Voorschot of niet?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Gisteren na wat gezellig chatten via whatsapp met een dame een afspraak vastgelegd voor deze week zondag.
Alles prima, heel vriendelijk en alles in het Nederlands.

Die van vandaag was er een keer te veel aan en ik ga beginnen met een voorschot te vragen.Zou je het ok vinden om €50 over te schrijven?
Sorry voor het ongemak, dit is echt geen scam. Ik doe mijn werk graag maar niet als ik voortdurend zelf int zak word gezet haha"
Jullie hadden dus een afspraak waar ze nu eenzijdig van terugkomt. Ik zou het niet doen.
Ook zegt ze dat het geen scam is. Ik krijg daar dezelfde kriebels van als iemand in zijn/haar CV zet een integer en betrouwbaar persoon te zijn.

maar de datum 20 januari 1970 is wel heel raar

Nee is niet raar, als.je googlet 'whatsapp january 1970' vind je veel meer mensen waar dat bij gebeurd is. Datums die op 1970 staan zijn sowieso een veel voorkomend ding, Unix timestamps zijn het aantal secondes sinds 1 Jan 1970. Waarom het specifiek hier is weet ik niet, en eea lijkt alsof het vanuit een callcenter (met whatsapp op desktop) gerund zou kunnen worden, maar die datum is niet iets vreemd.

Wat vreemder is, is dat ze al 'gezellig' met je gechat heeft voor je haar ook maar 1 keer gezien hebt. Wie heeft daar tijd voor? Dat zou voor mij meer een red flag zijn dan al de andere dingen die je opnoemt.

Kleine alarmbellen noem je dit?
Bjj mij gaan alle mogelijke en onmogelijke alarmbellen af, als ik dit lees.
Zo vaak, zulk soort berichten hier op GR langs zien komen.
Never nooit intrappen.
Niks aanbetalen.
Als deze dame nu net die ene DVP is, die qua aanbetalingen wél betrouwbaar is, heeft ze pech gehad. Kan ze beter de afspraak door laten gaan en daarna over aanbetalen beginnen, bij een volgende date. Komt dan een stuk betrouwbaarder over.
Just my 2 cents😉

Als we allemaal om beurte eens een risico nemen en onze ervaringen delen dan helpen we de gemeenschap hier ook wat. Hebben we tenminste dat er toch aan ter waarde van minstens 50 euro.
Wat een uiterst dom idee.
5% kans dat dit geen scam is. Ben je een gokkend mens? En zo ja, wat win je dan bij deze gok? Een date die je ook kan krijgen zonder aanbetaling bij iemand anders?
Precies. Ct200 vind het blijkbaar spannend om erachter te komen of hij opgelicht gaat worden of niet. En verliest er graag geld door en spoort zelfs anderen aan om het ook te gaan doen.
Waarmee je de oplichters alleen maar gaat helpen.

Laatst bewerkt:
Wat een uiterst dom idee.

Precies. Ct200 vind het blijkbaar spannend om erachter te komen of hij opgelicht gaat worden of niet. En verliest er graag geld door en spoort zelfs anderen aan om het ook te gaan doen.
Waarmee je de oplichters alleen maar gaat helpen.
Dus als een dvp een voorschot vraagt op de date doordat ze meerdere malen is opgelicht is ze meteen een oplichter ?

Hahaha tuurlijk en de BTW van de condooms terugvragen en als bewijs de volle bij de belastingdienst inleveren 😂😂😂😂😂😂 de volgende keer vraag ik bij jou een bonnetje dan trek ik de BTW ook af als zijnde zakelijke ontspanning 🥳
Goh wat grappig..
Ja condooms zijn idd belasting aftrekbaar voor ons als dvp..

Wil je een bonnetje?
Dat kan hoor, ik kan altijd een factuur voor je maken zodat je deze kan indienen..

Dvp die staan ingeschreven bij de kvk hebben gewoon een bedrijf net zoals een zzper timmerman of wat dan ook...

Ik heb het nu zo geregeld dat de klant mij vooraf moet boeken via mijn site , zonder vooraf te betalen.
De klant gaat dan akkoord met mijn algemene voorwaarden waardoor als de klant afzegt/ niet opkomt dagen of wat dan ook , ik de kosten toch kan eisen.
Alleen als de afstand meer dan 100 km is dan komt er een kleine bijdrage van km vergoeding bij en dit dient wel vooraf betaald te worden ( meestal max €20,-

En omdat u wat 'voorwaarden' bij elkaar geschreven heeft denkt u dat die zondermeer (juridisch) afdwingbaar zijn?

Idd, dat zijn de vermoedens van mannen, maar ze hebben niet in de gaten dat het in Nederland en Belgie gewoon verplicht is om een btw nummer te hebben als sexwerker.. en dus ook gewoon belasting betalen over de inkomsten.

Tuurlijk geloof ik dat vooral de roemeense enzo het zonder btw nummer doen, maar ik denk dat de meerderheid van de dvp gewoon een btw nummer heeft en dit niet zwart doet...
Dat een btw nummer verplicht is weet ik wel, maar zelf denk ik dat de meerderheid van de zelfstandige dvp's inderdaad zwart werken, maar goed we hebben allebei geen harde cijfers, een deel werkt zwart, een deel niet.
Dus als een dvp een voorschot vraagt op de date doordat ze meerdere malen is opgelicht is ze meteen een oplichter ?
Nee, en Poppert schetst het te zwart wit, maar om NA het definitief maken van een afspraak nog over een aanbetaling te beginnen is ook niet lekker, en dat door een dame waar online niks over te vinden is.

In dit geval zou ik het risico ook niet nemen.

Wat een naïviteit in dit topic. Meestal denk ik echt "laat gaan" , maar als jij denkt dat je iets juridisch kan afdwingen omdat er iemand een naam of emailadres in je formulier heeft ingevuld, ben je echt niet geïnformeerd.

Er zal vast iemand zijn die op basis van een briefje of email bang is en overgaat tot een betaling, maar je hebt echt geen poot om op te staan juridisch gesproken. Ik kan namelijk net zo makkelijk nu een boeking plaatsen en dan de gegevens van de buurman of Willem Alexander invullen. Jij denkt dan dat het incassobureau bij Paleis huis Ten Bosch aanklopt? :censored:

Klopt , daarom dient er bij het boeken ook meerdere gegevens geven te worden.. er zitten altijd wel gegevens bij die kloppen..
Vind het wel knap dat je iedereen kan traceren, respect daarvoor. Contact altijd met mijn eigen voor en achternaam, gebruik doorvoor mijn zakelijke (geen prepaid sim) toestel, met wifi van de zaak en met een recente profielfoto
(met locatievoorziening aan gemaakt) in de app 😉 dit omdat ik kom of me altijd netjes afmeld als er iets tussen is gekomen 😊

Klopt , daarom dient er bij het boeken ook meerdere gegevens geven te worden.. er zitten altijd wel gegevens bij die kloppen..
En die gegevens verwerkt en slaat u op conform de huidige (absurd) strenge nationale en Europese (privacy) eisen?

Sorry maar de manier hoe u erover spreekt bewijst voor mij dat u niet weet waar u over praat.

Ik ken uw website niet en weet niet waar hij gehost is, maar ik ben bijna zeker dat het wat goedkope hosting is waar adult content ook niet toegelaten is. De meeste hosters laten dat gewoon niet toe. Om nog maar te zwijgen over het feit dat heel veel landen hosting van adult content zondermeer verbieden.

Dat uw stoere voorwaarden mogelijk wat grappenmakers tegenhoudt wil niet zeggen dat u juridisch juist bezig bent..

Vind het wel knap dat je iedereen kan traceren, respect daarvoor. Contact altijd met mijn eigen voor en achternaam, gebruik doorvoor mijn zakelijke (geen prepaid sim) toestel, met wifi van de zaak en met een recente profielfoto
(met locatievoorziening aan gemaakt) in de app 😉 dit omdat ik kom of me altijd netjes afmeldt als er iets tussen is gekomen 😊
Wat ik er meer mee duidelijk wil maken is dat wij als dvp dagelijks te maken hebben met oplichting doordat de klant niet op komt dagen of wat dan ook.
Ik snap dat er ook dvp zijn die er alles aan doen om geld af te pakken van de klant, maar dat wil niet zeggen dat elke dvp zo is.

Het liefste maak ik ook gewoon afspraken via whatsapp of mail, maar doordat het veel te vaak gebeurde, waardoor ik veel geld misliep ( dat in werkelijkheid gewoon diefstal/oplichting is) heb ik deze maatregelen, in overleg met juristen, moeten nemen.

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan