Wat is jullie mening over: Jarenlang lid, veel vragen stellen (WHEM), maar 0 reviews geschreven..

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Best komisch eigenlijk. Ik wil ze graag, want merk altijd dat er meer interesse is na een of 2 recente recensies, maar krijg ze amper. Vervolgens hoor je: ik heb zoveel goeds over je gelezen en zeg ik met een grapje.. je mag ze altijd aanvullen, wat dus niet gedaan wordt.
Wel de lusten, niet de lasten noemt men zoiets.
 
Best komisch eigenlijk. Ik wil ze graag, want merk altijd dat er meer interesse is na een of 2 recente recensies, maar krijg ze amper. Vervolgens hoor je: ik heb zoveel goeds over je gelezen en zeg ik met een grapje.. je mag ze altijd aanvullen, wat dus niet gedaan wordt.
Wel de lusten, niet de lasten noemt men zoiets.

Zou ook kunnen zijn dat niet iedereen even eerlijk is natuurlijk........

Als ze bij jou zijn zeggen ze A ...... en beloven van alles .

Zak leeg , en de belofte zijn foetsie.

Maar jij kent de mannen als de beste uiteindelijk........



🐾🐾🐾🐾


Maar dat je er vaak om vraagt en er niet genoeg respons komt was voor 🐈‍⬛ wel duidelijk.

En eerlijk gezegd begrijp ik dat totaal niet .

Onderhand elke DVP zal na een eerste bezoek van een klant wel het zelfde moeten aanhoren....... hoe geweldig mooi ze was , hoe snel meneer weer n keer terug komt en hoe lekker hij het vond .......

Maar hoeveel komen er nu werkelijk binnen 1 a 2 weken ( blijvend) terug ??

Iemand die toch al n tijdje meedraait in deze business en nog altijd erg hoog tild aan n recensie ....... dat gaat ik nooit niet begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
Best komisch eigenlijk. Ik wil ze graag, want merk altijd dat er meer interesse is na een of 2 recente recensies, maar krijg ze amper. Vervolgens hoor je: ik heb zoveel goeds over je gelezen en zeg ik met een grapje.. je mag ze altijd aanvullen, wat dus niet gedaan wordt.
Wel de lusten, niet de lasten noemt men zoiets.
Precies dat! Vind dat bijna gemeen.
Ik grap ook wel eens als iemand heel positief is: dus ik kan een mooie recensie verwachten? Altijd is het antwoord; nou echt wel! Maar het wordt vervolgens niet gedaan.
 
Het is echt niet verboden om een recensie te schrijven het is niet strafbaar het mag allemaal dus je hoeft ook geen toestemming te vragen aan een dvp. Een dvp is je vriendin niet je hoeft haar niet alles als een nicht te vertellen of denk je nou echt dat iedereen hier die een recensie heeft geschreven allemaal om toestemming hebben gevraagd.

Je haalt het hele verhaal nogal door elkaar.
Het gaat niet om 'toestemming vragen', daarmee suggereer je ook dat wij als klant bibberend en wel vragen of het alsjeblieft mag.
Nee dus. Het gaat erom dat iemand expliciet vraagt of ik geen recensie wil plaatsen. Wegens teveel debielen die dat oplevert.
En dus ook geen contactgegevens delen, want dat wil ze niet, daarom adverteert ze ook niet meer.
Wat doe je dan?
Onder het motto 'wij zijn hier een grote club medestanders, dus ze kan de boom in' doe ik lekker wel een recensie en ik geef iedereen ook haar telefoonnummer?

Want dat is wat je feitelijk zegt.

Je husselt respect voor de dame -van sommige leden hier-
met eerlijkheid -van jou- naar je mede leden,
je gooit stoer gedrag -van jou- met laf gedrag -van degenen die gehoor geven aan haar vraag- door elkaar.

Gevolg: jij bent goed en eerlijk, de rest is laf en slachtoffer van een dame die teveel vraagt (waarschijnlijk).
En door goede recensies trouwens nog meer gaat vragen.
Dus volgens jouw 'eerlijke' recensie model worden ze allemaal nog duurder.
Dan snij je jezelf wel hele erg in de vingers.

Maar goed, jouw hele eerlijke boom verhaal. Wat levert dat dan op?
Naast dat je bij een boom hebt gestaan weet ik niks en ga ik ook niks te weten komen. Dus wat hebben we daar nou aan gehad? Ik weet inmiddels dat er, op fietsafstand van jouw huis, bomen staan.
That's it.

Stel, ik ga doen wat jij normaal vindt: ik plaats recensie over dame A tegen haar wens. Ze adverteert al niet meer, want geen zin in gezeik.
Vervolgens word ik hier bestookt met vragen van vage leden die nav die positieve recensie reageren en allemaal 'zin hebben om haar eens flink uit te wonen.'
En die moet ik dan allemaal haar nummer gaan geven?

Kijk, jij moet doen wat jij goed vindt. Allemaal prima, maakt mij niet uit.
Maar du moment dat jij zegt dat leden die dat niet doen laf en bang zijn is er een probleem.
Want je gaat dan mensen zonder enige kennis van zaken beschuldigen.
En dat lijkt me niet wenselijk.

Ik zie het zo: een dvp is in eerste instantie een mens en levert daarnaast een product.
Zoals jij het benadert is een dvp alleen maar een product.
En precies op dat punt lopen dit soort discussies spaak.
Helaas.
 
denk dat de nieuwe regels ook niet echt bijdragen aan het schrijven van recensies, loop al sinds 2002 mee op Hookers, toen je nog bijna alles kon
schrijven inclusief de details hoe een dame eruit zag, welke tattoos ze heeft.

je kan net zo goed schrijven of het een topper is of niet en dat je er zelf achter
moet komen of het ook voor jou een topper is.
we zijn allemaal anders, wat de een lekker vindt, is misschien wel een afknapper voor de ander.

het blijft een lastig punt.

snap dat sommige mannen na een geweldige tijd met een dame dat graag,
willen neer schrijven, maar sommigen ook bang zijn dat de dame dan te populair wordt en je dus langer moet wachten.
ikzelf ben realistisch, zo'n dikke portemonnee heb ik niet, dus deel graag info.

Dus schrijf lekker een recensie als je er behoefte aan hebt.
Hou het lekker voor je zelf mag ook.

Geniet lekker van elkaar, het leven is te kort.
 
Je haalt het hele verhaal nogal door elkaar.
Het gaat niet om 'toestemming vragen', daarmee suggereer je ook dat wij als klant bibberend en wel vragen of het alsjeblieft mag.
Nee dus. Het gaat erom dat iemand expliciet vraagt of ik geen recensie wil plaatsen. Wegens teveel debielen die dat oplevert.
En dus ook geen contactgegevens delen, want dat wil ze niet, daarom adverteert ze ook niet meer.
Wat doe je dan?
Onder het motto 'wij zijn hier een grote club medestanders, dus ze kan de boom in' doe ik lekker wel een recensie en ik geef iedereen ook haar telefoonnummer?

Want dat is wat je feitelijk zegt.

Je husselt respect voor de dame -van sommige leden hier-
met eerlijkheid -van jou- naar je mede leden,
je gooit stoer gedrag -van jou- met laf gedrag -van degenen die gehoor geven aan haar vraag- door elkaar.

Gevolg: jij bent goed en eerlijk, de rest is laf en slachtoffer van een dame die teveel vraagt (waarschijnlijk).
En door goede recensies trouwens nog meer gaat vragen.
Dus volgens jouw 'eerlijke' recensie model worden ze allemaal nog duurder.
Dan snij je jezelf wel hele erg in de vingers.

Maar goed, jouw hele eerlijke boom verhaal. Wat levert dat dan op?
Naast dat je bij een boom hebt gestaan weet ik niks en ga ik ook niks te weten komen. Dus wat hebben we daar nou aan gehad? Ik weet inmiddels dat er, op fietsafstand van jouw huis, bomen staan.
That's it.

Stel, ik ga doen wat jij normaal vindt: ik plaats recensie over dame A tegen haar wens. Ze adverteert al niet meer, want geen zin in gezeik.
Vervolgens word ik hier bestookt met vragen van vage leden die nav die positieve recensie reageren en allemaal 'zin hebben om haar eens flink uit te wonen.'
En die moet ik dan allemaal haar nummer gaan geven?

Kijk, jij moet doen wat jij goed vindt. Allemaal prima, maakt mij niet uit.
Maar du moment dat jij zegt dat leden die dat niet doen laf en bang zijn is er een probleem.
Want je gaat dan mensen zonder enige kennis van zaken beschuldigen.
En dat lijkt me niet wenselijk.

Ik zie het zo: een dvp is in eerste instantie een mens en levert daarnaast een product.
Zoals jij het benadert is een dvp alleen maar een product.
En precies op dat punt lopen dit soort discussies spaak.
Helaas.

Je vergeet nog 1 belangrijk detail.

Als je een fijne klik hebt met een bepaalde dame wil dat niet zeggen dat ze die met iedereen heeft .

Grote kans dat ze een bepaalde recensie aan hand van de details terug kan herleiden naar jou .

Resultaat natuurlijk dik aanwezig dat de volgende afspraak nooit meer gaat zijn zoals voor heen .


Dus dan zit je met de afweging........

Of iets "moois" zelf om zeep helpen door wild vreemde van info te voorzien .


Of gewoon je mond houden hier en daar geen geheim van maken .

En voor de personen die toch kost wat kost iets willen schrijven hier ......

Als uitzondering maakt de 🐈‍⬛ n keer reclame;


Bezoek @JokePrive gewoon n keer . Daar word een recensie zeer gewaardeerd.

Hebben we 3 klappen in 1 vlieg !!

Schrijver blij.

Joke blij.

GR blij .



🐾🐾🐾🐾
Geniet lekker van elkaar, het leven is te kort.

spreuk van de week :


NEUK VEILIG , PLANT EEN BOOM !!!
 
Precies dat! Vind dat bijna gemeen.
Ik grap ook wel eens als iemand heel positief is: dus ik kan een mooie recensie verwachten? Altijd is het antwoord; nou echt wel! Maar het wordt vervolgens niet gedaan.
Zelf heb ik altijd een dubbel gevoel bij het woord "recensie". Ik ben niet echt een ervaren wandelaar maar ik snap echt wel dat er een gigantisch verschil zit tussen het aanbod. Aan de andere kant geloof ik in de wisselwerking tussen 2 of meer personen. En dan klinkt een recensie best plat. Als ik bij een dame kom en ik ben in een slechte bui en de seks is slecht dan ligt dit aan mij. Echter denk ik dat er genoeg mannen zijn die vervolgens een slechte review achterlaten. Soms lees ik dit ook hier op het forum. " Lieve vrouw, maar de klik was er niet....2 sterren." Ik kan daar zelf weinig mee.
 
Wat een paar zeurpieten die altijd zeuren hier vinden is voor mij niet belangrijk. Grootste gedeelte wat leest heeft geen account voor al de mannen die 100 of een veelvoud daarvan besteden. De zeurpieten zitten vooral in de groep 50 euro klantjes, ook bij het raam als ze onderhandelen bij de dames.
 
Precies dat! Vind dat bijna gemeen.
Ik grap ook wel eens als iemand heel positief is: dus ik kan een mooie recensie verwachten? Altijd is het antwoord; nou echt wel! Maar het wordt vervolgens niet gedaan.
En zou je ook die review willen als het negatief was en je geen klanten meer kreeg?
Als je zo graag reviews wilt dan moet je ook accepteren dat er negatief over je geschreven wordt. Dus als dat zo is, dan niet naar de privacy waakhond gaan he dat je privacy geschonden is...

Het is een soort verkapt princessengedrag, wel de lust niet de last, wel de leuke reviews, niet de slechte. Of je bent voor reviews of tegen reviews.
 
Best komisch eigenlijk. Ik wil ze graag, want merk altijd dat er meer interesse is na een of 2 recente recensies, maar krijg ze amper. Vervolgens hoor je: ik heb zoveel goeds over je gelezen en zeg ik met een grapje.. je mag ze altijd aanvullen, wat dus niet gedaan wordt.
Wel de lusten, niet de lasten noemt men zoiets.
Dan laat je ze toch omhoog schrijven door iemand die je kent
Bij bepaalde privéhuizen uit het midden van het land doen ze niet anders

Dan vraagt iemand vanuit het niets of de dame ook zonder condoom pijpt en dan geeft een "ander" na een week of zo antwoord dat ze dat inderdaad doet en dan staat een superpositieve recensie uit 2021 ineens weer bij de nieuwe berichten , of een week of twee op pagina 1 bij privéhuizen Utrecht

Denk jij dat een meelezer die een uurtje vrij heeft omdat zijn vrouw naar een tupperware party is naar de datum gaat kijken ?

Zelf schrijf ik geen recensies , als ik sinds de corona lockdown nog 10 keer geweest ben zal het vaak zijn , gewoon geen zin meer om 3 kwartier voor in de auto te zitten

Vroeger op Hookers keek ik altijd welke latina in de Doublet hoog gewaardeerd werd , als ik er dan was was ik of de naam of het nummer vergeten of zat er een totaal andere dame op dat adres
De dames die ik bezocht waren allemaal rijpe Latinas die er al jaren zaten en al pagina's vol hadden met recensie's en fanmail waar ik niets aan toe te voegen heb

Als er andere lichaamsdelen als mijn lul stijf zijn wil ik nog wel eens een Thaise massage in Rotterdam nemen , hoewel het lang geleden is dat ik daar echt van opgeknapt ben kan ik ook niet zeggen dat er echte wanprestaties op me geleverd zijn dus ik zie ook weinig reden om daarom in de pen te klimmen
Bovendien ben ik maar een amateur in die discipline , het massage topic staat vol met kenners op dat gebied

Als iemand een vraag heeft waar ik het antwoord op denk te hebben over een bepaalde dame of locatie die ik ooit bezocht heb wil ik graag helpen hoor

Net als de meeste mensen ben ik niet 24 uur per dag bezig met hoeren en snoeren maar heb ik nog een aantal andere interesses ook , nu is het natuurlijk zo dat er aangaande bijvoorbeeld de Amerikaanse verkiezingen zat andere fora zullen zijn maar daar kan je weer niet de vraag beantwoorden waar je naar toe moet als je wilt neuken in de Dominicaanse republiek , ik zou om aan de mogelijkheden die dit forum bied te voldoen lid moeten zijn van een dozijn andere fora en daar heb ik geen zin in en geen tijd voor en bovendien vind ik het wel wat hebben dat je hier met het mes op tafel kan discussiëren over iets wat je nooit eens zal worden terwijl je dan in een ander topic ziet dat die gozer op hetzelfde type vrouw valt als jij
Ach we zijn hier ondertussen met zowat 36000 , de één lult graag over politiek , de ander ouwehoert graag met Lilly over koetjes en kalfjes of start een topic over de "mooiste lekkerste dame met een duikpak aan en een sigaar in haar kut" leven en laten leven toch
 
Ik heb ook nog nooit een recensie geschreven en lees ook al een tijdje mee. Ook al wel eens een whem-tje geplaatst.
De reden van geen recensie is dat ik nog nooit een dvp heb bezocht.
De reden dáárvan is dat ik, hoogstwaarschijnlijk, Heteroflexibel dan wel bisexueel ben (of zoiets maar eigenlijk interesseert met dat geen fluit(!), noem me maar wat je wil)
Een recensie over mijn bi-ervaringen past hier niet echt hè, er is geen forumdeel daarover. 🤷‍♂️

Én dat ik een relatie heb met een vrouw. Niet dat ons sexleven zo fantastisch is maar goed maar ik kom wel aan mijn trekken(!).

Het idee om een dvp te bezoeken leeft wel hoor en, beloofd!, als het er van komt krijgen jullie een recensie. 🙂

Ondertussen lees ik lekker mee en geef ik wel eens commentaar of zo. Mocht dit niet gepast of gewenst zijn, laat maar weten. 👍
 
Ik schrijf altijd een recensie als ik een voor mij nieuwe dame bezoek. Deze plaats ik enkele dagen na bezoek en probeer deze niet te herleidbaar te schrijven. Mijn bedoeling is zeker ook deze met respect voor de dame te schrijven. Imo is het zo dat hoe meer recensies er over een dame zijn, hoe beter het beeld is wat je kan verwachten. Als er over dame X één recensie is, en er wordt gemeld dat tz niet enthousiast gedaan werd, zegt dat weinig. Zijn er meerdere recensies waarin dit terugkomt dan zegt dat zeer zeker wat. Ik waardeer het dan ook altijd als anderen ook recensies schrijven liefst met ingevuld recensieformulier.
 
Iemand die toch al n tijdje meedraait in deze business en nog altijd erg hoog tild aan n recensie ....... dat gaat ik nooit niet begrijpen.

Omdat ik het leuk vind om te lezen wat men ervan vond en je trekt ook info uit wat men niet recht in je gezicht zegt.

Buiten dat.. ga eens naar mijn topic... tel de hoeveelheid recensies eens vanaf start ( dus niet de vragen ). Het zijn er best weinig vergeleken met recensietopics om die van mij heen.

Zoals ik al gisteren zei: wel de lusten, niet de lasten. Ben serieus blij als er na maanden weer eens eentje bijstaat, kan je vast voorstellen hoe verbaasd ik was dat er heel 'snel' een 2e volgde. Een goede recensie is de kroon op mijn werk, maar denk dat niemand dat echt begrijpt.
 
Precies dat! Vind dat bijna gemeen.
Ik grap ook wel eens als iemand heel positief is: dus ik kan een mooie recensie verwachten? Altijd is het antwoord; nou echt wel! Maar het wordt vervolgens niet gedaan.
Ik vind het niet erg als een dame vraagt voor een review. Maar wat ik niet haat is dit.

Hoeveel sterretjes ga je mij geven? 4 ik vond het een super aangename date. Waarom krijg ik er dan geen 5? Omdat 5 zo fake en het gekocht over komt. Het is alsof jij gevraagd hebt om een perfecte score te geven. (Wat ze ook wel deed).

Een 4/ 5 is toch niet slecht?
 
En zou je ook die review willen als het negatief was en je geen klanten meer kreeg?
Als je zo graag reviews wilt dan moet je ook accepteren dat er negatief over je geschreven wordt. Dus als dat zo is, dan niet naar de privacy waakhond gaan he dat je privacy geschonden is...

Het is een soort verkapt princessengedrag, wel de lust niet de last, wel de leuke reviews, niet de slechte. Of je bent voor reviews of tegen reviews.
waar heb je het over?

Het punt is dat er niet negatief over me geschreven wordt omdat ik daar geen aanleiding toe geef ☺️
Ik vind het niet erg als een dame vraagt voor een review. Maar wat ik niet haat is dit.

Hoeveel sterretjes ga je mij geven? 4 ik vond het een super aangename date. Waarom krijg ik er dan geen 5? Omdat 5 zo fake en het gekocht over komt. Het is alsof jij gevraagd hebt om een perfecte score te geven. (Wat ze ook wel deed).

Een 4/ 5 is toch niet slecht?

Als het je gemiddelde omlaag haalt is het altijd balen natuurlijk. Ook al is 4 sterren niet slecht, ik zou er ook niet per se blij mee zijn.
Maar die uitleg zou ik er dan ook zeker bij zetten. daar hebben de lezers ook wat aan.
Wel raar dat ze vraagt naar hoe je haar gaat beoordelen. Dat zie je vanzelf wel denk ik dan.. komt een beetje manipulatief over
 
Laatst bewerkt:
Een goede recensie is de kroon op mijn werk, maar denk dat niemand dat echt begrijpt.
Ik denk dat dit geld voor de meeste beroepen waar je direct contact met klanten hebt. Of het nu een recensie is of een bedankje/complimentje achteraf wanneer je het niet meer verwacht. Het is de waardering van een ander voor werk dat jij geleverd hebt, een reden om trots te zijn op de door jou geleverde prestatie.
Maar dan moet je natuurlijk wel willen presteren en trots willen zijn op die prestatie. Als je iedere dag met een lang gezicht aan je werk begint en het een worsteling is om de dag door te komen en je enige motivatie het salarisstrookje is, dan interesseert het je waarschijnlijk weinig.

Trouwens in mijn ervaring verdien jij @JokePrive die goede recensies gewoon. Jij geeft duidelijk om je klanten en de kwaliteit van je werk.
 
Laatst bewerkt:
Een goede recensie is de kroon op mijn werk, maar denk dat niemand dat echt begrijpt.
In de hookers tijd, merkte ik ook dat het gewaardeerd werd als je recensie schrijft. Op de 1 of andere manier weten ze te herleiden wie de schrijver is. Zolang je privacy er niet door geschonden wordt, dan heb ik hier geen problemen mee. De meesteen benoemde het als ik ze nogmaals bezocht en kreeg altijd complimenten over mijn schrijfwijze. Of ontving een sms of wa bericht,

--------------------------------

Vlgs mij schrijf je een recensie om een dame aan te prijzen, of af te raden. In het eerste geval zodat ze zo lang mogelijk blijft op de plek waar ze ontvangt, voordat je het weet is ze vertrokken naar een ander raambuurt of privehuis.

Ik probeer een recensie te voorzien van info over de dame, het verloop van de date en de mogelijkheid en de algemene indruk. Het aantal sterren is toch een gevoelskwestie.
Als het echt top was, dan schrijf ik er een mooi erotisch verhaal. En zo heeft ieder zijn schrijfwijze.
 
Precies dat! Vind dat bijna gemeen.
Ik grap ook wel eens als iemand heel positief is: dus ik kan een mooie recensie verwachten? Altijd is het antwoord; nou echt wel! Maar het wordt vervolgens niet gedaan.
Zoals ik al gisteren zei: wel de lusten, niet de lasten. Ben serieus blij als er na maanden weer eens eentje bijstaat, kan je vast voorstellen hoe verbaasd ik was dat er heel 'snel' een 2e volgde. Een goede recensie is de kroon op mijn werk, maar denk dat niemand dat echt begrijpt.
Wat ik mij dan afvraag dames en begrijp me alsjeblieft niet verkeerd maar de mannen die zeggen dat ze een recensie gaan plaatsen voor je en het niet doen, zie je die nog wel eens terugkomen?
 
Soms, maar meestal niet. Ik heb een goed fotografisch geheugen, ik herken iemand maar weet vaak niet meer waar ik die ontmoet heb en zijn naam.

Laatst mailde mij iemand die weer eens langs wilde komen, omdat hij 10 jaar geleden zo'n goede ervaring had met mij. Dan vraag je je af, waarom iemand na 10 jaar ineens weer contact zoekt.
 
Zoals ik al aangaf wil ik verder niet ingaan op wat ik schreef. Dat betreft nl. ook een ander onderwerp.
Ik wil nog wel toevoegen dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om welke redenen dan ook om te reizen.
En op hookers onder andere naam heb ik destijds wel reviews geschreven.
Het grote verschil is met nu dat de keuze toen reuze was....
 
Dus als n date echt super slecht was , misschien de volgende keer iets beter "huiswerk" doen . Of al is het na n paar minuten je alsnog uit de voeten maken .
Dit lijkt aardig op victim blaming.

Voor jouw info, dame had wat aardige recensies, maar toen ik bij d'r op de kamer was besloot ze na een paar minuten dat ze toch geen afspraakje wilde. Ze wilde geen reden geven, leek op zenuwinzinking of wellicht borderline maar dat is allemaal speculatie. Allemaal haar goed recht verder, maar ik had al betaald en heb geen cent teruggezien.

Dat heb ik aangegeven in een recensie, en vervolgens kreeg ik daarop een zeer vervelende dreigende reactie van mevrouw. Dusdanig vervelend dat ik even geen zin meer heb in recensies schrijven, sorry.
 
Soms, maar meestal niet. Ik heb een goed fotografisch geheugen, ik herken iemand maar weet vaak niet meer waar ik die ontmoet heb en zijn naam.

Laatst mailde mij iemand die weer eens langs wilde komen, omdat hij 10 jaar geleden zo'n goede ervaring had met mij. Dan vraag je je af, waarom iemand na 10 jaar ineens weer contact zoekt.
Dan heb je 10 jaar geleden toch een onuitwisbare indruk gemaakt / achtergelaten.

Dat is dan vreemd, eigenlijk is diegene dan niet helemaal eerlijk tegen je.
 
Wat ik mij dan afvraag dames en begrijp me alsjeblieft niet verkeerd maar de mannen die zeggen dat ze een recensie gaan plaatsen voor je en het niet doen, zie je die nog wel eens terugkomen?
Een recensie plaatsen... is zelden of nooit het onderwerpsgesprek tussen de lakens hoor! Heb dan wel andere dingen te doen!
Tenzij zij natuurlijk expliciet aangeeft dat NIET te willen... Komt soms voor. En dat heb je dan ook te respecteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan