- 145
- 05/07/21
- 139
Ik heb even overwogen om een rectificatie van het bericht te vragen, maar ik herinner me dat het NOS-journaal niet rectificeerde in eerdere gevallen die ik had aangekaart, zeker niet in deze nieuwscategorie. Mediamacht.Het NOS-journaal bij monde van Eickhof munt weer eens uit in ongezonde belangstelling en incompetentie.
- De tiener in Valkenburg werd niet gedwongen....
De door mij genoemde mediageilheid van OvJ Janine Kramer wordt bevestigd door een ander opmerkelijk feit. Er staat geen bericht op de website van het OM over deze "zedenzaak"; normaliter zou dat wel het geval zijn. Dit heeft tot gevolg dat de berichtgeving (in eerste instantie) geheel gedomineerd wordt door die in de media die gericht zijn op omzet, dus overdrijven om in te spelen op gevoelens en vooroordelen. Ik denk dat dit een bewuste keuze is niet alleen vanuit ijdelheid, maar ook om de aanklacht met het geschreeuw van het volk te versterken. Eerst een zakelijk bericht op de website van het OM voorkomt fouten in de media en heeft meestal een temperende werking op het standaard tendentieuze karakter.
Ik vraag me af of de inmiddels meerderjarige actie kan ondernemen tegen Janine Kramer in het geval dat ze het politie-ingrijpen niet wilde en het ook achteraf afkeurt. Misschien behoort een aangifte o.a. wegens het schenden van het seksuele zelfbeschikkingsrecht tegen de officier op basis van artikel 365 tot de mogelijkheden:
Het zal nog nooit gedaan zijn, maar goed om te onderzoeken. Maar misschien is deze jongedame twee jaar geleden al in een instelling geplaatst, daar gehersenspoeld en bereidt haar advocaat een schadevergoeding van meer dan een ton voor. Dan zal het in deze zedenzaak niet tot dit juridische onderzoek komen.De ambtenaar die door misbruik van gezag iemand dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
Deze maand stond er een bericht over pedojagers op OM.nl. Heel goed dat deze extreem gewelddadige jongeren worden aangepakt. Aan de andere kant verdient het aandacht dat dit jagen op klanten en contacten van (nep)tieners begonnen is nadat het OM in 2013 op basis van 248b sr. onwetende klanten is gaan vervolgen. Dit heeft private partijen als Terre des Hommes gestimuleerd middels misleiding en uitlokking o.a. klanten van tienerprostituees op te sporen. Een bekende officier van justitie heeft TdH hiervoor lof toegezwaaid. Het werk van John van den Heuvel als bekende Nederlander voor TdH heeft onmiskenbaar drempelverlagend gewerkt en het zogenaamde pedojagen laten aansluiten op de al langer in Nederland aanwezige afzeikcultuur. Alhoewel de bedenkelijke kanten onmiddellijk zichtbaar waren, distantieerden het Om en de politie zich er pas van toen dergelijke pedojagers een gepensioneerde leraar hadden doodgeslagen.
Hoe gevaarlijk ook amateuristisch gesubsidieerde, private pedojagers zijn moge blijken uit dit citaat dat afkomstig is van Watch Nederland:
Seksueel zelfbeschikkingsrecht is overigens ook een onbekend begrip bij TdH.WATCH Nederland maakt het daders moeilijk. We zetten lokadvertenties en lokprofielen in om mensenhandelaren te ontmaskeren. En we laten potentiële klanten weten dat seks met minderjarigen strafbaar is. Zo voorkomen we dat er nog meer slachtoffers vallen.
Laatst bewerkt: