200 of 250, goede sfeer of heftige kritiek

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Geen probleem...

peltor_workstyle_alert.jpg

Rationeel gezien misschien niet, maar we hebben te maken met een onberekenbare wereldleider. Hij zit al behoorlijk lang op de troon en veel machthebbers die lang de baas waren over hun land, ontspoorden nogal eens omdat het ze naar hun hoofd steeg.
Ik blijf me erover verbazen dat mensen echt zo'n karikaturaal eenzijdig zwart-wit beeld hebben van andere wereldleiders; alsof het villains uit een Disney tekenfilm zijn die 'slecht zijn om het slecht-zijn'.

Oh, ik weet wel dat onze achterlijke media zulke kinderlijke beelden voeden, maar dat mensen er nog intrappen? Steeds weer dat wisselende gezicht van wie nu weer 'het kwaad' is, al naar gelang wie de VS/NAVO in het vizier heeft. Eerst was het Saddam, toen de Taliban, Ghadaffi, Assad, nu is het Poetin en straks Xi.

Zo kun je toch geen wereldbeeld vormen? Waar is de historie, de context? Heeft Rusland geen veiligheidsbelangen, geen geopolitieke en strategische belangen, zoals het Westen die ook heeft, en die volstrekt rationeel zijn? Als je daar niet over nadenkt, ja dan krijg je zo'n maf beeld van een 'dictator' die na 20 jaar 'opeens' 'gek' wordt en 'zomaar' andere landen aanvalt. Maar met de werkelijkheid heeft dat allemaal niks te maken.

Het ergste is dat een groot deel van de Westerse media ons inderdaad een erg eenzijdig beeld oplegt. Wie niet beter weet, denkt dat Rusland een oorlog is begonnen en Oekraïne de handen in onschuld wast.
Maar wat er aan vooraf ging, dat is bij veel minder mensen bekend.
Met Saddam en Bin Laden eigenlijk hetzelfde. Ze waren ooit een verlengstuk van de Amerikanen en op zeker moment uit de gratie...
Maar goed, dat even terzijde, want we dwalen wel erg af.

Zolang we er zelf geen invloed op hebben is het niet zo belangrijk wie welk wereldbeeld heeft en ook die is mede afhankelijk van iemand zijn positie, denkbeelden etc. Voor iedereen kan er een andere waarheid of voorkeur zijn.

Ben in beide landen vaak genoeg geweest .

Zijn weinig plaatsen waar je meer mooie vrouwen gaat vinden dan daar .
Ik heb me ooit eens aangemeld bij een datingsite waar vrouwen uit alle hoeken van de wereld ingeschreven zijn.
Jouw bewering klopt wel, plus dat ze daar een vrouwenoverschot hebben.

Je mag alleen niet al te snel over seks beginnen.

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan