Ze kon dus alleen maar een kopietje van een ID laten zien, die niet van haar bleek te zijn maar van haar zus. Als iemand met een kopietje aan komt zetten ga ik toch echt wel achter mijn oren krabben hoor. Dan weet je echt wel dat er iets niet klopt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenDaar komen ze waarschijnlijk wel mee weg. Het handelen van de chauffeurs kwalificeert als mensenhandel (artikel 273f, eerste lid onder 8: opzettelijk voordeel trekken uit jeugdprostitutie). Volgens het artikel van Omroep Brabant hebben de chauffeurs niet naar haar identiteitsbewijs gevraagd, en ook voor dit misdrijf geldt dat de leeftijd van het slachtoffer geobjectiveerd is. Op deze vorm van mensenhandel staat een maximum van vijftien jaar gevangenisstraf."Het is strafbaar om een minderjarige prostituee naar haar klanten te rijden, ook als je niet weet dat ze minderjarig is, zo redeneert het Openbaar Ministerie."
Stuitende redenatie van het OM waar ze hopelijk niet mee weg komen.
Op deze vorm staat twaalf jaar gevangenisstraf. Er is immers geen sprake van uitbuiting.Daar komen ze waarschijnlijk wel mee weg. Het handelen van de chauffeurs kwalificeert als mensenhandel (artikel 273f, eerste lid onder 8: opzettelijk voordeel trekken uit jeugdprostitutie). Volgens het artikel van Omroep Brabant hebben de chauffeurs niet naar haar identiteitsbewijs gevraagd, en ook voor dit misdrijf geldt dat de leeftijd van het slachtoffer geobjectiveerd is. Op deze vorm van mensenhandel staat een maximum van vijftien jaar gevangenisstraf.
Zie de strafverzwarende omstandigheid in lid 3 onder 2:Op deze vorm staat twaalf jaar gevangenisstraf. Er is immers geen sprake van uitbuiting.
3 De schuldige wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien:
- de feiten, omschreven in het eerste lid, worden gepleegd door twee of meer verenigde personen;
- degene ten aanzien van wie de in het eerste lid omschreven feiten worden gepleegd een persoon is die de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt dan wel een ander persoon is bij wie misbruik van een kwetsbare positie wordt gemaakt;
- de feiten, omschreven in het eerste lid, zijn voorafgegaan, vergezeld of gevolgd van geweld.
Ik ben geen jurist, maar probeer desondanks het artikel in zijn samenhang te lezen. Bij lid 1 onder 8 is de minderjarigheid al genoemd. Hierbij hoort een straf van twaalf jaar als maximum. Ik denk dat hieronder prostitutiebemoeienis met een minderjarige valt die bij meerderjarigheid van de sekswerker als niet crimineel zou worden gezien. Bij lid 3 onder 2 gaat het om mensenhandel met strafverzwarende omstandigheden. Dus minderjarigheid én bijvoorbeeld uitbuiting of dwang of geweld. Voor die 15 jaar moet, verwacht ik, dus globaal aan twee voorwaarden voldaan zijn. Dit lijkt hier niet het geval.Zie de strafverzwarende omstandigheid in lid 3 onder 2:
Ik begrijp je redenering, maar de ongelukkige redactie van artikel 273f op dit punt komt doordat het derde lid onder 2 aanvankelijk het feit dat het slachtoffer jonger dan zestien is als strafverzwarende omstandigheid noemde. Destijds golden dus verschillende strafmaxima, afhankelijk van of het slachtoffer 16 of 17 was, of 15 jaar of jonger. Op 15 november 2013 is 'zestien' door implementatie van een Europese richtlijn veranderd in 'achttien'. De redactie is daardoor inderdaad niet logisch meer, maar de betekenis is niet veranderd. Aan de tekst van de wet kan ik geen argument ontlenen om uitbuiting als strafverzwarende omstandigheid te zien.Bij lid 1 onder 8 is de minderjarigheid al genoemd. Hierbij hoort een straf van twaalf jaar als maximum. Ik denk dat hieronder prostitutiebemoeienis met een minderjarige valt die bij meerderjarigheid van de sekswerker als niet crimineel zou worden gezien. Bij lid 3 onder 2 gaat het om mensenhandel met strafverzwarende omstandigheden. Dus minderjarigheid én bijvoorbeeld uitbuiting of dwang of geweld. Voor die 15 jaar moet, verwacht ik, dus globaal aan twee voorwaarden voldaan zijn. Dit lijkt hier niet het geval.
Altijd glashard ontkennen als er geen bewijs van seksueel contact is (DNA, video, tweede getuige), is mijn dringende advies. Geen bewijs van betaling is niet voldoende om veroordeling te ontlopen.Wel de afspraak gemaakt, wel het hotel geboekt, géén seks. Dus niet strafbaar, zegt zijn advocaat. Het Openbaar Ministerie gelooft er helemaal niks van.
Ik vind het een goede zaak dat het OM benadrukt dat vervolging en veroordeling plaatsvinden tegen de wil van het zogenaamde slachtoffer.Het Openbaar Ministerie gelooft er helemaal niks van. Vooral ook omdat het slachtoffer in de zaak, het 16-jarige meisje, zelf wél heeft verklaard over seks. "Het slachtoffer dat helemaal geen rechtszaak wilde. Ze heeft geen enkel belang bij het vertellen van leugens", zegt het Openbaar Ministerie.
Ook nu kan de officier (en de journalist evenmin) geen inhoudelijke reden noemen die de vervolging rechtvaardigt.En dat alles voor een afspraak met een prostituee. Iets waar het Openbaar Ministerie helemaal niet tegen is. Maar wél als het een meisje betreft van wie je je oprecht moet afvragen of ze niet minderjarig is.
Tessel kan geen onderscheid maken tussen een eis en de opgelegde straf. De hoogste eisen in de Valkenburgse zaak waren hoger dan die in deze. De overige eisen waren gelijkwaardig met die van nu. De straffen zullen van hetzelfde kaliber zijn.Het Openbaar Ministerie wil een punt maken en eist een onvoorwaardelijke gevangenisstraf, langer dan in de Valkenburgse Zedenzaak in 2014. Toen kregen de klanten van een 15-jarige prostituee één dag cel en een taakstraf. Een straf waar volgens het OM helemaal geen afschrikkende werking van uitgaat. Daarom eist ze nu gevangenisstraffen van één tot vier maanden en daarnaast een werkstraf van 240 uur.
Die dag cel an sich denk ik dat de veroordeelden zoiets hebben van: vooruit dan maar, heb ik dat ook eens meegemaakt.1 dag cel, wat een bizarre strafmaat. Komt dat dan ook op je strafblad? Waarschijnlijk wel?
Voor dit delict geldt een taakstrafverbod; de rechterlijke vrijheid is hier op initiatief van de PVV tien jaar geleden ingeperkt. Maar omdat de rechters terecht een taakstraf passender vinden wordt een dag gevangenisstraf en de taakstraf opgelegd waarmee aan het taakstrafverbod is voldaan. Populistisch en kwalijk vond ik dat officier van Justitie Janine Kramer suggereerde dat zij in tegenstelling met haar voorgangers de klanten harder ging aanpakken, terwijl zij absoluut zeker wist dat de rechters niet meer zouden opleggen dan de straffen in eerdere zaken zoals de Valkenburgse. Hiermee heeft zij de verdachten bewust extra belast, terwijl algemeen bekend is dat klanten in dergelijke zaken onder extreme stress komen te staan die in de Valkenburgse zaak tot zelfmoorden heeft geleid.Die dag cel an sich denk ik dat de veroordeelden zoiets hebben van: vooruit dan maar, heb ik dat ook eens meegemaakt.
Maar inderdaad, het strafblad is een ander verhaal.
En een taakstraf van een paar werkweken vind ik ook best wat.
Eerlijk gezegd laat dit deels ook wel een andere kant zien. Al blijft het voor mij een 'mixed bag' die bovendien niet echt met het feit te maken heeft dat deze tiener nog niet meerderjarig was, maar al wel seksueel autonoom. Ik vind dat hij haar dwingt om seks zonder condoom te accepteren zeer kwalijk. Dat hij op enig moment eenderde van de inkomsten opeist vind ik ook niet best. Als hij een vergoeding had voorgesteld los van de inkomsten (kosten voor vervoer en bepaalde secretariële handelingen zeg maar) dan had dat al weer anders geklonken. Ook kwalijk dat hij haar verwijt dat een klant direct met haarzelf contact opneemt.
Uitspraak profiteur/mensehandelaar
Dat vind ik ook by far het verstandigst. Maar het is niet verboden in Nederland en het zal, als de 16 jarige vrijwillig instemt, ook geen trauma's tot gevolg hebben.Kater ik vind dat je sex met een 16 jarige altijd moet afwijzen als ouder en volwassen persoon. Hoe je het ook aankleed,is niet goed te praten. Gewoon handjes thuis.Vanaf 18 jaar volgas erop,eerder niet.
Mwah.Kater ik vind dat je sex met een 16 jarige altijd moet afwijzen als ouder en volwassen persoon. Hoe je het ook aankleed,is niet goed te praten. Gewoon handjes thuis.Vanaf 18 jaar volgas erop,eerder niet.
Ik twijfel, maar doe het toch, om uit te leggen hoe dat toch eigenlijk ook weer zit: pedofiel, seksueel misbruik van kinderen en seks hebben met een zestienjarige.
Want het is iets dat telkens weer opnieuw uitgelegd moet worden, omdat de MSM (met de Telegraaf meestal voorop) dat graag door elkaar husselt om wat juice te creëren.
Een pedofiel is iemand die seksueel geprikkeld raakt van een pre-puberaal kind. Dus een kind dat er in alle opzichten uit ziet en overkomt als een kind. Het zegt dus vooral iets over de verlangens en gedachten van de pedofiel, niet over diens handelingen.
Iemand die seks heeft met een jong mens van 16 of 17 jaar is weer een andere categorie. Dat is ten eerste wettelijk toegestaan (mits je niet betaalt en mits je geen naaktfoto van je geliefde bewaart) en ten tweede is iemand vanaf 16 jaar voor een groot deel in staat om beslissingen over diens eigen handelen te nemen. Sowieso is vrijwel iedereen met 16 jaar post-puberaal en daarmee niet seksueel aantrekkelijk voor de pedofiel.
Soms wordt er door psychologen / seksuologen nog een specifieke term gehanteerd voor hen die vallen op jonge mensen die post-puberaal zijn, maar nog wel erg jong, dat heet ephebofilie. Als je al een etiket zou willen plakken op mannen die op zoek zijn naar seks met 16-jarigen, dan zou dit etiket het meest gepast zijn. Maar binnen de hedendaagse psychologie wordt deze term, voor zover ik weet, niet gebezigd, omdat het niet echt een afwijking is en meer een variatie op wat men seksueel aantrekkelijk kan vinden.
Waarom ga je reageren op een topic waar de laatste reactie van 12 januari 2022 is? Voelt toch als mosterd na de maaltijd!Jij behoort tot de misschien 1 % van de mensen die het begrijpt! Alle anderen hebben het fout, begrijpen de term "pedofiel" op allerlei volledig foute manieren!