mooi; ik houd wel van slank, zonder kont, en wat hulp aan de borsten, maar voor mij is de dienstverlening toch wel het belangrijkste. En dat is nu net hetgeen wat naar mijn ervaring erop achteruit is gegaan in de laatste 10+ jaar. Zijn er veel aantrekkelijke (voor mij dan) dames op de wallen? Absoluut! Maak ik gebruik van hun diensten? Eigenlijk sporadisch, na teveel teleurstellende bezoekjes.
Gelukkig dat er nog twee andere gebieden zijn in Amsterdam waar het een stuk beter is gebleven, en ik heb al jaren daar een paar dames die ik regelmatig naar grote tevredenheid bezoek. Echter hebben die al meer dan zat positieve recensies, dus ik zie het nut er niet van in om er eentje te schrijven. Want het probleem is dat mijn bezoekjes misschien totaal anders verlopen dan voor andere bezoekers, aangezien ik deze dames al 5+ jaar bezoek. Dus dan loop je het risico dat je verkeerde verwachtingen wekt bij andere bezoekers, wat niet leuk is voor de dame en voor de bezoeker ;-) .
Mijn mening over de Wallen is dus dat het zeker een bezoek waard is om te kijken of er een dame naar je smaak is, en die ook nog goede service verleent. Maar dat kan je een aantal teleurstellende bezoekjes kosten om er eentje te vinden....
Over de prijzen kan ik kort zijn; Wil je niet betalen wat de dames vragen, loop dan gewoon door. Want als je gaat afdingen krijg je gegarandeerd een slechte(re) service.
Wat ik zelf doe is niet vragen om het instap tarief, maar gewoon vragen wat ze willen hebben voor 30 minuten. Ook vraag ik of ze "extras" aanbieden. Dan maak ik mijn beslissing puur gebaseerd op hoe het gesprekje verloopt. Het kan zomaar zijn dat de juiste dingen worden gezegd, maar dat ik een slecht gevoel erbij krijg. Dan bedank ik de dame, en loop gewoon door.
Het zal je verbazen hoeveel beter een ervaring kan zijn als je normaal de dame benadert, dus niet met "how much", maar meer met "hello, how are you"... Kan je ook meteen inschatten waar ze vandaan komt
...