We hebben het denk ik al eens gehad over het verschil in risico op soa
1) Als je zomaar met een burgervrouw onbeschermde seks hebt (want die zijn ook seksueel actief, hebben meerdere partners al is hettraditie dit te verzwijgen dan wel te ontkennen).
De buurvrouwen en 'beste vriendinnen van je vrouw'wassen en inspecteren niet eerst want het gebeurt zogenaamd 'spontaan'.
En naderhand liggen de brave burgers dan nog een poos in elkaars armen na te hijgen en te plakken en kliederen.
2) Als je dat hebt met een ervaren dvp als partner (elke 3 maanden door de GGD gecontroleerd en getest) die het op haar werk professioneel en geroutineerd beschermd doet, nooit onhandig is met het eroprollen, met de hand of met de mond, op het werk geroutineerd is met het schoonmaken en inspecteren vooraf van de bezoeker zijn edele delen en ook na de daad vlot is met het schoonmaken, spoelen, wassen en verschonen van beddengoed.
Verder moet iedereen het voor zich eigen weten natuurlijk.
Maar vanuit mijn zienswijze kun je veiliger een dvp als partner hebben dan een vrouw die onervaren maar wat aankliedert als je even niet oplet.
Die 'brave vrouwen' zijn als je het echt juist beschouwt in feite de meest risicovolle. Er zou een campagne van de SIRE moeten komen voor mannen om hen te waarschuwen voor die avontuurtjes.
Met als slogan "Als ik het doe, doe ik het goed. Bij de vakvrouw!"