Het is echt niet verboden om een recensie te schrijven het is niet strafbaar het mag allemaal dus je hoeft ook geen toestemming te vragen aan een dvp. Een dvp is je vriendin niet je hoeft haar niet alles als een nicht te vertellen of denk je nou echt dat iedereen hier die een recensie heeft geschreven allemaal om toestemming hebben gevraagd.
Je haalt het hele verhaal nogal door elkaar.
Het gaat niet om 'toestemming vragen', daarmee suggereer je ook dat wij als klant bibberend en wel vragen of het alsjeblieft mag.
Nee dus. Het gaat erom dat iemand expliciet vraagt of ik geen recensie wil plaatsen. Wegens teveel debielen die dat oplevert.
En dus ook geen contactgegevens delen, want dat wil ze niet, daarom adverteert ze ook niet meer.
Wat doe je dan?
Onder het motto 'wij zijn hier een grote club medestanders, dus ze kan de boom in' doe ik lekker wel een recensie en ik geef iedereen ook haar telefoonnummer?
Want dat is wat je feitelijk zegt.
Je husselt respect voor de dame
-van sommige leden hier-
met eerlijkheid
-van jou- naar je mede leden,
je gooit stoer gedrag
-van jou- met laf gedrag
-van degenen die gehoor geven aan haar vraag- door elkaar.
Gevolg: jij bent goed en eerlijk, de rest is laf en slachtoffer van een dame die teveel vraagt (waarschijnlijk).
En door goede recensies trouwens nog meer gaat vragen.
Dus volgens jouw 'eerlijke' recensie model worden ze allemaal nog duurder.
Dan snij je jezelf wel hele erg in de vingers.
Maar goed, jouw hele eerlijke boom verhaal. Wat levert dat dan op?
Naast dat je bij een boom hebt gestaan weet ik niks en ga ik ook niks te weten komen. Dus wat hebben we daar nou aan gehad? Ik weet inmiddels dat er, op fietsafstand van jouw huis, bomen staan.
That's it.
Stel, ik ga doen wat jij normaal vindt: ik plaats recensie over dame A tegen haar wens. Ze adverteert al niet meer, want geen zin in gezeik.
Vervolgens word ik hier bestookt met vragen van vage leden die nav die positieve recensie reageren en allemaal
'zin hebben om haar eens flink uit te wonen.'
En die moet ik dan allemaal haar nummer gaan geven?
Kijk, jij moet doen wat jij goed vindt. Allemaal prima, maakt mij niet uit.
Maar du moment dat jij zegt dat leden die dat niet doen laf en bang zijn is er een probleem.
Want je gaat dan mensen zonder enige kennis van zaken beschuldigen.
En dat lijkt me niet wenselijk.
Ik zie het zo: een dvp is in eerste instantie een mens en levert daarnaast een product.
Zoals jij het benadert is een dvp alleen maar een product.
En precies op dat punt lopen dit soort discussies spaak.
Helaas.